Jeg har termin d. 20 februar, dvs. om 3 uger. Jeg bor i København og skal føde på Rigshospitalet. Mit dilemma lige nu er, at jeg har SÅ meget lyst til at tage en tur til Århus og besøge min familie inden jeg skal føde. Jeg savner dem!
Men samtidig er jeg vildt nervøs for at gå i fødsel mens jeg er derovre, eller på turen over eller hjem. Min kæreste er herovre og har ikke mulighed for at tage med til Århus. Og jeg VIL have ham med til fødslen!! Samtidig vil det være noget værre rod at føde i Århus, når nu jeg bor I københavn og har alle mine og babyens ting her. Jeg kan slet ikke overskue, hvordan jeg skulle få babyen med tilbage til København helt alene
.
I min mors familie er der tendens til at føde før termin. Derfor tænker jeg at risikoen for at jeg også føder før, er en lille smule øget. Min mor blev født en måned før termin, min morbror kom dog til tiden (begge lynfødsler), min storesøster kom 5 dage før termin og jeg kom 3 uger før. Også begge hurtige fødsler. Jeg ved ikke helt hvor arveligt det er, og jeg ved heller ikke hvordan det var på min fars side.
Ville I turde tage afsted hvis det var jer? Og er der nogen der ved hvordan man er stillet hvis man går i fødsel undervejs på turen? Den tager jo omkring 3 timer.
Tak fordi I gad at læse med.

Anmeld