At miste sit kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

smokin

Ja, jeg har godt nok ikke oprettet debatter i flere måneder, men har nu brug for at lette mit hjerte.

Min elskede og dybt savnet Laban har jeg måtte sige farvel til idag. Det er med store tårer i øjnene at jeg skriver nu. Laban har i noget tid haft problemer med urinvejene og vi har haft prøvet medicin uden at det har haft virkning. Kun kortvarigt og herefter er det vendt retur. Han blødte når han tissede og det var meget pinefuldt for ham. Samtidig var han begyndt at have svært ved at holde på vandet og vores hus er derfor blevet godt og grundigt tisset til, i alle hjørner. 

Men gud hvor er det hårdt at skulle bestemme over en andens liv. Jeg har så svært ved at tage sådan nogle beslutninger, for hvis dyrlægen bare åbner den MINDSTE dør for at der er en mulighed for at han kan blive rask, så ved jeg med det samme at det er svært for mig at aflive ham. Men hvor længe skal man blive ved?

Jeg kunne ikke mere idag. Så jeg tog min tlf og ringede meget meget trist til dyrlægen. Han kunne komme over middag, så jeg sørgede selvfølgelig for at Laban blev liggende indenfor.

Det er det værste jeg nogensinde har prøvet!

Jeg blev nødt til at holde Laban selv da dyrlægen ikke kunne komme til ham. Det var simpelthen så skrækkeligt, virkelig virkelig fælt. Og han prustede og spændte i hele kroppen, men blev langsom mere og mere slap.

Hold kæft jeg kommer til at savne ham! Det er et stort tab.

Min elskede Laban, jeg håber du har det godt oppe i kattehimlen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

twinny

nååå det er rigtig forfærdeligt....

Men man skal heller ikk holde dyret i live for ens egen skyld, hvis det ikk har det godt.. Det er jo mer synd for dyret end hvis det ikk var her mere. . Men ja, det er rigtig hårdt....  Har også prøvet det....

Du får lige en kæmpe herfra....

Anmeld

28. januar 2011

Loa

Øv hvor synd for dig.....

Det er utroligt så meget man kan komme til at holde af et kæledyr, og man gør hvad man kan for dem, indtil man ikke kan gøre mere....

Er sikker på du har gjort det rigtige for den lille mis... Selvom det er afsindig hårdt......

til dig....

Anmeld

28. januar 2011

*Sofie*

til dig.

Har selv været med til at aflive min bedste dyreven. Min dejlige gamle hund.
Det er altid super hårdt sårn noget. Og der vil sikkert gå rigtig lang tid, før du lærer at leve med sorgen
Men husk på de gode minder du har om ham. Så blir det en lille bitte smule nemmere

Anmeld

28. januar 2011

smokin

Baby-støv skriver:

nååå det er rigtig forfærdeligt....

Men man skal heller ikk holde dyret i live for ens egen skyld, hvis det ikk har det godt.. Det er jo mer synd for dyret end hvis det ikk var her mere. . Men ja, det er rigtig hårdt....  Har også prøvet det....

Du får lige en kæmpe herfra....

Ja du har helt ret. Men for pokker det gør ondt, dybt i mit hjerte. 

:\'( jeg kunne heller ikke finde på at holde ham i live for min egen skyld, men derfor er det jo altid svært at sige "så, nu er det nu"... 

Anmeld

28. januar 2011

smokin

Loa skriver:

Øv hvor synd for dig.....

Det er utroligt så meget man kan komme til at holde af et kæledyr, og man gør hvad man kan for dem, indtil man ikke kan gøre mere....

Er sikker på du har gjort det rigtige for den lille mis... Selvom det er afsindig hårdt......

til dig....

Tusind tusind tak! 

Ja jeg sidder her og småtuder.

Anmeld

28. januar 2011

twinny

Zette skriver:

Ja du har helt ret. Men for pokker det gør ondt, dybt i mit hjerte. 

:\'( jeg kunne heller ikke finde på at holde ham i live for min egen skyld, men derfor er det jo altid svært at sige "så, nu er det nu"... 

jaaah det gør nemlig rigtig rigtig ondt....  frygter også allerede den dag kommer hvor en herhjemme skal den vej....

man får bare et , når det er...  

Men nu er han i kattehimlen med masser fra damekatte, råt kød og dejlige friske fisk. og en dejlig blød sky at sove på...sådan bliver jeg nød til at tænke....   

Anmeld

28. januar 2011

L.J.L

Zette skriver:

Ja, jeg har godt nok ikke oprettet debatter i flere måneder, men har nu brug for at lette mit hjerte.

Min elskede og dybt savnet Laban har jeg måtte sige farvel til idag. Det er med store tårer i øjnene at jeg skriver nu. Laban har i noget tid haft problemer med urinvejene og vi har haft prøvet medicin uden at det har haft virkning. Kun kortvarigt og herefter er det vendt retur. Han blødte når han tissede og det var meget pinefuldt for ham. Samtidig var han begyndt at have svært ved at holde på vandet og vores hus er derfor blevet godt og grundigt tisset til, i alle hjørner. 

Men gud hvor er det hårdt at skulle bestemme over en andens liv. Jeg har så svært ved at tage sådan nogle beslutninger, for hvis dyrlægen bare åbner den MINDSTE dør for at der er en mulighed for at han kan blive rask, så ved jeg med det samme at det er svært for mig at aflive ham. Men hvor længe skal man blive ved?

Jeg kunne ikke mere idag. Så jeg tog min tlf og ringede meget meget trist til dyrlægen. Han kunne komme over middag, så jeg sørgede selvfølgelig for at Laban blev liggende indenfor.

Det er det værste jeg nogensinde har prøvet!

Jeg blev nødt til at holde Laban selv da dyrlægen ikke kunne komme til ham. Det var simpelthen så skrækkeligt, virkelig virkelig fælt. Og han prustede og spændte i hele kroppen, men blev langsom mere og mere slap.

Hold kæft jeg kommer til at savne ham! Det er et stort tab.

Min elskede Laban, jeg håber du har det godt oppe i kattehimlen.

Nårh lille Laban.. Hvil i fred Hvor er han flot!

Jeg har selv været lige præcis der hvor du er idag. I september måned sidste år var jeg nødt til at sige farvel til min gamle dreng, igennem 14 år, katten Fenris. Jeg græd hele weekenden op til han skulle aflives, og det var absolut ikke sjovt! Jeg savner ham stadig den dag idag.

Han blev også ramt af en kraftig urinvejs infektion, og vi havde samme problemer med at han ikke kunne holde på vandet. Plus han var næste blind.

Det er nok et af de sværeste valg jeg nogensinde har skulle tage, men det var for det bedste både for ham og for os.

Husk det, Laban har det bedre hvor han er nu!

Anmeld

28. januar 2011

smokin

linselouise skriver:

Nårh lille Laban.. Hvil i fred Hvor er han flot!

Jeg har selv været lige præcis der hvor du er idag. I september måned sidste år var jeg nødt til at sige farvel til min gamle dreng, igennem 14 år, katten Fenris. Jeg græd hele weekenden op til han skulle aflives, og det var absolut ikke sjovt! Jeg savner ham stadig den dag idag.

Han blev også ramt af en kraftig urinvejs infektion, og vi havde samme problemer med at han ikke kunne holde på vandet. Plus han var næste blind.

Det er nok et af de sværeste valg jeg nogensinde har skulle tage, men det var for det bedste både for ham og for os.

Husk det, Laban har det bedre hvor han er nu!

Sikke dog et dejligt langt liv Fenris nåede at få. Laban blev kun 4 år. 

Vi kunne sagtens have holdt ham i live med speciel foder, men så skulle han holdes indendørs - og om nogen så var han altså lidt af en scoretrold, så det ville have knust ham helt. 

Ville ikke byde ham sådan et liv. Så det er absolut det bedste i længden. Men ja jeg kommer nok til at savne ham i laaaang tid.

Anmeld

28. januar 2011

SussieThyssen

Et stort trøsteknus.
Jeg er sikker på at han har det langt bedre hvor han er nu og har det også langt mere værdigt.
Nå først ens kat eller hund bliver urenlig, så er det på tide at sige farvel.
Men jeg tænder et lys for ham, og ved at han i sin kattesjæl vil mindes det gode liv, han har haft hos dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.