Gode råd til når børnene skal smide bleen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

qp

Hej i kloge erfarne kvinder quinder

Jeg overvejer snart, at min søn skal begynde på at stoppe med bleen og i den forbindelse modtager jeg meget gerne gode råd og erfaringer.

Hvad gjorde i - hvad virkede godt og hvad virkede mindre godt?

Glæder mig til at læse jeres input i denne tråd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

qp skriver:

Hej i kloge erfarne kvinder quinder

Jeg overvejer snart, at min søn skal begynde på at stoppe med bleen og i den forbindelse modtager jeg meget gerne gode råd og erfaringer.

Hvad gjorde i - hvad virkede godt og hvad virkede mindre godt?

Glæder mig til at læse jeres input i denne tråd

Min store pige var 2½ år da hun smed bleen.... Vi lod hende simpelthen gå rundt uden ble på, og når hun så skulle tisse kom hun og sagde det.... Heldigvis var det sommer på det tidspunkt, så det kunne sagtens lade sig gøre. Umiddelbart at min tanke at det er nemmere at få børnene til at smide bleen når de kan få lov at gå med numsen bar og det er sommer.....Men jeg har jo heller ikke prøvet andet

Anmeld

29. januar 2011

Mie A

Vi planlagde det ikke.

Vi ventede til,  de selv kom og sagde at de ikke ville have ble på.

Anmeld

29. januar 2011

Snefnug1984

Det man i hvert fald skal være opmærksom på, når man gerne vil have ens barn til at smide bleen er, at man ikke fokuserer på det negative - fx. hvis barnet kommer til at lave uheld uden ble, så gør det til noget godt fremfor at blive sur eller irriteret over, at der nu er tis over det hele..

Men ellers er det en god ide at gøre det når man har god tid, fx. i en ferie eller lign., hvor der er fokus hele tiden

Anmeld

29. januar 2011

SiLiMiMa

Mie A skriver:

Vi planlagde det ikke.

Vi ventede til,  de selv kom og sagde at de ikke ville have ble på.

sådan gjorde vi også

i hvert fald hos pigerne.... de var ca 2,9 år da de smed bleen.

drengen var knap 4, så vi synes, vi var nødt til at presse lidt på og med hjælpe fra børnehaven lykkedes det da også.

heise

Anmeld

31. januar 2011

qp

1000 tak for jeres svar Rigtig god idé med, at det skal være om sommeren når man har mere fokus og tak for reminderen om, at man skal "holde sig i skindet" hvis der kommer noget i bukserne - det må sgu være såååh synd for dem når de liiiiiiiige "kommer til at lave noget" de små stakler

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

Hvad med at købe sådan en af de smarte toiletstiger, så han selv kan stige op og ned af toilettet. Så kan du opfordre ham til at bruge det og fortælle ham, hvor spændende det er.

Vil også lige ønske held og lykke

Anmeld

31. januar 2011

qp

Baagøe skriver:

Hvad med at købe sådan en af de smarte toiletstiger, så han selv kan stige op og ned af toilettet. Så kan du opfordre ham til at bruge det og fortælle ham, hvor spændende det er.

Vil også lige ønske held og lykke

Sådan en har vi allerede i hus Synes nemlig også de var så smarte - og han har da siddet på den et pr gange men dog er der aldrig kommet noget ud af tissemanden.... Men altså det var dengang og så kom vi sgu fra det da vi skulle flytte, juleferie osv osv... Jeg tilbød ham, at bruge den og ville han ikke så var det dét - der var da et pr gange hvor han ville, så det var jo skønt.

Lige pt synes jeg sgu det er så koldt (udenfor) til det med blestop, jeg forestiller mig, at det må være ekstra ubehagelige og ikke mindst besværligt med "noget i bleen" og kombinationen af flyverdragter og kulde så jeg venter til vejret bliver bedre! Og tak

Anmeld

31. januar 2011

Mumto3

For det første skal han se jer gå på toilettet, han skal have noget at kopier. Børn vil gerne gøre det de voksne gør...men de skal lige vide at de voksne går på toilettet.

Dernæst så skal han op og sidde på toilette og have at vide at han gerne må tisse der (ikke skal, men må gerne) og at hvis han har lyst kan han sige til når han skal tisse, så kan I går sammen derud. Det kan godt være I skal derud MANGE gange uden der kommer noget ud, men det kan være en del af træningne.

Snak med ham om at det kan være rart at komme af med bleen, og når han så gerne vil prøve, ja, så er det bare igang!

Held og lykke med det, og husk at der er STOR forskel på hvordan og hvor hurtigt det går! Vores to drenge har været måneder om at blive helt fri for uheld, mens vores datter bare nægtede at få ble på da hun blev 2 år, og ikke havde et eneste uheld i starten. (sammenlignet med drengene som smed bleen et år senere og som havde 5 uheld og dagen de første mange dage!!!!)

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

qp skriver:

Sådan en har vi allerede i hus Synes nemlig også de var så smarte - og han har da siddet på den et pr gange men dog er der aldrig kommet noget ud af tissemanden.... Men altså det var dengang og så kom vi sgu fra det da vi skulle flytte, juleferie osv osv... Jeg tilbød ham, at bruge den og ville han ikke så var det dét - der var da et pr gange hvor han ville, så det var jo skønt.

Lige pt synes jeg sgu det er så koldt (udenfor) til det med blestop, jeg forestiller mig, at det må være ekstra ubehagelige og ikke mindst besværligt med "noget i bleen" og kombinationen af flyverdragter og kulde så jeg venter til vejret bliver bedre! Og tak

Lige præcis. Det bliver spændende at se, hvornår han kommer af med dem så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.