Ungdomsuddannelse/vidergåendeuddanelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.364 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Plysbjørnen

Jeg er overvejer at melde mig til en uddannelse, med start til sommer. Og på tænker at tage en HHX (handelsskolens Højerehandelseksamen), og var derfor inde at tjekke op på S.U. og Tilmelding, men da jeg nåede til tilmeldingen blev jeg lige tabt bag af vognen. For jeg skal vælge om det er en vidergående uddannelse eller ungdomsuddannelse... Og så blev jeg lidt forvirret hvad er forskellen.

Hilsen BBK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

hhx er en ungdomssuddannelse

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

BBK skriver:

Jeg er overvejer at melde mig til en uddannelse, med start til sommer. Og på tænker at tage en HHX (handelsskolens Højerehandelseksamen), og var derfor inde at tjekke op på S.U. og Tilmelding, men da jeg nåede til tilmeldingen blev jeg lige tabt bag af vognen. For jeg skal vælge om det er en vidergående uddannelse eller ungdomsuddannelse... Og så blev jeg lidt forvirret hvad er forskellen.

Hilsen BBK

Ja, som en skriver er HHX en ungdomsuddannelse. De videregående uddannelser, kan man først komme ind på med en STX, HHX og lign.

Anmeld

31. januar 2011

Plysbjørnen

Jeanne skriver:

hhx er en ungdomssuddannelse

Okay, tak skal du have.

Anmeld

31. januar 2011

Plysbjørnen

Baagøe skriver:

Ja, som en skriver er HHX en ungdomsuddannelse. De videregående uddannelser, kan man først komme ind på med en STX, HHX og lign.

Tak skal du have, så er jeg helt med igen

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

BBK skriver:

Tak skal du have, så er jeg helt med igen

Velbekomme Håber du bliver glad for det

Anmeld

1. februar 2011

Maja88

æhm er lige lidt forvirret.. for kan man overhovedet tage en ungdomsuddd. når man er 32.. skal det så ikke tages på vuc og så er det ikke en ungdoms,..

Anmeld

1. februar 2011

Plysbjørnen

Baagøe skriver:

Velbekomme Håber du bliver glad for det

Det tror jeg på at jeg bliver. Har gået på HH før men droppede ud fordi jeg var skoletræt. Har fortrudt det lige siden, men har ikke haft modet til at gå i gang før nu.

Nu må vi jo så bare håbe at jeg er "klog" nok til at komme ind.

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

BBK skriver:

Det tror jeg på at jeg bliver. Har gået på HH før men droppede ud fordi jeg var skoletræt. Har fortrudt det lige siden, men har ikke haft modet til at gå i gang før nu.

Nu må vi jo så bare håbe at jeg er "klog" nok til at komme ind.

Selvfølgelig er du klog nok. Kan du ikke få merit for nogle af fagene så?

Anmeld

1. februar 2011

Plysbjørnen

Baagøe skriver:

Selvfølgelig er du klog nok. Kan du ikke få merit for nogle af fagene så?

Jeg ved det faktisk ikke. Det der nok bliver det største problem er tysk og engelsk, da jeg sidst jeg gik på handelsskolen for næsten 15 år siden, kun havde det på c Niveau, og nu skal jeg have tysk på b, og engelsk på a Niveau. men det er noget med at de vurdere hver enkelt sag, og indkalder til prøve hvis de mener det er nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.