Erfaringer med fine HCG-tal og efterfølgende abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.769 visninger
9 svar
1 synes godt om
28. januar 2011

kkk

Hej,

Som jeg har skrevet herinde tidligere så har jeg aborteret to gange inden for det sidste halve år og er nu tidligt gravid for tredje gang, men sætter ikke næsen op efter at graviditeten bliver til et barn... Jeg blev scannet sidste fredag da jeg efter egne beregninger var 5+2. Her konstaterede gynækologen at fosteret var for lille og at jeg ikke kunne være længere end 3-4 uger henne.

Jeg har derefter fået taget blodprøver man. og ons. for at se om HCG-tallet stiger som det skal, og man må sige at det ligger pænt:

Mandag: 19.589 Onsdag: 34.694

Men hvad fortæller det tal egentlig - andet end at min krop tror på at den er gravid (hvilket jeg jo godt selv kan mærke - træthed og kvalme mv. Præcis ligesom med de to foregående aborter!)

Fosteret kan vel sagtens være for lille og udueligt selvom HCG produceres i stride strømme - kan det ikke?

Den pessimistiske gravide (som ikke gider at være træt og have kvalme uden grund!!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Blyb

kkk skriver:

Hej,

Som jeg har skrevet herinde tidligere så har jeg aborteret to gange inden for det sidste halve år og er nu tidligt gravid for tredje gang, men sætter ikke næsen op efter at graviditeten bliver til et barn... Jeg blev scannet sidste fredag da jeg efter egne beregninger var 5+2. Her konstaterede gynækologen at fosteret var for lille og at jeg ikke kunne være længere end 3-4 uger henne.

Jeg har derefter fået taget blodprøver man. og ons. for at se om HCG-tallet stiger som det skal, og man må sige at det ligger pænt:

Men hvad fortæller det tal egentlig - andet end at min krop tror på at den er gravid (hvilket jeg jo godt selv kan mærke - træthed og kvalme mv. Præcis ligesom med de to foregående aborter!)

Fosteret kan vel sagtens være for lille og udueligt selvom HCG produceres i stride strømme - kan det ikke?

Den pessimistiske gravide (som ikke gider at være træt og have kvalme uden grund!!)

Hej

Ud fra mine gene erfaringer kan det være rigtig svært at se på de helt tidlige scanninger hvor langt man præcist er henne. Er det ikke muligt du kan få endnu en ny scanning om en uges tid? Så du kan blive fulgt lidt tættere, for at give dig ro på?

Det har jeg fået ved denne graviditet og det har hjulpet mig meget.

Jeg synes det er nogle MEGET fine tal du har der. Ved min sidste graviditet fik jeg i uge 6 målt mit HCG der lå på omkring 8000 og det sagde lagen var super! 3 uger senere abortrede jeg. Jeg har ikke fået målt HCG denne gang, men har tilgengæld været til scanninger ca. hvor 14 dag.

Jeg kan godt forstå du er utryg, kender ALT til det. Men spørg om de ikke kan følge dig enten via flere blodprøver eller via scanninger. Jeg insisterede over for min læge/ gynækolog denne gang og det hjalp!

alt hvad jeg har for det vil gå dig godt!

Blyb 11+2

Anmeld

28. januar 2011

tinasmor

kkk skriver:

Hej,

Jeg havde for nogle år siden en tidlig MA. fin scanning og HCG i uge 7. Men den døde desværre i uge 8.

Jeg for at alt er vel hos dig.

Anmeld

28. januar 2011

ønskebørn74

kkk skriver:

Hej,

3 uger da sætter barnet sig først fast og 4 uger der kan man taste.. Du bør da være længere henne... Man regner fra første mens dag...

Se her...

https://www.baby.dk/videnom/376p376/graviditeten-uge-for-uge-graviditeten-uge-for-uge.aspx

Og her HCG tal...

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/graviditetshormonet-hcg.htm

Og et foster kan først ses i 6. uge og der kan hjerteslag ikke altid ses... Først i 7. uge...

Anmeld

28. januar 2011

kkk

3 uger da sætter barnet sig først fast og 4 uger der kan man taste.. Du bør da være længere henne... Man regner fra første mens dag...

Se her...

https://www.baby.dk/videnom/376p376/graviditeten-uge-for-uge-graviditeten-uge-for-uge.aspx

Og her HCG tal...

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/graviditetshormonet-hcg.htm

Og et foster kan først ses i 6. uge og der kan hjerteslag ikke altid ses... Først i 7. uge...

Se det er i virkeligheden også mine tanker, men jeg tør jo alligevel ikke helt at holde fast i dem...

Noget af det der har undret mig meget var at gynækologen sagde at "Det var sørme en lille en, den er max 2 mm", da hun scannede mig. Og derefter konstaterede hun at jeg formodentlig kun var i 3. uge og max kunne være i 4. uge. Hun regnede ud på termins-skiven og holdt fast på sit. Og begyndte herefter at tale om hvordan vi skulle forholde os hvis det blev til endnu en abort (tilbud om udredning på hospital). Men ville starte med at tage blodprøver.

Faktum er at jeg selv kunne se det lille foster i blommesækken på skærmen, så selvom den var lille var den jo ikke helt usynlig. Siden har jeg da læst mig til, at det ikke er helt ualmindeligt at et foster er 2 mm langt når man er 5+2 henne. Så jeg er ærligt talt lidt forvirret over meldingen.  Men samtidig er gynækologen jo den professionelle, som jeg jo må forvente ved hvad hun snakker om når hun scanner...

Efter at hun har set mine HCG-tal er hun (gynækologen) dog HELT sikker på at alt er fint, og vil scanne mig om 14 dage for at fastsætte terminen. Men jeg er nu stadig vældig tvivlende og forvirret og ved ikke, hvad jeg skal tro på og turde håbe på...

De to gange jeg har aborteret har været en SA da jeg var 6+2 (som jeg er idag), og en MA i 11+1, da fosteret viste sig at være gået til i 5-6 uge (altså ca. samtidig som første gang bare uden SA). Så spørgsmålet er om fosteret kan være ved at gå til i skrivende stund, selvom hormonerne raser i den rigtige retning?

Anmeld

28. januar 2011

Baby_girl2011

ønskebarn74 skriver:

Se her...

Og her HCG tal...

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, blev jeg scannede samme dag for at se hvor langt jeg var henne ( ved min egen læge) og der var jeg ikke mere end 4 uger henne og der kunne man tydlig se en lille bebs og hjertelyd.. 

Anmeld

28. januar 2011

tinasmor

JessiMus skriver:

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, blev jeg scannede samme dag for at se hvor langt jeg var henne ( ved min egen læge) og der var jeg ikke mere end 4 uger henne og der kunne man tydlig se en lille bebs og hjertelyd.. 

Var det fordi du har uregelmæssig menstration du blev scannet så tidligt. For i uge 4 er jo normalt først i den uge hvor du i virkeligheden kan teste postiv.

Anmeld

28. januar 2011

Baby_girl2011

tinasmor skriver:

Var det fordi du har uregelmæssig menstration du blev scannet så tidligt. For i uge 4 er jo normalt først i den uge hvor du i virkeligheden kan teste postiv.

Jeg havde ingen styr på mens.. det var heller ikke planlagt at jeg skulle ha bebs der.. 

Anmeld

28. januar 2011

ønskebørn74

JessiMus skriver:

Ej, læs lige hvad videnskaben siger... Og ja hvis du regner 4 uger frem fra ægløsningen, vil du så være 6 uger henne... Så vås... Læt linket jeg har lagt ind....

Anmeld

28. januar 2011

Baby_girl2011

ønskebarn74 skriver:

Ej, læs lige hvad videnskaben siger... Og ja hvis du regner 4 uger frem fra ægløsningen, vil du så være 6 uger henne... Så vås... Læt linket jeg har lagt ind....

Siger da kun hvad jeg så på den skærm.. Om jeg bliver salgtede eller ej.. 

kan kun fortælle hvad jeg oplevet !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.