Hjælp ang. pladssøgning i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

betiinsen

Fik at vide af kommunen at jeg allerede fra uge 26, kan søge om dagpleje til den lille. Derfor ville jeg høre om i ved hvor man søger det henne?

Jeg er studerende, dog læser jeg hjemme, skal kun møde op på skolen 2 gange i måneden. Men får derfor brug for en plads så tidligt så muligt når den lille er født..

Kan man søge over nettet eller? Det er i aabenraa kommune

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

betiinsen

jamen det har jeg, prøver lige at se på det tak..

Anmeld

27. januar 2011

Noneother

betiinsen skriver:

jamen det har jeg, prøver lige at se på det tak..

Smed lige et link. Så det nemmere.

Anmeld

27. januar 2011

betiinsen

tak men det er lidt underligt for når jeg læser på siden står der man kan søge fra barnet er født, og da jeg ringede til kommunen sagde de jeg skulle søge når jeg var i 26 graviditetsuge.. hmm...

Anmeld

27. januar 2011

Noneother

Bare de selv kan finde ud af det  Eller... Hvis bare de selv kunne finde ud af det.

Anmeld

27. januar 2011

Moar'en

betiinsen skriver:

tak men det er lidt underligt for når jeg læser på siden står der man kan søge fra barnet er født, og da jeg ringede til kommunen sagde de jeg skulle søge når jeg var i 26 graviditetsuge.. hmm...

Jeg tror altså heller ikke du kan søge endnu, dit barn har jo ikke noget CPR nummer og jeg er ret sikker på du skal bruge det

Anmeld

27. januar 2011

eElak

Moar'en skriver:

Jeg tror altså heller ikke du kan søge endnu, dit barn har jo ikke noget CPR nummer og jeg er ret sikker på du skal bruge det

Helt enig...

Det kræver som regel et CPR nummer.

hapset fra borger.dk, hvor kommumen er sat som aabenraa kommune (det er der du bor ik?)

Hvis I ønsker plads til jeres barn i et af kommunens dagtilbud, skal barnet skrives på en venteliste. Så snart barnet er født, kan det skrives op til vuggestue og dagpleje. I nogle kommuner kan I samtidig skrive jeres barn op til en børnehaveplads.

Anmeld

27. januar 2011

wamse

betiinsen skriver:

Altså du kan først søge når dit barn er født, men du kan få en plads fra dit barn er 26 uger, og du ikke længere har orlov De må have sagt forkert, da du spurgte, for det er først fra barnet er 26 uger gammelt, at man kan få plads, med mindre der er nogle helt specielle årsager til andet(fx. sociale årsager)

Anmeld

27. januar 2011

betiinsen

ja ingen tvivl om i har ret så, tror jeg nu også. synes også det lød ret mærkeligt af hende.. når men så er der god tid endnu Men tak for hjælpen piger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.