Den store forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Thereseh

Jeg har tidligere skrevet om at mine to svigerinder, er gravide samtidig med mig. 

Den ene bor i London og den anden i Luxembourg. 

Vi har en lille "mødregruppe" på email, og lige nu skriver vi frem og tilbage om babyudstyr og den slags indkøb. 

Det er sjovt som der er forskelle. 

Hende i London, har været inde i en butik, hvor de har sammensat en liste over hvad hun skal ha til tvillingerne. Ding ding. 80.000 kroner, og så burde hun ha alt hun får brug for. Ydermere er der afholdt "nanny" samtaler, så de står klar, når tvillingerne kommer til verden til marts. 

I Lux, er alt der hedder fødsel, scanninger osv på en privat klinik, hvor svigerinden blir monitoreret nøje. Der er dimser til at overvåge barnets søvn, så man "undgår vuggedød" og de virker rimelig teknik agtige. 

Og så er der "Vesterbro hippie mor" her, der er fortaler for slyngevugge, Zenba øko babypleje, "Bum Genius" stofbleer, selv vil farve stofbleer med øko-tex farve og glæder sig til at købe en Christiania cykel, når baby er stor nok til at komme ud at køre. 

Det er sjovt hvor stor forskellen er. 

En ting er dog fælles, vi kommer alle til at være de bedste mødre for vores børn, som kommer til at blive elsket af hele vore hjerter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Den lykkelige

Ha ha ha ja det jo helt utrolig så meget forskel der er

Kender selv en som skal føde i rusland og det er bare scanninger hver anden dag.. faderen kan ikke være med til fødslen med mindre han bliver testet i hoved og r....

Virker lidt mere afslappet og naturligt herhjemme..

Anmeld

28. januar 2011

MosterA

Ja det er helt vildt sjovt hvor forskelligt det er.

Jeg har en veninde som er flyttet til England og det hun fortalte om da hendes svigerinde ventede sig fik vi os godt nok et godt grin over 

Og hendes svigerfamilie var meget forarget over at vi i Danmark har vores børn til at ligge ude og sove i barenvogn. De kunne slet ikke forstå at vi ikke havde en masse kidnapninger af børn hver dag 

Anmeld

29. januar 2011

Thereseh

milopilo skriver:

Ha ha ha ja det jo helt utrolig så meget forskel der er

Kender selv en som skal føde i rusland og det er bare scanninger hver anden dag.. faderen kan ikke være med til fødslen med mindre han bliver testet i hoved og r....

Virker lidt mere afslappet og naturligt herhjemme..

Ydrk, hvor ville jeg være ked af det, hvis min kæreste ikke måtte være med til fødslen 

Du har vist ret i at det virker lidt mere (for os) naturligt herhjemme 

Anmeld

29. januar 2011

Thereseh

MosterA skriver:

Ja det er helt vildt sjovt hvor forskelligt det er.

Jeg har en veninde som er flyttet til England og det hun fortalte om da hendes svigerinde ventede sig fik vi os godt nok et godt grin over 

Og hendes svigerfamilie var meget forarget over at vi i Danmark har vores børn til at ligge ude og sove i barenvogn. De kunne slet ikke forstå at vi ikke havde en masse kidnapninger af børn hver dag 

Ja, den har jeg også hørt. Og i USA får man bøder hvis man lader barnet ligge udenfor...en bekendt, som er dansker, bor i Brooklyn, og der havde en anden dansk kvinde fået en vildt høj bøde, for at lade barnet ligge udenfor. 

Anmeld

29. januar 2011

Mumto3

Ydrk, hvor ville jeg være ked af det, hvis min kæreste ikke måtte være med til fødslen 

Du har vist ret i at det virker lidt mere (for os) naturligt herhjemme 

Foreningen Forældre og Fødsel kæmpede også mega hårdt for at få det indført i slutningen af 70érne. Det er var ikke noget man så på med milde øjne. Havde foreningen ikke været der og kæmpet så bravt, så tror jeg faktisk at i Danmark stadig ikke ville have været almindeligt at far var med. Det er jo også noget der er ekstremt kulturelt betinget. Hvis ingen i omgangskredsen har far med, og det er noget alle ser som noget lidt underligt, så skal der altså virkelig meget til at man trodser det hele (inklusiv nervøse jordemøder der giver udtryk for at de ikke har overskud til at både at tage sig af moderen OG af faren som står der og bliver helt utilpas og dårlig, og at der iøvrigt ikke er plads på fødestuen til så mange mennesker. der skal være plads til at der kan komme læger og andet sundhedspersonale ind, og så nytter det ikke noget at far står der og tager plads op, og i øvrigt skal moren bruge sine kræfter på at føde og ikke på hvordan manden nu har det. For nu blot at nævne nogle af argumenterne fra den gang)

(og nu kæmper foreningen for ikke at få nedlagt alle de små fødesteder, så de fødende ikke skal køre mega langt med veer, kæmper for at bevare den sidste lille bitte smule fødselsforbedredelse der er tilbage, kæmper for at det skal være frivilligt om man vil forlade sygehuset 4 timer efter man har født når man er 2. gangsmor, osv.)

Anmeld

29. januar 2011

Sofia

Ja der er helt sikkert rigtig mange forskelle, det må være sjovt at kunne følges på den måde! Ihh hvor ville jeg også gerne have en Christiania cykel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.