Danmarks indsamlingen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Danmarks indsamlingen.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.551 visninger
25 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

Inspireret af en anden tråd omkring Danmarks indsamlingen, laver jeg her en lille afstemning, da jeg kunne læse mig frem til en del skarpe holdninger og meninger i den anden tråd!

Begrund gerne dit svar!

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

FrkT

Jeg stemte:  Jeg gav ikke en øre.. Blev tværtimod forarget over hvor mange penge vi sender ud af landet!

Og lige PRÆCIS sådan har jeg det. Synes det er sygt at vi sender så mange penge ud af landet, når vores egen situation ser så skidt ud og nedadgående ud som den gør, og jeg VED godt at vi har det meget bedre end folk i Afrika fx, men sådan har det jo altid været, og det er jo ikke VORES skyld at folk sulter i Afrika og andre dele af verden, vi har ikke stjålet deres penge og/eller mad.

Er bestemt for at støtte lande som har det af h...... til, HVIS vores egen økonomiske situation er god stabil og vi har nok overskud til det. Men som det ser ud nu syntes jeg vi skulle droppe al støtte der ryger ud af landet, indtil vores egen situation ser holdbar ud og er på rette kurs.

Anmeld

30. januar 2011

JVC

Selvfølgelig skal man hjælpe hvor (og hvis) man kan. Både i DK og i udlandet!

Anmeld

30. januar 2011

Faith

JVC skriver:

Selvfølgelig skal man hjælpe hvor (og hvis) man kan. Både i DK og i udlandet!

Lige mine ord!

Anmeld

30. januar 2011

skønneunger

støtter hvor jeg kan. havde ikke lige nogen penge i går til at støtte men ellers havde jeg gjort det!

og igen de penge private folk og firmaer giver de bliver jo altså ikke taget fra dem der mangler dem herhjemme i DK. so shoot me men syntes sku den undskyldning er ved at blive lidt slidt.

Anmeld

30. januar 2011

Ellim

Syntes det er skide godt at vi i DK kan hjælpe andre der ikke har samme muligheder som her i dk..

Anmeld

30. januar 2011

TinaPina

Jeg gav ikke en øre!

Vi betaler skat i danmark, og der bliver i forvejen sendt alt for mange penge ud af landet.

Jeg synes det er på tide, at vi stopper med at skære i vores egen velfærd, når vi har råd til at sende dem afsted mod bundløse huller i udlandet.

Jeg kan ikke se hvorfor vores børn og ældre skal lide under at de i andre lande ikke udvikler sig

Anmeld

30. januar 2011

Carina1977

Jeg vidste slet ikke, at der havde været en indsamling

Anmeld

30. januar 2011

..

FrkT skriver:

Jeg stemte:  Jeg gav ikke en øre.. Blev tværtimod forarget over hvor mange penge vi sender ud af landet!

Og lige PRÆCIS sådan har jeg det. Synes det er sygt at vi sender så mange penge ud af landet, når vores egen situation ser så skidt ud og nedadgående ud som den gør, og jeg VED godt at vi har det meget bedre end folk i Afrika fx, men sådan har det jo altid været, og det er jo ikke VORES skyld at folk sulter i Afrika og andre dele af verden, vi har ikke stjålet deres penge og/eller mad.

Er bestemt for at støtte lande som har det af h...... til, HVIS vores egen økonomiske situation er god stabil og vi har nok overskud til det. Men som det ser ud nu syntes jeg vi skulle droppe al støtte der ryger ud af landet, indtil vores egen situation ser holdbar ud og er på rette kurs.

Det er ikke de samme penge som skulle bruges til åbning af skoler og til hjælp i det danske samfund som sendes til Afrika.

I må stemme anderledes hvis der skal blive bedre!

Halsbetændelse - det kaldes karma

Anmeld

30. januar 2011

Mumto3

For det første så ER det jo vores skyld at de sulter i afrika! De har masser af naturressourcer som vi i den vestelige verden udnytter groft. det er faktisk OS der tjerner penge på udvindingen af råstoffernde som de ejer, fordi det er multinationale selskaber der går ind og tager hele profitten og ulanden får INTET ud af minedriften. De klimatiske forandringer som skyldes udledning af CO2 m.m, det er altså ikke den fattige bonde i afrika der er skyld i det! Det er derimod os, der kører rundt i biler, tager på ferie hvor vi flyver til andre lande, os som i det hele taget er storforbrugere af alt muligt, lige fra køleskabe, til mobiltelefoner osv. Produktionen af alle disse varer er med til at forværre de klimatiske ændringer.

Der udover så er det jo for at rede vore EGEN RØV at vi hjælper de andre. For hvis afrikanerne har det godt i Afrika, så bliver de hjemme. Hvis de ikke har det godt, så kommer de til Europa som illegale flytningen, og forstil jer lige hvor mange der indvandre hen over de næste 10, 20, 30 eller 50 år!!! Vi kan blive temmmelig overrendt af dem!

-og til alle jer der har det dårligt i DK og som ikke synes vi skal give til de fattige i Afrika....hmmm...så ved jeg da ikke om jeg har lyst til at betale skat og give til vores samfund, hvis jeg kan beholde alle pengene selv, og bruge dem på mig og mine børn, så kan I bare klare jer selv, indtil jeg synes at jeg lever i så meget overflod at jeg har lyst til at give noget til jer.

Nej, altså, jeg synes det er ekstremt snævertsynet ikke at ville give til andre, og synes at de små pengebeløb vi giver til afrika skal afskaffes.  0.5% af BNP det er altså meget meget lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.