Efter fødslen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Jakob'sMor

Hej.

Jeg ville høre om nogle af her piger blev syet ved ringmusklen?

Hvordan havde i det ca 14 dage efter fødslen, og hvornår begyndte i at træne igen, evt efterfødsels hold.

Jeg har til tider rigtig ondt i maven, ryggen og især mit skamben

Noget i kende til, tager gerne imod nogle øvelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

ESV

Du SKAL huske at lave dine knibe øvelser, det hjælper på helingsprocessen!!

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du ellers er gået i stykker men jeg sprang både op og ned og flækkede på tværs så jeg var nærmest et stort korsstings broderi da de var færdige og der gik laaaaaaaaaaaaaang tid før jeg var "normal" igen, men det med knibeøvleserne må være mit bedste råd, jeg fik det af en sygeplejeske efter min fødsel.

God bedring

Anmeld

27. januar 2011

morethanperfect

Huusk knibe øvelser . Det er mit bedste bud . 

Jeg flækkede også ved ringmuskelen , og der gik først over en måned før jeg var okay :/ ..

Anmeld

27. januar 2011

Jakob'sMor

morethanperfect skriver:

Huusk knibe øvelser . Det er mit bedste bud . 

Jeg flækkede også ved ringmuskelen , og der gik først over en måned før jeg var okay :/ ..

Laver også knibeøvelser hverdag sagde de noget til dig om hvor lang tid du skulle vente med træning, kan ikke helt huske hvad de sagde til mig

Anmeld

27. januar 2011

morethanperfect

BetinaMikkel skriver:

Laver også knibeøvelser hverdag sagde de noget til dig om hvor lang tid du skulle vente med træning, kan ikke helt huske hvad de sagde til mig

De sagde bare jeg skulle vente til jeg havde været ved 8 ugers tjek hos lægen , så fortæller hun dog om det er okay at begynde og træne igen

Anmeld

27. januar 2011

SussieThyssen

BetinaMikkel skriver:

Hej.

Jeg ville høre om nogle af her piger blev syet ved ringmusklen?

Hvordan havde i det ca 14 dage efter fødslen, og hvornår begyndte i at træne igen, evt efterfødsels hold.

Jeg har til tider rigtig ondt i maven, ryggen og især mit skamben

Noget i kende til, tager gerne imod nogle øvelser

Min store endetarms muskel sprang med fynd og klem med nr 2, men havde ingen mén af det, det blev lavet rigtig flot.
Jeg tror at jeg var fit for fight efter en 8-10 dage.
Jeg begyndte på bækkenbundsøvelser efter en uge, og det fik jeg også at vide at jeg skulle, fordi jeg jo har kronisk bækkenløsning.

Vedr dit bækken, så vil jeg da anbefale dig, at du måske skulle få en snak med en fys, så du kan få nogle øvelser, der kan træne og afspænde dit bækken.
Efterfødselstræning...spørg lægen...han/hun har din journal og ved hvor meget du er blevet syet og kan derudfra rådgive dig til hvornår du skal begynde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. januar 2011

N&J

Jeg sprang ogsså ved ringmusklen, i mellemkødet mm.. men blev opereret bagefter, desværre healede jeg ikke som jeg skulle (det føltes i hvert fald ikke sådan) så jeg bad om en henvisning til noget mere ved 8 ugers tjekket (lægen mente jeg så helt fin ud) jeg kom til fys og fik ekstra øvelser, som har hjulpet en del, dog er det aldrig helt blevet ligeså godt, ligesom jeg blev anbefalet af fys'en ikke at få en vaginalfødsel igen hvis jeg skulle have flere børn.. mens lægen intet nævnte om dette.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.