kan man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

oo

kan man bruge pærecidermoussen til at smøre omkring sin kage inden mmf'en kommer på?

(er fondant og mmf ikke det samme????)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

mariamiss6

Tjuhl skriver:

kan man bruge pærecidermoussen til at smøre omkring sin kage inden mmf'en kommer på?

(er fondant og mmf ikke det samme????)

Jeg ville ikke turde gøre det sådan...

Jeg tror moussen er for fugtig, og smelter fondanten/mmf'en...

Når vi kagedamer skriver fondant, så er det oftest den man køber i butikkerne. MMF er den hjemmegjorte, imiterede version lavet af Marshmellows

Anmeld

29. januar 2011

oo

mariamiss6 skriver:

Jeg ville ikke turde gøre det sådan...

Jeg tror moussen er for fugtig, og smelter fondanten/mmf'en...

Når vi kagedamer skriver fondant, så er det oftest den man køber i butikkerne. MMF er den hjemmegjorte, imiterede version lavet af Marshmellows

allright, jeg køber nemlig min fondant hos dinkage.dk men behøver man overhovedet at smøre creme på kagen inden fondanten kommer på??

Anmeld

29. januar 2011

mariamiss6

Tjuhl skriver:

allright, jeg køber nemlig min fondant hos dinkage.dk men behøver man overhovedet at smøre creme på kagen inden fondanten kommer på??

DEt giver det pæneste finish. altså, hvis du smører din kage flot og jævnt op, så slipper du for de buler der ellers vil være i en usmurt kage....

Desuden, hvis du putter fyld i din kage, som pærecider moussen, så skal du smøre op med en smørcreme, for at lukke fugten inde i kagen....

Smørcremen fungerer som en fugtspærre mellem kage og fondant. 

Fondanten smelter meget hurtigt, hvis den bliver fugtig eller våd. Smørcremen stivner, og kan derfor være en membran (?)  

Anmeld

29. januar 2011

oo

mariamiss6 skriver:

DEt giver det pæneste finish. altså, hvis du smører din kage flot og jævnt op, så slipper du for de buler der ellers vil være i en usmurt kage....

Desuden, hvis du putter fyld i din kage, som pærecider moussen, så skal du smøre op med en smørcreme, for at lukke fugten inde i kagen....

Smørcremen fungerer som en fugtspærre mellem kage og fondant. 

Fondanten smelter meget hurtigt, hvis den bliver fugtig eller våd. Smørcremen stivner, og kan derfor være en membran  

åååååååååuuuuukkaaaaaaaiiiiiiiiii

kan du ikke sende mig din bedste smørcremes opskrift?

Anmeld

29. januar 2011

mariamiss6

Tjuhl skriver:

åååååååååuuuuukkaaaaaaaiiiiiiiiii

kan du ikke sende mig din bedste smørcremes opskrift?

jow det kan jeg, jeg har dog kun prøvet to forskellige, men jeg er glad for denne her....

200 g usaltet smør
200 g flormelis
2-3 spsk appelsinsaft (ca. 1 hel appelsin)

varm appelsinsaften i en gryde, hæld det i en plastik skål (eller anden der må piskes i) pisk sammen med flormelis, og pisk så (gerne med elpiskeren) det bløde usaltede smør i hele herligheden

Jeg synes den er god Den smager ikke sååååå vildt af smør når man har puttet den på kagen

I en pakke usaltet smør er der 250 g. Du kan sagtens bruge hele pakken, og så bare også bruge 250 g flormelis, og jeg plejer bare at presse en hel appelsin uden at måle så meget på det

Appelsinsaften er altså så UDEN kødet ved, men jeg tror nu ikke kødet skader, hvis bare det er bitte små stykker  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.