For det første så ER det jo vores skyld at de sulter i afrika! De har masser af naturressourcer som vi i den vestelige verden udnytter groft. det er faktisk OS der tjerner penge på udvindingen af råstoffernde som de ejer, fordi det er multinationale selskaber der går ind og tager hele profitten og ulanden får INTET ud af minedriften. De klimatiske forandringer som skyldes udledning af CO2 m.m, det er altså ikke den fattige bonde i afrika der er skyld i det! Det er derimod os, der kører rundt i biler, tager på ferie hvor vi flyver til andre lande, os som i det hele taget er storforbrugere af alt muligt, lige fra køleskabe, til mobiltelefoner osv. Produktionen af alle disse varer er med til at forværre de klimatiske ændringer.
Der udover så er det jo for at rede vore EGEN RØV at vi hjælper de andre. For hvis afrikanerne har det godt i Afrika, så bliver de hjemme. Hvis de ikke har det godt, så kommer de til Europa som illegale flytningen, og forstil jer lige hvor mange der indvandre hen over de næste 10, 20, 30 eller 50 år!!! Vi kan blive temmmelig overrendt af dem!
-og til alle jer der har det dårligt i DK og som ikke synes vi skal give til de fattige i Afrika....hmmm...så ved jeg da ikke om jeg har lyst til at betale skat og give til vores samfund, hvis jeg kan beholde alle pengene selv, og bruge dem på mig og mine børn, så kan I bare klare jer selv, indtil jeg synes at jeg lever i så meget overflod at jeg har lyst til at give noget til jer.
Nej, altså, jeg synes det er ekstremt snævertsynet ikke at ville give til andre, og synes at de små pengebeløb vi giver til afrika skal afskaffes. 0.5% af BNP det er altså meget meget lidt!
Anmeld