Vegatar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

Vingummien

Ja er nok en underlig ting at spørge om.

Men jer der er vegatar, hvis der er nogle herinde. Skal jeres bærn også det eller lader i dem selv bestemme når de bliver ældre. Og hvad gør man der hvor de bliver passet, hvis i ikke vil have de får visse ting?

Grunden til jeg spørger er ikke fordi at jeg skal være vegatar. Men Emil gider ikke rigtig og hav kød, og så lavede mig og min mor lidt sjov med det her tidligere idag, og så kom vi til og snakke om hvad folk rundt omkring egentlig gør

Nogle sjove ting man nogle gange kan komme ind på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

Men jer der er vegatar, hvis der er nogle herinde. Skal jeres bærn også det eller lader i dem selv bestemme når de bliver ældre. Og hvad gør man der hvor de bliver passet, hvis i ikke vil have de får visse ting?

Grunden til jeg spørger er ikke fordi at jeg skal være vegatar. Men Emil gider ikke rigtig og hav kød, og så lavede mig og min mor lidt sjov med det her tidligere idag, og så kom vi til og snakke om hvad folk rundt omkring egentlig gør

nu er jeg ikke lige selv vegetar, men min mor er opvokset i en vegetar hjem. min morfar var meget hys og der måtte under ingen omstændigheder være kød i hjemmet. så de fik aldrig kød (kun hvis min morfar ikke var hjemme og der kunne blive luftet ud i flere dage efter), kun erstatnings kød. man kan købe erstatnings kød i de fleste helse og øko butikker.

det er jo dig der bestemmer hvor "fanatisk" du vil være, hvis du ikke vil have kød i hjemmet, så får din søn det bare heller ikkeman kan spise masser af andre ting i stedet for køb eks bælgfrugter.

ved ikke lige hvordan med andre steder. tænker du i dp? hvis du ikke vil have han får kød i dp, så tror jeg selv du skal tage hans mad med, ligesom hvis ens børn får pulver mad, så skal man også selv tage det med

Anmeld

29. januar 2011

Majeha

Jeg har være vegetar, men for ca. 7 år siden begyndte jeg at spise kød igen (KUN fisk og fjerkræ). Så jeg er ikke vegetar, spiser bare ikke svin, lam, okse osv.

Luc bliver tilbudt alt. Det er hans eget valg, om han vælger at blive vegetar, veganer eller kødspiser, når han bliver ældre. Men jeg vil ikke påvirke ham i andet end sund kost.

Så herhjemme bliver der nogle gange lavet forskelligt mad til ham og mig, og andre gange får han det samme som mig. Ser det overhovedet ikke som et problem

Anmeld

29. januar 2011

twinny

Majeha skriver:

Jeg har være vegetar, men for ca. 7 år siden begyndte jeg at spise kød igen (KUN fisk og fjerkræ). Så jeg er ikke vegetar, spiser bare ikke svin, lam, okse osv.

Luc bliver tilbudt alt. Det er hans eget valg, om han vælger at blive vegetar, veganer eller kødspiser, når han bliver ældre. Men jeg vil ikke påvirke ham i andet end sund kost.

Så herhjemme bliver der nogle gange lavet forskelligt mad til ham og mig, og andre gange får han det samme som mig. Ser det overhovedet ikke som et problem

det er jeg enig i....

Nu er jeg så ikk vegetar, men jeg synes at barnet selv skal vælge.

Min kærestes mor (sindsyg helsefanatiker) gør det derhjemme og det er til at blive sindsyg a...  Man må ikke engang komme ind a døren med et stykke chokolade.... og prøver at "påtvinge" min kæreste det.... og det holder bare ikk---  De skal selv finde u a, hva de kan li...  om det er chokolade eller kød....

fra den største chokolade og kødelsker...

Anmeld

29. januar 2011

Dinna88

Tulipan skriver:

Mine børn kommer til at vokse op som veganere indtil de selv kan tage et valg om hvorvidt de vil fortsætte det. Jeg ved ikke hvad jeg vil gøre omkring når de er ude osv, inden de selv kan tage valget, faktisk. Men jeg vil nu nok mene at folk "bør" tage visse hensyn, men det er jo ikke altid det er helt fair og nemt for den sags skyld.

Jeg er dog ret lost, for én ting mine børn ALDRIG kommer til at røre er McD. mad, og det er jo super synd hvis nogle holder fødselsdag på McDonalds f.eks. Så det er lidt svært... Men jeg har heldigvis god tid endnu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.