NinaE skriver:
Er der nogen der ved, hvornår man burde starte på at tage ekstra jerntilskud?
På nogle hjemmesider står der i 9. uge (8+0) og nogle steder står der først fra 10+0?
Jeg tror ikke, det er så afgørende, hvornår man starter. Og som flere skriver afhænger det af, om man rent faktisk mangler jern.
Men de officielle anbefalinger siger 10. uge. Grunden til, at man ikke må starte før, er fordi jern kan være abort provokerende, og i første trimester, hvor risikoen for abort er størst, fraråder man derfor at tage jern.
Jeg startede først for en måneds tid siden og jeg tager det meget uregelmæssigt, for jeg synes, det er svært at huske på og passe ind, når man både skal tage det udenfor måltider og helst skal tage det sammen med noget c-vitamin, dvs et glas juice elign. Jeg småspiser meget sådan over hele dagen, så det er lidt vanskeligt at finde et tidspunkt og så også huske på det.
I staren tog jeg kun et par dage, men syns jeg fik det dårligt af det. Blev svimmel og utilpas og følte mig lidt jet-lag'ed. Fik også let forstoppelse. Så jeg stoppede med det og prøvede så noget andet. Umiddelbart synes jeg, at jeg har det bedre med dette præparat. Men jeg har ikke nået at tage det så regelmæssigt, at jeg kan sige, hvordan jeg reagerer på det.
Anmeld