når nu vi er ved detr her blefri snak:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Anitta J

min datter er 2år og 3 mdr gammel, har i en ca3-4 uger gået uden ble, også om natten

hun går på toilettet når hun skal tisse, og inden hun fik bleen af, sagde hun at hun skulle tisse så tog hun den af og gik ud og tissede.

problemet er så at da vi var hjemme hos hendes far lavede hun også stort på toilettet og ingen uheld, nu er vi komemt hjem i egen lejlighed igen, og nu siger hun først at hun skal lave lort når hun er igang, eller har gjort det i bukserne.
hun tisser stadig på toilet hver gang, men ik når det er stort. 

hun er godt klar over hvad hun laver, og siger ad ulækkert når hun har skidt i bukserne. hvorfor det her tilbage fald?
hun er jo egentlig klar, og gjorde det jo også så godt da vi var hos hendes far, og egentlig også de første par dage hjemme hos os selv. vi har fået fjernet svamp i lejligheden og var derfor hos hendes far i 2 uger ca.
er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg skal få hende på rette kurs igen?
når hun har gjort det siger jeg self at hun jo skal huske at sige når hun skal på toilettet, og giver hende så nye underbukser på igen.. hun får belønning når hun laver stort på toilettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Hansen97

Altså min pige var også blefri og pludselig efter en lille uge begyndte hun at lave i bukserne. Men tissede stadig på potte.. vi tog det som uheld og ca. små 14 dage efter var hun helt fri.. både om dagen og natten... der var ca 30 mdr... nu kan hun gå i maaange timer uden at tisse...

Anmeld

28. januar 2011

Anitta J

112233 skriver:

Altså min pige var også blefri og pludselig efter en lille uge begyndte hun at lave i bukserne. Men tissede stadig på potte.. vi tog det som uheld og ca. små 14 dage efter var hun helt fri.. både om dagen og natten... der var ca 30 mdr... nu kan hun gå i maaange timer uden at tisse...

så jeg skal måske bare fortsætte som jeg gør, og så håbe på hun snart bliver 100%renlig igen

Anmeld

28. januar 2011

Maja88

det kan også sagtens være i går en periode i møde hvor hun skal bruge ble igen...

efter min mening er 2,3 meget tidligt at smide bleen og det kan gå frem og tilbage mange gange...

men ellers giv hende ble på når hun skal til at lave lort. for mange børn- kan det være skræmmende at give slip.

Anmeld

28. januar 2011

Anitta J

vuggestuen siger bare at det vil være et nederlag for hende at få ble på igen..
troede ellers det var en normal alder, jeg selv var også omkring de 2½ år, og min kæreste og hans søskende var også omkring den alder ifølge hans mor

Maja88 skriver:

det kan også sagtens være i går en periode i møde hvor hun skal bruge ble igen...

efter min mening er 2,3 meget tidligt at smide bleen og det kan gå frem og tilbage mange gange...

men ellers giv hende ble på når hun skal til at lave lort. for mange børn- kan det være skræmmende at give slip.

Anmeld

28. januar 2011

Maja88

camian skriver:

vuggestuen siger bare at det vil være et nederlag for hende at få ble på igen..
troede ellers det var en normal alder, jeg selv var også omkring de 2½ år, og min kæreste og hans søskende var også omkring den alder ifølge hans mor

ok jeg synes bare det er tidligt..

da jeg var i børnehaven havde vi 14, 3årige med ble på ud af 16... så....

men jeg havde en i børnehaven- hun var blefri med hensyn til tis, men når hun skulle lave lort kom hun og bad om at få ble på..

der skal ikke meget til for at børn i den alder kan få tilbageslag.. eller hva man skal kalde det... det kan være at i har været ved far i 2 uger og hygget og så lige pludselig er i hjemme selv igen.

Anmeld

28. januar 2011

Anitta J

Maja88 skriver:

ok jeg synes bare det er tidligt..

da jeg var i børnehaven havde vi 14, 3årige med ble på ud af 16... så....

men jeg havde en i børnehaven- hun var blefri med hensyn til tis, men når hun skulle lave lort kom hun og bad om at få ble på..

der skal ikke meget til for at børn i den alder kan få tilbageslag.. eller hva man skal kalde det... det kan være at i har været ved far i 2 uger og hygget og så lige pludselig er i hjemme selv igen.

jeg tror jeg vil prøve med at få hende til at bede om en ble når hun skal lave stort, så har hun jo ik ble på hele tiden..

aå håber jeg det hjælper

Anmeld

28. januar 2011

Maja88

camian skriver:

jeg tror jeg vil prøve med at få hende til at bede om en ble når hun skal lave stort, så har hun jo ik ble på hele tiden..

aå håber jeg det hjælper

det ville jeg ihvertfald synes kunne være en løsning.

Anmeld

28. januar 2011

tinasmor

camian skriver:

min datter er 2år og 3 mdr gammel, har i en ca3-4 uger gået uden ble, også om natten

hun går på toilettet når hun skal tisse, og inden hun fik bleen af, sagde hun at hun skulle tisse så tog hun den af og gik ud og tissede.

problemet er så at da vi var hjemme hos hendes far lavede hun også stort på toilettet og ingen uheld, nu er vi komemt hjem i egen lejlighed igen, og nu siger hun først at hun skal lave lort når hun er igang, eller har gjort det i bukserne.
hun tisser stadig på toilet hver gang, men ik når det er stort. 

hun er godt klar over hvad hun laver, og siger ad ulækkert når hun har skidt i bukserne. hvorfor det her tilbage fald?
hun er jo egentlig klar, og gjorde det jo også så godt da vi var hos hendes far, og egentlig også de første par dage hjemme hos os selv. vi har fået fjernet svamp i lejligheden og var derfor hos hendes far i 2 uger ca.
er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg skal få hende på rette kurs igen?
når hun har gjort det siger jeg self at hun jo skal huske at sige når hun skal på toilettet, og giver hende så nye underbukser på igen.. hun får belønning når hun laver stort på toilettet

Vores datter begyndte også at smide bleen samtidig med din (dog ikke ved stort, det er hun først liiige rigtig startet med og ikke helt endnu, og sover stadigvæk med ble da den er helt tung om morgenen af tis) Men altså i over et halvt år gik et rigtig fint med at tisse. Og så bum.. pludselig begyndte hun at tisse i buskerne, eller hvis hun ikke havde tøj på, så midt i stuen. Vi kunne ikke forstå hvorfor og vs spurgte om der havde været noget der hjemme eller omkskriftning. Men det havde der ikke.

Så fandt aldrig ud af det. Men gav hende ble på ingen (da hun så pludselig begyndte at spørge efter den igen) og så ventede vi en 3 uger. Så skulle vi på ferie hvor det jo er betydeligt nemmere med sol og varme og lidt tøj (i forhold til flyverdragt osv pt her i DK) og efter den uge er hun nu på rette vej igen.

Så kan ikke hjælpe, bare sige, at her var det altså lidt det samme, hvor hun pludselig fik en tilbagevendig til at gøre i buskerne (her var det så tisse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.