Panodil og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

Suzie-Q

Ni-ko-li-ne skriver:

men der er stadig forskel på en gang imellem og hver dag

Ja, det tænker jeg da også? Der står jo også i artiklen, at det, der er farligt er, at gravide kvinder tager samme doser som ikke-gravide. Det gør man jo heller ikke.. Man tager dem en sjælden gang imellem, og kun hvis man virkelig har ondt, for at tage toppen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Suzie-Q skriver:

Ja, det tænker jeg da også? Der står jo også i artiklen, at det, der er farligt er, at gravide kvinder tager samme doser som ikke-gravide. Det gør man jo heller ikke.. Man tager dem en sjælden gang imellem, og kun hvis man virkelig har ondt, for at tage toppen.

præcis:0)

Anmeld

29. januar 2011

Carina1977

Jeg har taget 2 panodiler en enkelt gang, hvor jeg også havde rimeligt ondt. jeg er 9 uger henne, så det er jo ikke så voldsomt meget jeg har brugt det. Jeg mener som de andre, at der intet sker ved at man tager det en sjælden gang imellem

Anmeld

29. januar 2011

SussieThyssen

Ni-ko-li-ne skriver:

men der er stadig forskel på en gang imellem og hver dag

Ja, har nu undersøgt det nærmere, og da jeg i første omgang ikke vidste hvad jeg ved nu, så kunne jeg kun citere hvad jeg indtil da havde læst i nyhederne.
SÅ ja..man må gerne tage det engang imellem

Anmeld

29. januar 2011

klmf

Suzie-Q skriver:

Jamen det er nemlig kun en sjælden gang imellem, ikke hver dag, ikke hver uge, højst en gang eller noget i måneden..

Så ville jeg tage dem med ro i sindet

Anmeld

6. februar 2011

Julymama

Suzie-Q skriver:

Må man gerne en gang imellem tage et par panodiler?

Har virkelig voldsomme smerter i underlivet. Det er forhåbentligt bare ligamentsmerter :/ Men det gør virkelig ondt.

Jeg er ikke helt inde i det, men det er noget med at de lige har fundet ud af at diverse former for smertestillende piller kan give misdannelser hos drenge-fostre.

Så jeg ville helt sikkert prøve at lade være.

Evt læg dig ned, drik en masse vand og bare slap af? Det plejer i hvert fald at hjælpe på mig i de situationer hvor jeg føler jeg godt kunne trænge til en panodil o.lign.

Anmeld

6. februar 2011

Muhmi

Altså nu stiller jeg så lige et lille spørgsmål som er on-topic...

Nu har jeg i onsdags fået fjernet en visdomstand og fået lavet to tænder ved siden af... (Ret akut smertehelvede)

Siden da har jeg så taget mellem 4 og 8 pinex om dagen for at få smerten dulmet.. I dag har jeg kun taget to fordi smerten er ved at forsvinde... Jeg er i uge 31 og venter en dreng... Der skulle vel ikke være noget galt nu, tænker i det?

Har hørt det der med at man ikke må tage mange panodiler... Men pinex og panodil er vel ikke det samme vel..?

Anmeld

6. februar 2011

Suzie-Q

Muhmi skriver:

Altså nu stiller jeg så lige et lille spørgsmål som er on-topic...

Nu har jeg i onsdags fået fjernet en visdomstand og fået lavet to tænder ved siden af... (Ret akut smertehelvede)

Siden da har jeg så taget mellem 4 og 8 pinex om dagen for at få smerten dulmet.. I dag har jeg kun taget to fordi smerten er ved at forsvinde... Jeg er i uge 31 og venter en dreng... Der skulle vel ikke være noget galt nu, tænker i det?

Har hørt det der med at man ikke må tage mange panodiler... Men pinex og panodil er vel ikke det samme vel..?

Det er det aktive stof paracetamol, der bliver snakket om, panodil og pinex er bare navnet på præparatet. Når det så er sagt, så alt efter hvad jeg har snuset mig frem til, ville jeg ikke være bekymret for de doser, du har taget dig der. Det har ikke været en særlig lang periode, og du er i 3. trimester, så jeg ville ikke være betænkelig ved det. Vi mødre skal sgu også overleve jo!

Anmeld

6. februar 2011

lounika

jeg er gravid i uge 20 og ja jeg tager også panodiler engang i mellen når mine smærter bliver for store..  tager somrel bare en panodil zap det hjælper ..

Anmeld

6. februar 2011

Muhmi

Suzie-Q skriver:

Det er det aktive stof paracetamol, der bliver snakket om, panodil og pinex er bare navnet på præparatet. Når det så er sagt, så alt efter hvad jeg har snuset mig frem til, ville jeg ikke være bekymret for de doser, du har taget dig der. Det har ikke været en særlig lang periode, og du er i 3. trimester, så jeg ville ikke være betænkelig ved det. Vi mødre skal sgu også overleve jo!

Årh <3 blev helt nervøs.... Vil jo ikke skade ham, men har simpelthen haft så ondt at jeg ikke kunne holde ud at være nogle steder

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.