Det der med øjenfarve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Siber

Hej,

Jeg kom bare lige til at tænke på noget, børn og deres øjenfarve!

Altså Alma og Johanna er begge født med brune øjne og de har begge brune øjne i dag, de er 5 og 3 år!

Astrid er født med blå øjne, hun er nu 3 mdr.

Mit spørgsmål er så, er der nogen af jeres børn der er født med en øjenfarve også da de blev ældre (jeg kan ikke huske om det er op til 1 år at de kan skifte) skiftede øjenfarve?????

Knus Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Vito blev født med glas klare blå øjne og har nu rigtig dybe mørkebrune øjne.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

28. januar 2011

esrt

Siber skriver:

Hej,

Jeg kom bare lige til at tænke på noget, børn og deres øjenfarve!

Altså Alma og Johanna er begge født med brune øjne og de har begge brune øjne i dag, de er 5 og 3 år!

Astrid er født med blå øjne, hun er nu 3 mdr.

Mit spørgsmål er så, er der nogen af jeres børn der er født med en øjenfarve også da de blev ældre (jeg kan ikke huske om det er op til 1 år at de kan skifte) skiftede øjenfarve?????

Knus Siber

jeg har ikke selv født en der skiftede. Oskar blev født med brune og har det stadig.

Men jeg er født med blå og indenfor de sidste 3-4 år er mine øjne blevet grønne.

Anmeld

28. januar 2011

Talbutikken

Begge mine er født med brune øjene og har det stadigvæk i dag

Anmeld

28. januar 2011

SHERO

Elias er født med mørkeblå/grå øjne, og i dag har han meget mørke grøn/grå øjne.. Jeg er selv født med brune øjne og har helt grønne idag.. :-)

Anmeld

28. januar 2011

SussieThyssen

Børn bliver normalt født med meget mørkeblå eller sortebrune øjne, og skifter så øjenfarve i løbet af det første år.
Men der er nogle få undtagelser.
Når fx barnet har albino træk er de oftest lyseblå hele livet.

Ogå er der en race af mennesker, der falder helt og aldeles udenfor.
Aboriginals i Australien bliver født helt hvide med lyst eller rødt hår og med meget blå øjne.
Og først fra 6 til 12 årsalderen skifter de farve. Huden bliver mørkebrun, håret bliver sort og øjenene bliver sorte.
Hvorfor de lige netop har dette træk og er så anderledes end alle andre ved ingen, men deres egen forklaring er, at de slet ikke kommer fra Jorden, men kom hertil ude fra rummet, sammen med de høje lyse himmelmænd, og da de rejste fra Jorden fik de lov til at blive.
Det kan man jo så tænke lidt over

Min ældste blev født med dybt mørkeblå øjne og de skiftede til flot vissengrønne, den mellemste blev også født med dybt mørkeblå og de er stadig meget mørkeblå. Den yngste havde mørkeblå og skiftede til klartblå.
Mine egne er blå med grønt islæt, så alt efter om jeg har grønt eller blår tøj på, går mine øjne over i det modsatte.
Min ældstes far har grønne øjne, og de to andres far havde klart blå.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. januar 2011

LinLin

david havde gråblå øjne da han blev født - de er brune idag han var nok omkring 4 mdr da de havde den endelige farve

Anmeld

28. januar 2011

Grynt

Min ælste søn var født med meget mørkeblå øjne og har idag mørkebrune øjne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.