købe bolig, men gæld??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.991 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

henh01

Hej

Er der nogen af jer der har købt en bolig på trods af forbrugsgæld?

-Tænker at man måske i disse tider kan få en bolig så billigt at ejendomsvurderingen er under prisen og man måske derfor kan få lagt sin gæld oveni, så man på den måde kun har 1 lån??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

eElak

henh01 skriver:

Hej

-Tænker at man måske i disse tider kan få en bolig så billigt at ejendomsvurderingen er under prisen og man måske derfor kan få lagt sin gæld oveni, så man på den måde kun har 1 lån??

Forbrugslån er helt anderledes end huslån, så det tror jeg ikke du kan.

med huslån er der skøder, særlige skatter og alt muligt pjat der skal tages hensyn til, så tror næppe du kan trække det andet lån oveni..

Jeg har ikke købt hus, så jeg har ikke erfaringen - det er bare lige umiddelbart hvad min logik siger mig.

Anmeld

27. januar 2011

henh01

KaLee skriver:

Forbrugslån er helt anderledes end huslån, så det tror jeg ikke du kan.

med huslån er der skøder, særlige skatter og alt muligt pjat der skal tages hensyn til, så tror næppe du kan trække det andet lån oveni..

Jeg har ikke købt hus, så jeg har ikke erfaringen - det er bare lige umiddelbart hvad min logik siger mig.

Kan sagtens høre hvad du siger. Jeg tænker bare at står et hus til 1,5 mill og man får dem ned på 1,3 mill og lægger sit lån på 200 ts oveni, så er det jo ligefedt. Altså man låner 1,5 mill til huset da dt er hvad det koster men får dem så meget ned i pris at man kan betale sit forbrugslån ud. Kan du følge mig?

Anmeld

27. januar 2011

bøgelund

henh01 skriver:

Hej

afhænger af hvor høj din forbrugsgæld er...

og tror heller ikke de kan lægges sammen, kunne ikke forestille mig at renterne er de samme heller..  

Anmeld

27. januar 2011

eElak

henh01 skriver:

Kan sagtens høre hvad du siger. Jeg tænker bare at står et hus til 1,5 mill og man får dem ned på 1,3 mill og lægger sit lån på 200 ts oveni, så er det jo ligefedt. Altså man låner 1,5 mill til huset da dt er hvad det koster men får dem så meget ned i pris at man kan betale sit forbrugslån ud. Kan du følge mig?

Jeg kan godt følge dig, men det tror jeg ikke at banken går med til, for rentesatsen er anderledes, og kan kun forestille mig at de så mister penge på det...

det er bare hvad jeg tror

Anmeld

27. januar 2011

Laulund87

Man kan godt købe hus selvom man har forbrugslån Men jeg er sikker på at du ikke kan lægge et forbrugslån og et huslån sammen

Anmeld

27. januar 2011

AnneL

henh01 skriver:

Du kan låne 80 % af husets værdi hos et realkredit institut, de sidste 20 % låner du i banken som et boliglån (kært barn har mange navne, så det svinger fra bank til bank)

Et lån i banken er ikke bare et lån. Du kan få et boliglån, billån, forbrugslån osv. Der er forskel på de forskellige lån. Renter, afdrag, løbetid osv...

Når du låner penge til et hus, får du ikke selv pengene udbetalt. Pengene bliver overført til ejendomsmægleren, som klare finanserne mellem dig og sælger, så mit bud er nej, man kan ikke ligge et forbrugslån oveni sit helt nye boliglån.

Men har du boet i et hus i flere år, og på den måde har en stor friværdi i huset, kan du sagtens tage lån i huset til fx. en bil. Men det er jo noget helt andet 

Men hvis i finder et hus der er "billigt nok" vil banken måske gå med til at låne jer pengene, på trods af det forbrugslån, I har ved siden af.

Anmeld

27. januar 2011

mor2011

Du kan kun låne 80% af pengene til et hus i kreditforeningen, de sidste 20 % (minus udbetalingen) låner din bank dig på et pantebrev. Ergo kan dit tænkte projekt slet ikke lade sig gøre. Men forstår da sagtens at det kunne være fedt med at låne i kreditforening fremfor de dyre forbrugslån.

Anmeld

27. januar 2011

Den lykkelige

Vi har købt hus med forbrugslån på 155.000 kr.. Der var ingen problemer.. det er et år siden.. Siden da har vi sat det i stand og pga en skade på taget fik vi det skiftet (forsikringen betalte).. vi fik det så vurderet forleden og det var steget 350.000 kr på et år.. Så vi fik oprettet nyt lån i huset med vores forbrugsgæld.. Så det kan godt lade sig gøre.. 

Anmeld

27. januar 2011

Den lykkelige

Ja altså når/hvis der kommer friværdi i huset.. Som det første når du køber kan man nok ikke.. Ikke når jeg tænker handlen igennem for det år siden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.