Koffein i cola

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Marisen81

Hej med jer!

Er der nogen der ved hvor meget koffien der er i cola?! Jeg har sindssygt meget kvslme om aftenen og det eneste jeg har lyst til er et glas kold pepsi max... Aaaah!

Ved i hvor mange glas man må drikke? Må indrømme at der sagtens kunne ryge 1,5 liter ned hvis det er tilladt!

KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

ESV

Marisen81 skriver:

Hej med jer!

Er der nogen der ved hvor meget koffien der er i cola?! Jeg har sindssygt meget kvslme om aftenen og det eneste jeg har lyst til er et glas kold pepsi max... Aaaah!

Ved i hvor mange glas man må drikke? Må indrømme at der sagtens kunne ryge 1,5 liter ned hvis det er tilladt!

KH

max en halv liter om dagen mener jeg. men jo mindre jo bedre.. Men hellere drikke lidt når du har lyst istedet for at fortrænge det og så drikke 4 liter over en weekend..

Alt med måde!!

Anmeld

27. januar 2011

twinny

Koffein findes naturligt i kaffe, te, kakao, colanød, maté og guarana. Desuden bliver koffein anvendt som tilsætningsstof i læskedrikke som fx cola. Indtagelse af 50-200 mg koffein modvirker træthed, mens en dosis på 200-500 mg kan give hovedpine, rystelser, nervøsitet og søvnbesvær. En normal kop kaffe indeholder 50-80 mg koffein. En halv liter cola må maksimalt tilsættes 75 mg koffein. Stærk te kan indeholde lige så meget koffein som kaffe.

Fødevarestyrelsen fraråder, at gravide får mere end 300 mg koffein pr. dag, hvilket svarer til 4-6 kopper kaffe. Hvis du er gravid og også drikker cola eller spiser andre koffeinholdige fødevarer, bør du drikke mindre kaffe.

http://www.morsbaby.net/graviditetsund.htm står derinde.....

håber det kan bruge....

Hilsen den største cola drikker ever.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.