PCOS og metforminbehandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

330 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

babyblyp

Hejsa.... Jeg har brug for lidt råd fra nogle erfarne.

Fik besked fra Gynækologen i onsdags om, at jeg har PCOS. Grundet insulinresistensen er jeg nu startet i metforminbehandling og KISS-kost.

Hvordan har det været for dig, at tage metformin? Har du meldt ud til dine omgivelser, at du er insulinresistent? (er jo en smule svært at skjule når der skal tages medicin til hvert hovedmåltid og ens kostvaner ændres drastisk)

Hvis du har fortalt, at du er insulinresistent, er der så nogle i omgvelserne, der har opdaget linket til PCOS?

Jeg har nemlig ikke lyst til, at mine omgivelser kender til PCOS da PB er en hemmelighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Henriette1973

Hej

Jeg forstår god at PB er hemmelig endnu

Men jeg tænker ikke at fortælle om PCO har nødvendigvis noget at gøre med at skulle/ville have et barn at gøre.

Det har gjort mit liv lettere efter jeg har fortalt, at jeg har PCO, og der er en del ting jeg "ikke kan tåle". Det har gjort det mere legalt at sige nej tak.

Jeg ved om det giver mening det jeg prøver at formidle

Men jeg synes godt du kan fortælle om PCO uden at fortælle at i har gang i PB

Henriette

Anmeld

28. januar 2011

babyblyp

Henriette1973 skriver:

Hej

Jeg forstår god at PB er hemmelig endnu

Men jeg tænker ikke at fortælle om PCO har nødvendigvis noget at gøre med at skulle/ville have et barn at gøre.

Det har gjort mit liv lettere efter jeg har fortalt, at jeg har PCO, og der er en del ting jeg "ikke kan tåle". Det har gjort det mere legalt at sige nej tak.

Jeg ved om det giver mening det jeg prøver at formidle

Men jeg synes godt du kan fortælle om PCO uden at fortælle at i har gang i PB

Henriette

Jo det giver bestemt mening! Og jeg tror, at du har ret i, at det gør nogle ting nemmere, når man er ærlig. Og nej, PCOS betyder ikke, at man prøver, at blive gravid.

Jeg har fortalt mine forældre at jeg har PCOS. Men hælder pt nok til kun at fortælle andre, at jeg er insulinresistent og derfor tager metformin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.