Anonym skriver:
hej Piger,
jeg skal til nf scanning om ikke så længe og det fylder ret meget hos mig og har derfor et par spørgsmål hvor jeg håber i kan give mig lidt ro på.
hvor langt var i henne da i fik taget blodprøven til Nf scanningen ?
ved i om der er et start tal feks ud fra alder ? altså på den måde at man måske får et risikotal allerede ved feks at være 30 år ?
hvordan gik jers nf scanning ??
Hej
Jeg var selv 12+2 og blev beroliget med fine tal, selvom jeg er 37. Og ja, alderen "trækker fra" i tallene. Jeg var nu ikke så nervøs ved det pga nedenstående:
Jeg vil rigtig gerne berolige dig med min venindes historie. Hun har 3 børn. Med den første var risikoen for, at der var noget i vejen 1 til 75 (Af forskellige årsager havde hun ikke mulighed for yderligere prøver). Ikke så fine tal - Men et rigtigt fint barn
Den næste var risikoen 1 til 24 - ikke så skønne tal, men et rigtigt skønt barn 
Med den sidste var tallene fine - barnet ligeså
.
For mit vedkommende bertød det, at jeg havde besluttet mig for ikke straks at blive bekymret ved lave tal. I stedet kan man jo tage stilling til, om man ønsker yderligere prøver, der kan vise tingene mere nøjagtigt.
Så tag den med ro og vent med bekymringerne, til der reelt er noget at bekymre sig for.
Held og lykke fra Molly 
Anmeld