Så skete det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

thilde-tusindfryd

Stod i en samtale igår og pludselig var der en, der bankede på indefra maven, såden lige nedenfor navlen  Det har jeg jo gået og ventet på længe og er nu i 22. uge. Pludselig var der bare et lille puf indefra.

Senere igår aftes, da jeg var gået i seng og lå på venstre side, mærkede jeg det igen, flere gange endda, sådan nogle små puff indefra, som en der lige skubbede på maveskindet indefra med en hånd eller fod, eller måske med hovedet. Tænker at det er barnet, der vender sig, for det er nok måske for tidligt med spark. Men hvem ved.

Syns nu ikke dog, at det føles som bobler eller fisk der slår med halen, som mange kvinder har beskrevet det. Mere som sagt, som en lydløs puffen eller lige et lille skub indefra udaf.

Dejligt at mærke liv på den måde. Håber det blir ved

Her til aften, efter jeg har spist, er der så meget aktivitet i min maven, luft og rumlen, så jeg ikke rigtig kan skelne det ene fra det andet. Der er nok nødt til at være lidt mere stille derinde, før jeg tydeligt kan mærke det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Zibi_84

Hvor er det fantastisk!! Du må have været lidt fraværende ved samtalen, da du mærkede liv hehe  Tillykke

Anmeld

28. januar 2011

Lotus86

Åhh hvor lyder det bare dejligt og hvor jeg bare misunder dig.. Vil sååå gerne snart mærke min lille dreng, men han er åbenbart en stædig lille en

Anmeld

28. januar 2011

B&J

Ej hvor fantastisk det er så dejlig og ja sikke en følelse... kan godt forstå du blev lidt paf måske det er også vildt mens man snakker, jeg snakkede selv med en sælger da det skete og jeg kom bare mit barn sparker også røg snakken væk fra hunde katte legetøj hihihihih men et kæmpe krammer her fra

Anmeld

28. januar 2011

Mira0911

Det er så fantastisk... 

Anmeld

28. januar 2011

thilde-tusindfryd

Ja, det er helt sikkert dejligt. Men det er jo stadig kun små livstegn. Glæder mig til, at det blir mere udpræget. Og glæder mig til næste gang, jeg mærker liv.

Hvor længe gik der imellem hos jer, at I mærkede liv/spark i starten, efter  de første livstegn ? Er det så hver dag, I mærker noget ? Eller kan der godt gå dage imellem ?

Anmeld

29. januar 2011

twinboys

Ååååhhh og iiiihhh den følelse den er bare guld værd...

Anmeld

29. januar 2011

Heidisbebs

Tillykke tillykke Bare det var mig ...er 18 uger henne og har gået og været nervøs¨for at der var noget galt, fordi jeg endnu ikke har mærket noget... Så er der er håb forude

Anmeld

29. januar 2011

Troldemommi

hvor dejligt for dig :-) jeg glæder mig så meget til at mærke det første babyspark/ dunk :-) men idag er jeg 8+0 uger henne så det varer nok lidt tid endnu :-)

ønsker jer alle en dejlig lørdag :-)

Monica

Anmeld

29. januar 2011

thilde-tusindfryd

Heidisbebs skriver:

Tillykke tillykke Bare det var mig ...er 18 uger henne og har gået og været nervøs¨for at der var noget galt, fordi jeg endnu ikke har mærket noget... Så er der er håb forude

Der er vist stor forskel på, hvornår man mærker liv derinde. Nogle kvinder siger, de mærker det allerede i 1. trimester. Det synes jeg nu lyder lidt utroligt, men hvis man er meget tynd, så kan man måske godt det.

I div. babybøger og gravid-bøger osv. står der, at man normalt mærker liv halvvejs, dvs. omkring 20. uge, så tror du kan være helt rolig.

Men til de scanninger, jeg har været til, har de sagt til mig, at jeg nok skal regne med, at det sker noget senere for mig, når jeg er overvægtig.

Men hvis du bekymrer dig meget, så kan jeg anbefale at købe en babylytter, fx Angelsounds, så kan du lytte til hjerteslaget. Det beroligede mig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.