Mærkeligt udslet om munden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.183 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

L-Mortil3

- Ja jeg kan desværre ikke lige tage et billede da han sover.

Men den sidste uge har Liam haft nogle mærkelige mini røde knopper rundt ved munden, specielt ved den ene mundvig og lidt ned af kinden og så lidt over, overlæben - modsat den anden side diagonalt.

Jeg ved DP tørrer ham om munden efter maden med vaskeservietter/skumklude, kan det være at huden ikke kan tåle dem her i vintervejret?

Det ligner bestemt ikke forkølelsessår som ved voksne, men nærmere hmmm bitte små hormonknopper.

Han bruger hverken sut, eller savler, har ikke fået noget mad/drikke han ikke plejer.

Det kan fra den ene dag blusse op så man virkelig kan se det, og den næste er knopperne næsten hudfarvet og væk, en dag blødte det dog fra et par stykker da jeg tørrede hans mund (måske jeg var lidt hårdhændet) .

Hvad kan det være tror i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

L-Mortil3

Har lige lånt et billede fra nettet, det ligner dette på en prik, og kan godt blusse lidt mere op:

Anmeld

27. januar 2011

Malthesmoar

Malthe har noget lign

Pga snot og det kolde vejr/vind

Mvh

Anmeld

27. januar 2011

Vial

Det tror jeg er lidt eksem - en reaktion på vejret (selvom det lige har været lidt lunt). Det er en rigtig hård vinter for huden i år. Mange får noget, siger min læge.

Prøv at køb en ceridal fedtcreme på apoteket og smør morgen og aften - og før han skal ud. Det virker SÅ godt.

Man kan også få udslet omkring munden, når der kommer nye tænder - fortalte min SP igår.

Anmeld

27. januar 2011

cammai

Profilbillede for cammai

Det lyder meget som det min datter havde da hun var omkring de 1 år. Det stod på i mdrsvis og både egen læge og en hudlæge tilså hende og ingen kunne forklare hvad det var. Det kom og gik. Nogle dage meget voldsomt, andre dage stort set intet. Hudlægen gav mig noget creme jeg skulle prøve at smøre med, men det havde slet ingen effekt.

Til sidst forsøgte jeg at skifte vaskepulveret ud til neutral og stoppede med at bruge skyllemiddel og i løbet af meget kort tid forsvandt det. Det var så underligt. Ved ikke engang om det var det der hjalp, men det vendte aldrig tilbage, heller ikke efter at jeg nu er begyndt at bruge alm. vaskemiddel igen.

Anmeld

27. januar 2011

L-Mortil3

DP stak sådan lidt "har du set han har nogle knopper engang i mellem" - Ehm ja, det har jeg, men de forsvinder on/off og længen har ferie så har ikke lige taget ham til læge, men synes nu sleeeet ikke det er noget der virker så voldsomt.

Har overvejet at smøre lidt zovir på, og se om det hjælper, men mest af alt tror jeg altså det er vejret og hårdhændet mundaftørring

Det kan selvfølgelig være lidt vintereksem eller noget... Det kan da være man burde få set på det...

Anmeld

27. januar 2011

Caroline86

det ligner helt vildt det eksem jeg får om munden når jeg spiser tomat (jeg får det så også i resten af skalden når jeg faktisk SPISER tomat - og det gør jeg altså nogen gange, for jeg ÆLSKER tomat)...

Det kan variere i farven og størrelsen af knopper og kan faktisk nærmest skifte fra det ene minut til det andet... måske er der noget mad han pludselig er blevet allergisk overfor?

Ellers kan det også være vintereksem som du selv er inde på...

Jeg ville ikke smøre zovir på uden at være sikker på det er herpes!

Var det mig ville jeg nok smutte en tur ind forbi lægen når de er tilbage efter ferien

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.