Ligamentssmerter - kramper ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.298 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

thilde-tusindfryd

Hvordan føles jeres ligamentssmerter ?

Ind imellem blir jeg lidt i tvivl, om det ER ligamentssmerter jeg har eller noget, jeg burde tale med jordemoderen om.

Jeg har sådan nogle kramper nærmest i enten venstre eller højre lyske ind imellem, flere gange dagligt. Typisk hvis jeg kommer til at lave en strækbevægelse eller anden vender mig i sengen elign. Det er faktisk lidt ligesom at have krampe i benene, tæerne, læggene osv., hvis nogen har prøvet det ? Når det først er gået igang, så blir det ved i et stykke tid og det er svært at massere væk. Man må bare vente til det går over efter nogle minutter. Det sidder så bare der omkring æggestokkene i stedet. Og det gør f..... ondt ! Så længe det står på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

thilde-tusindfryd

Er der ikke nogen, der har en respons på dette ?

Anmeld

31. januar 2011

Amso

Jeg kan godt lægge genkendende til det med at det kommer når man strækker sig eller f.eks hvis jeg vender mig i sengen. Det skulle være meget normalt, og det kan sagtens være ligamenterne som bliver fremprovokeret til at trække sig, når du trækker i dem ved de bevægelser. Og det kan sagtens blive ved et lille stykke tid efter. sådan har jeg i hvert fald haft det.

Anmeld

1. februar 2011

thilde-tusindfryd

Amso skriver:

Jeg kan godt lægge genkendende til det med at det kommer når man strækker sig eller f.eks hvis jeg vender mig i sengen. Det skulle være meget normalt, og det kan sagtens være ligamenterne som bliver fremprovokeret til at trække sig, når du trækker i dem ved de bevægelser. Og det kan sagtens blive ved et lille stykke tid efter. sådan har jeg i hvert fald haft det.

Men føles det som kramper ?

Når jeg læser om det hist og pist, så beskrives det mere som jag i lysken. Hos mig synes jeg mere, det er som kramper, der blir ved i et par minutter eller sådan, når det først er aktiveret. Og det kan gøre h..... ondt ! Jeg forsøger at massere det væk, men det hjælper kun sparsomt.

Mon udstrækning virker, når de kommer ? Det hjælper jo mod krampe i benene....

Anmeld

1. februar 2011

Amso

thilde-tusindfryd skriver:

Men føles det som kramper ?

Når jeg læser om det hist og pist, så beskrives det mere som jag i lysken. Hos mig synes jeg mere, det er som kramper, der blir ved i et par minutter eller sådan, når det først er aktiveret. Og det kan gøre h..... ondt ! Jeg forsøger at massere det væk, men det hjælper kun sparsomt.

Mon udstrækning virker, når de kommer ? Det hjælper jo mod krampe i benene....

Det jo forskelligt hvor ondt det går i ligamenterne. Nogen har bare små jag, men som jeg har forstået det kan det godt sætte sig lidt længere oppe, og vare i længere tid når det kommer. Og føles krampe - lignende. Sådan har jeg følt det til tider i hvert fald. Men ellers snak med lægen, så er du på den sikre side, og så behøves du ikke bekymre dig mere end højest nødvendigt, når de kommer med deres kloge ord og viden

Anmeld

1. februar 2011

ph41

Hej du

Så din post og måtte lige svare dig - jeg er ekspert her på siden (jordemoder).

Det kunne godt være ligamentsmerter - helt harmløst og desværre ikke noget der er en kur for.

Det kunne måske også være plukkeveer som kan føles som en krampe agtig spænding men det mærkes ofte i hele maven og kan godt murre lidt. Stærke vedvarende smerter er dog altid et faretegn.

Men uanset hvad så lyder det helt fredeligt.

Held og lykke

varme hilsner fra Pia

Anmeld

1. februar 2011

Bondepigen

Ind imellem blir jeg lidt i tvivl, om det ER ligamentssmerter jeg har eller noget, jeg burde tale med jordemoderen om.

Jeg har sådan nogle kramper nærmest i enten venstre eller højre lyske ind imellem, flere gange dagligt. Typisk hvis jeg kommer til at lave en strækbevægelse eller anden vender mig i sengen elign. Det er faktisk lidt ligesom at have krampe i benene, tæerne, læggene osv., hvis nogen har prøvet det ? Når det først er gået igang, så blir det ved i et stykke tid og det er svært at massere væk. Man må bare vente til det går over efter nogle minutter. Det sidder så bare der omkring æggestokkene i stedet. Og det gør f..... ondt ! Så længe det står på.

Altså jeg har haft mange mave kramper, som jeg kalder det, når jeg rejser mig for hurtigt af sengen, eller vender mig for hurtigt, men ikke nede i lysken...nærmere i hele maven i musklerne.

De andre smerter i lysken var nærmere som jag og ikke kramper. Men dem har jeg ikke været voldsom plaget af, hverken nu eller da jeg ventede min datter.

Anmeld

1. februar 2011

Angelspot

Efter jeg er blevet ret stor, fra ca 34 uge og herefter, har jeg oplevet 'kramper' i min højre balde, når jeg samtidig har lidt ligamentsmerter, eller når baby murrer med hovedet helt nede i lysken. Det gør han især nu hvor jeg er i uge 38 og det kan også komme når jeg går og også når jeg vender mig i sengen som du nævner. Men jeg vil tro det er fordi at musklerne hænger sammen hele vejen rundt og så kan det nok ikke undgås at det kan føles som stræk eller krampe. Ved ikke om det kunne bruges til noget.

Anmeld

1. februar 2011

Mormilla

Ja det kender jeg godt! Det gør meget ondt!!! Men lægerne har sagt til mig at det er helt normalt... Men prøv at snakke med din læge om det...

Anmeld

1. februar 2011

thilde-tusindfryd

ph41 skriver:

Hej du

Så din post og måtte lige svare dig - jeg er ekspert her på siden (jordemoder).

Det kunne godt være ligamentsmerter - helt harmløst og desværre ikke noget der er en kur for.

Det kunne måske også være plukkeveer som kan føles som en krampe agtig spænding men det mærkes ofte i hele maven og kan godt murre lidt. Stærke vedvarende smerter er dog altid et faretegn.

Men uanset hvad så lyder det helt fredeligt.

Held og lykke

varme hilsner fra Pia

Det er ikke i hele mave området, kun i lysken i enten den ene eller anden side. Og de er heller ikke vedvarende. Det går som regel over efter et par minutter.

Men jeg har haft lignende krampe agtige smerter omkring mine æggestokke også før jeg blev gravid faktisk. Bare ikke helt så tit. Sådan når jeg lige vender mig for hurtigt i sengen eller laver en forkert bevægelse. Det er vel ikke ligamenterne, når jeg ikke er gravid ? Eller kan man også godt ha det som overvægtig, fordi maven er stor ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.