hvad bliver man tilbudt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

mamiolvi

jeg er gravid, ikke langt henne, kun lige testet positiv.. Jeg regner med at tage til læge når jeg er i uge 6? men hvad bliver man tilbudt af undersøgelser ved læge, jordemoder, scanninger osv..
og i hvilken uge? jeg bor i region midt jylland( viborg*)
Jeg har en søn på 11 år og tvillingere på næsten 10 år.. så det er jo evigerheder siden jeg har været gravid sidst, bliver man scannet tidligere når man har fået tvillingere før.. muligheden for to er der jo igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

B&J

mamiolvi skriver:

jeg er gravid, ikke langt henne, kun lige testet positiv.. Jeg regner med at tage til læge når jeg er i uge 6? men hvad bliver man tilbudt af undersøgelser ved læge, jordemoder, scanninger osv..
og i hvilken uge? jeg bor i region midt jylland( viborg*)
Jeg har en søn på 11 år og tvillingere på næsten 10 år.. så det er jo evigerheder siden jeg har været gravid sidst, bliver man scannet tidligere når man har fået tvillingere før.. muligheden for to er der jo igen...

jamen du får det hele afvide hos lægen det gjorde jeg også får du en bog om tingene og der står også i hvornår du skal til jordmoren lægen osv

og tillykke med den lille spir i maven

Anmeld

29. januar 2011

Gustavsmor

Først stort tillykke med graviditeten.

Uge 8-9: Vandrejournal + blodprøve hos egen læge

uge 11-13: Nakkefoldsskanning på gynækologisk afd.

ca. uge 16: Første besøg hos jordemoderen (hjertelyden kan høres)

Uge 20: Midtvejsskanning på gyn. afd.

Uge 24: lægebesøg

uge 35: lægebesøg

Og så er der nok ca. 3-4 jordemoder besøg

Det var sådan cirka jeg husker det. Var igennem det for et år siden for anden gang!

Anmeld

29. januar 2011

mamiolvi

tak for svar... Dvs jeg godt kan vente med at tage til læge til uge 8

Anmeld

29. januar 2011

Gustavsmor

mamiolvi skriver:

tak for svar... Dvs jeg godt kan vente med at tage til læge til uge 8

Ja det vil jeg mene......du har jo prøvet det hele et par gange før, så hvis du ved en hjemmetest har konstateret at du er gravid, ville jeg bestille en tid omkring uge 8-9!

Anmeld

29. januar 2011

Valle81

Gustavsmor skriver:

Først stort tillykke med graviditeten.

Uge 8-9: Vandrejournal + blodprøve hos egen læge

uge 11-13: Nakkefoldsskanning på gynækologisk afd.

ca. uge 16: Første besøg hos jordemoderen (hjertelyden kan høres)

Uge 20: Midtvejsskanning på gyn. afd.

Uge 24: lægebesøg

uge 35: lægebesøg

Og så er der nok ca. 3-4 jordemoder besøg

Det var sådan cirka jeg husker det. Var igennem det for et år siden for anden gang!

Det er meget korrekt.

Næste jordemoder besøg ligger i uge 28 og så igen i uge 36 og så i uge
38 og så er det slut medde besøg.

Ved sidste besøg hos jordemoder i uge 36 får du en dato hvor du skal ringe til sygehuset og få en tid til en prolong undersøgelse( den dag du er 10 dage over tid) hvor der tages stilling til om du skal sættes igang osv og du får kørt strimmel, bliver mærket på indvendigt og udvendigt osv.

Sådan var det i Viborg sidste år da jeg var gravid med Anton og i år virker til at være helt det samme:0)

Christina 28+6

Anmeld

29. januar 2011

NinaE

Skal man forstå det sådan, at hvis graviditeten forløber normalt skal man kun til 2 scanninger. Nakkefold- og  midtvejsscanning (er det den man kalder misdannelsesscanning?).

Ved godt man godt kan købe sig til flere, men er det de to, der tilbydes af det offentlige?

Anmeld

29. januar 2011

LinLin

NinaE skriver:

Skal man forstå det sådan, at hvis graviditeten forløber normalt skal man kun til 2 scanninger. Nakkefold- og  midtvejsscanning (er det den man kalder misdannelsesscanning?).

Ved godt man godt kan købe sig til flere, men er det de to, der tilbydes af det offentlige?

Ja - med mindre du har anlæg for fx hjertesygdomme. Jeg havde selv en hjertesygdom - den er begge mine drenge blevet tjekket for under graviditeten ved to scanninger.

Anmeld

30. januar 2011

NinaE

Umiddelbart har vi ikke noget sygdom i familien der ville gøre, at jeg skule scannes mere. Men hvad så med det med kønnet - er det en scanning man betaler sig til, eller tjekker de det ved misdannelsesscanningen?

Anmeld

30. januar 2011

Musen5

NinaE skriver:

Umiddelbart har vi ikke noget sygdom i familien der ville gøre, at jeg skule scannes mere. Men hvad så med det med kønnet - er det en scanning man betaler sig til, eller tjekker de det ved misdannelsesscanningen?

Du kan sagtens betale dig fra dem, men tit og ofte kan du få kønnet at vide ved misdannelsesscanningen.

Det har jeg fået med mine 3. Og regner med oxo at få det at vide nu her m nr 4.

Vi har så valgt at lægge 1400 for en 3D scanning d 15/4 men det er mest fordi det er noiget jeg altid har ønsket mig og det denne her er min definitivt sidst og min kærestes første har vi valgt at gøre det sådan. Og har vi ikke fået kønnet at vide inden så får vi det der (uge 25)

/Livsmor 15+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.