3 uger da sætter barnet sig først fast og 4 uger der kan man taste.. Du bør da være længere henne... Man regner fra første mens dag...
Se her...
https://www.baby.dk/videnom/376p376/graviditeten-uge-for-uge-graviditeten-uge-for-uge.aspx
Og her HCG tal...
http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/graviditetshormonet-hcg.htm
Og et foster kan først ses i 6. uge og der kan hjerteslag ikke altid ses... Først i 7. uge...
Se det er i virkeligheden også mine tanker, men jeg tør jo alligevel ikke helt at holde fast i dem...
Noget af det der har undret mig meget var at gynækologen sagde at "Det var sørme en lille en, den er max 2 mm", da hun scannede mig. Og derefter konstaterede hun at jeg formodentlig kun var i 3. uge og max kunne være i 4. uge. Hun regnede ud på termins-skiven og holdt fast på sit. Og begyndte herefter at tale om hvordan vi skulle forholde os hvis det blev til endnu en abort (tilbud om udredning på hospital). Men ville starte med at tage blodprøver.
Faktum er at jeg selv kunne se det lille foster i blommesækken på skærmen, så selvom den var lille var den jo ikke helt usynlig. Siden har jeg da læst mig til, at det ikke er helt ualmindeligt at et foster er 2 mm langt når man er 5+2 henne. Så jeg er ærligt talt lidt forvirret over meldingen. Men samtidig er gynækologen jo den professionelle, som jeg jo må forvente ved hvad hun snakker om når hun scanner...
Efter at hun har set mine HCG-tal er hun (gynækologen) dog HELT sikker på at alt er fint, og vil scanne mig om 14 dage for at fastsætte terminen. Men jeg er nu stadig vældig tvivlende og forvirret og ved ikke, hvad jeg skal tro på og turde håbe på...
De to gange jeg har aborteret har været en SA da jeg var 6+2 (som jeg er idag), og en MA i 11+1, da fosteret viste sig at være gået til i 5-6 uge (altså ca. samtidig som første gang bare uden SA). Så spørgsmålet er om fosteret kan være ved at gå til i skrivende stund, selvom hormonerne raser i den rigtige retning?
Anmeld