henh01 skriver:
Kan sagtens høre hvad du siger. Jeg tænker bare at står et hus til 1,5 mill og man får dem ned på 1,3 mill og lægger sit lån på 200 ts oveni, så er det jo ligefedt. Altså man låner 1,5 mill til huset da dt er hvad det koster men får dem så meget ned i pris at man kan betale sit forbrugslån ud. Kan du følge mig? 
Du kan låne 80 % af husets værdi hos et realkredit institut, de sidste 20 % låner du i banken som et boliglån (kært barn har mange navne, så det svinger fra bank til bank)
Et lån i banken er ikke bare et lån. Du kan få et boliglån, billån, forbrugslån osv. Der er forskel på de forskellige lån. Renter, afdrag, løbetid osv...
Når du låner penge til et hus, får du ikke selv pengene udbetalt. Pengene bliver overført til ejendomsmægleren, som klare finanserne mellem dig og sælger, så mit bud er nej, man kan ikke ligge et forbrugslån oveni sit helt nye boliglån.
Men har du boet i et hus i flere år, og på den måde har en stor friværdi i huset, kan du sagtens tage lån i huset til fx. en bil. Men det er jo noget helt andet 
Men hvis i finder et hus der er "billigt nok" vil banken måske gå med til at låne jer pengene, på trods af det forbrugslån, I har ved siden af.
Anmeld