Huskøb/kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. september 2008

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Håber at der er nogen der kan hjælpe med et lille spørgsmål..

jeg står i den situation at jeg bor i sommerhus med min kæreste.. han eger sommerhuset... det er nu sat til salg og vi vil gerne købe hus...

jeg er på kontanthjælp...

Er der nogen af jer der ved hvordan vi står i forhold til at købe hus sammen altså 50/50 når jeg er på kontanthjælp... vil den ændre sig i beløb fordi jeg nu "eger" et hus (Læs: Gæld)

Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar....

Venligst en der glæder sig til at komme i Hus, hvis det er muligt !!
Og på forhånd Tak !! (H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2008

Christinahr

Jeg ejede et halvt hus da jeg en årgang var på kontant hjælp, og det var ikke et problem.

Jeg fik af min sagsbehandler af vide at jeg jo skulle have et sted og bo og en bil at køre i var også ok.

Hvis det er et alm hus, altså ikke et stort liebhavernoget, så burde det ikke være et problem

Anmeld

21. september 2008

Honningblomst

Nej, det ændre intet...du kan godt købe hus og modtage kontanthjælp, kun hvis I gifter jer du mister penge.
Knus Eva og held og lykke med købet...(L)

Anmeld

21. september 2008

Anonym trådstarter

Ej er I sikre...

Har gået og haft helt ondt i maven hele dagen pga bekymringer omkring evt ændring af kontanthjælpen hvis vi køber hus !!!!

Så tror jeg at jeg kan sove i nat !!! ;)

(H)

Anmeld

21. september 2008

Honningblomst

Anonym skriver:

Ej er I sikre...

Har gået og haft helt ondt i maven hele dagen pga bekymringer omkring evt ændring af kontanthjælpen hvis vi køber hus !!!!

Så tror jeg at jeg kan sove i nat !!! ;)

(H)

Helt sikkert...og ved du hvad, det ville da slet ikke være rimeligt at man ikke kunne købe noget, bare fordi man modtager kh...problemer opstår først hvis I sælger med et overskud.
Knus..

Anmeld

21. september 2008

Anonym trådstarter

Ja overskud vil der nok desværre ikke blive og slet ikke i disse dumme tider... men jeg Ejer jo ikke sommhuset så i princippet vil det vel ikke betyde noget for mig heller ??? Eller hvad ???

Nå, men der vil nok alligevel ikke blive noget der... men heldigvis da ikke underskud, men går lidt op !!

Nej syntes nu heller ikke selv det kunne være rimeligt, men blev bare sådan i tvivl og ja det skulle altså ikke undre mig at systemet var skruet sammen så det ivlle betyde noget.. men åbentbart ikke alligevel.. HELDIGVIS !!

(H)

Anmeld

21. september 2008

moniquesmor

køber i kontat..?
jeg ved af hvis man køber med låne fra banken "ejer man jo ikke huset"
også er det okay.. jeg stå havle delen af hvors hus og der ikke sket noget..
men hvis du selv kan købe hus har du for mange penge vil de sige

Anmeld

21. september 2008

Anonym trådstarter

Nej vi køber ikke kontant.. skal ud og låne pengene til huset... så det bliver jo banken i princippet...

(H)

Anmeld

21. september 2008

moniquesmor

Nej vi køber ikke kontant.. skal ud og låne pengene til huset... så det bliver jo banken i princippet...

(H)

så skulle der ikke blive nogle problemer i det, vi har selv lige købet hus med banken i baghånd.
problem ligger i du ikke må eje noget på kontant hjælp.

Anmeld

21. september 2008

MorCamilla

Jeg tror heller ikke der er noget problem i det.. Men for en sikkerhedsskyld kan du ringe til din kommune og spørge om det vil have betydning for din udbetaling...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.