Ikke renlig som 7 - 9 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Anonym trådstarter

Hvordan skal man som forældre reagere på dette ?

Vi er begge klar over det er psykisk og vi har kontaktet hjælp ude fra men vi er stadig i tvivl om hvordan vi skal reagere når vi finder ud af det.
Begge børnene har været renlig , men dette har stået på siden nov. 2010

Vi tror selv at grunden til alt dette skyldes en ny på vej og en manglende forældre (mine bouns børn) som der slet ingen kontakt til er og ikke har været de sdiste 2år år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

B&J

Du er inde på det helt rigtigte....

men hvad med dig og din kæreste/mand hvordan har i det sammen osv, jeg var ikke renlig i sengen i mange år fordi jeg var bange for min far og efter en dag da min mor fik den fulde forældermyndighed over os stoppede mit problem også men jeg lå til sidst med natbleer desværre for man kan også få et underlag og et der ringer når det mærker fugt men problemet er det ringede hele tiden fordi hvis jeg svedte en smule ringede det også hhihihihi...

men kontakt lægen og måske snakke med din kæreste/mand om det om der er andre ting ud over babyen også snart med barnet når i er noget frem til noget, kan det muligvis være mobning?

Anmeld

27. januar 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Du er inde på det helt rigtigte....

men hvad med dig og din kæreste/mand hvordan har i det sammen osv, jeg var ikke renlig i sengen i mange år fordi jeg var bange for min far og efter en dag da min mor fik den fulde forældermyndighed over os stoppede mit problem også men jeg lå til sidst med natbleer desværre for man kan også få et underlag og et der ringer når det mærker fugt men problemet er det ringede hele tiden fordi hvis jeg svedte en smule ringede det også hhihihihi...

men kontakt lægen og måske snakke med din kæreste/mand om det om der er andre ting ud over babyen også snart med barnet når i er noget frem til noget, kan det muligvis være mobning?

Det er dagtimerne ikke om natten

Anmeld

27. januar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Vi er begge klar over det er psykisk og vi har kontaktet hjælp ude fra men vi er stadig i tvivl om hvordan vi skal reagere når vi finder ud af det.

Vi tror selv at grunden til alt dette skyldes en ny på vej og en manglende forældre (mine bouns børn) som der slet ingen kontakt til er og ikke har været de sdiste 2år år

Er det både stort og småt?

Jeg kender nogle hvis datter i 3. klasse stadigvæk tisser i sengen. Det var ikke psykisk men viste sig at det var noget fysiologisk og det samme med en vennepars, vennepar som vi har mødt nogle gange. De sidste af dem var barnet renlig som lille men senere var der nogle problmer med (hæng mig ikke op på det men synes det var nyrene eller sådan noget)

Anmeld

27. januar 2011

Talbutikken

Anonym skriver:

Som du selv skriver tyder alt på at det er er en psykisk reaktion og det kan sagtens være fordi at det er en lille på vej samt den manglende kontakt til den ene forældre.

Kommer de selv og fortæller at det er sket eller er det først når i opdager det ?

Når i få det afvide eller opdager det, må ikke blive gale eller reagere vred, da dette kun vil forværre det.
I skal ikke gøre et stort nummer ud af det, bare sige at det ikke var så godt og sende dem i bad/gå med dem.. Også prøv at snakke med dem om hvad der gør at det sker, men i kan ikke forvente at de kan svare på det.

i kan evt. tage kontakt til kontinens forningens rådgiving http://www.kontinens.dk/page/12/find-klinik/

Anmeld

27. januar 2011

Dinna88

Anonym skriver:

Der findes en forsvarsmekanisme der hedder regression. Dette betyder at man "falder tilbage" i forhold til visse ting - f.eks. at et barn der har været renligt vender tilbage til at være sendevæder og sådan. Måske du skal tage med nogle om det

Anmeld

27. januar 2011

Anonym trådstarter

Talbutikken skriver:

Som du selv skriver tyder alt på at det er er en psykisk reaktion og det kan sagtens være fordi at det er en lille på vej samt den manglende kontakt til den ene forældre.

Kommer de selv og fortæller at det er sket eller er det først når i opdager det ?

Når i få det afvide eller opdager det, må ikke blive gale eller reagere vred, da dette kun vil forværre det.
I skal ikke gøre et stort nummer ud af det, bare sige at det ikke var så godt og sende dem i bad/gå med dem.. Også prøv at snakke med dem om hvad der gør at det sker, men i kan ikke forvente at de kan svare på det.

i kan evt. tage kontakt til kontinens forningens rådgiving http://www.kontinens.dk/page/12/find-klinik/

Aff er lidt, men altså ikke tynd aff.

Tisse i bukser er meget og nogen gange når det at tørre halvvejs

tak for linket vil prøve at kigge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.