Når børn er syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

serinasmor

Hvad gør man egentlig når ens barn er sygt .. det skal jo selvfølgelig passes og plejes og have masser af kærlighed  men hvordan med arbejde/skole ... gælder barnets første sygedag KUN den første sygedag .. kan mor og far begge tage barnets første sygedag under samme sygdom .. og hvad med resten af sygdomsforløbet ... hvordan betaler man for det ?? afspadsering eller hvad ???

hvad og hvordan gør i andre når de små pus bliver syge .. og hvem klarer det hos jer ??

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Gitte

Ja, barnets første sygedag gælder kun den første dag. Dog kan der være aftalt på nogle arbejdspladser, at der fx. gives 2 fridage i forbindelse med børns sygdom. I princippet kan kun 1 forælder tage den første dag, men arbejder far og mor ikke samme sted, kan det jo ikke kontrolleres om de hver især tager den første dag.

Vores dreng har mellemørebetændelse og har været hjemme fra børnehaven hele ugen, og vi skiftes til at tage en afspadseringsdag eller feriedag, for at kunne være hjemme hos ham, da vi ikke har andre pasningsmuligheder.

Anmeld

27. januar 2011

Louise mortil4

ja hvis ikke andet er aftalt på arbejdspladsen så er det kun den første dag, men det er vist også noget med at arbejdspladsen må forlange du kommer på job når du har fundet alternativ pasning til barnet den første dag. Det kan de på mi mands arbejde, men de har heldigvis ikke gjort brug af det endnu. Jeg har mulighed for at tage både 1 og anden og sker der ikke noget særligt på jobbet så også 3 og 4 dag, jeg møder så ind kl 15.30 til aften malkningen i stedet når manden er kommet hjem og kan tage over også er jeg færdig mellem 18 og 18.30 igen.

Anmeld

27. januar 2011

L.J.L

serinasmor skriver:

Hvad gør man egentlig når ens barn er sygt .. det skal jo selvfølgelig passes og plejes og have masser af kærlighed  men hvordan med arbejde/skole ... gælder barnets første sygedag KUN den første sygedag .. kan mor og far begge tage barnets første sygedag under samme sygdom .. og hvad med resten af sygdomsforløbet ... hvordan betaler man for det ?? afspadsering eller hvad ???

hvad og hvordan gør i andre når de små pus bliver syge .. og hvem klarer det hos jer ??

serinasmor

her har den heddet selvbetalt fridag hvis lillemanden har været mere syg end 2 dage. Skide surt at skulle bruge ferie/fri dage på det, men hvis man ikke lige har en bedste i nærheden som kan passe så er det eneste mulighed.

Anmeld

27. januar 2011

Ni-ko-li-ne

serinasmor skriver:

serinasmor

hej

barns 1. sygedag er beregnet til den første dag barnet er syg:0)

nogen steder har man barns 2. sygedag.... og de dage er beregnet til at finde andre løsninger til resten af sygdomsforløbet...

ikke det smarteste system jeg kender.....

Anmeld

27. januar 2011

Aves.

serinasmor skriver:

serinasmor

Jeg er jo alene med mine tre og her da jeg var i praktik havde jeg en barns første sygedag....udover så har jeg heldigvis et par skønne forældre som tager fri når der er noget med børnene, så mine skal aldrig afsted før de er helt friske...jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden min familie og nu hvor vi næsten bor som i et familiekollektiv, så kan det bare ikke være bedre...så jeg klarer det med nogle skønne bedster..

Anmeld

28. januar 2011

serinasmor

1000 tak for jeres svar

så blev jeg lidt klogere på hvordan systemet hænger sammen

Her har prinsessen heldigvis ikke været syg endnu ( mens hun gik i dagpleje efter hendes mor er startet i skole igen) .... men truslen om skoldkopper ligger liiiiige rundt om hjørnet ( en pige der var i gæstepleje havde fået dem og det tager jo som bekendt 10-14dage fra smitten er der til de bryder frem.. hvilket passer med denne weekend .. og mit nye semester starter på tirsdag - fantastisk timing .. men måske er vi heldige at de springer over denne gang )

men bliver hun syg bliver det nok her i huset til at mor tager en fridag de dage der ikke er vigtige opgaver der skal afleveres eller eksaminer... far tager barnets første sygedag ( for han går jo ikke i skole og har derfor ret til det) ... og falder det oven i en eksamensperiode eller meget vigtige opgaver og far HAR taget barnets første sygedag OG brugt alt sin afspadsering .. så håber jeg lidt det falder sammen med at farmor har fri (selvom hun bor en times kørsel herfra)

men nu har jeg da en grundplan .. tak for kigget ind i hvordan andre gør det

Serinasmor

Anmeld

28. januar 2011

Valle81

serinasmor skriver:

serinasmor

Hey:0)

Prøv at læse her:0)

Der er masser af super info links osv:0)

https://www.borger.dk/EMNER/FAMILIE-OG-BOERN/BOERN /BARN-SYG-OG-OMSORGSDAGE/Sider/barns-foerste-syged ag.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.