Hvem får forældremyndigheden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Thilde Marie

Hej med jer!

Skriver her, da jeg har brug for at vide, hvor man henvender sig og for at få lidt viden om hvorledes man forholder sig/står i.forb.m. forældremyndighed over sit barn, når man er mor og ugift.

Min kæreste og jeg har valgt at gå hver til sit efter 14 år og vi har en fantastisk, dejlig, skøn og kærlig søn på 4½ år. Vi er, som sagt, ikke gift, men går vi fra hinanden vælger jeg at flytte tilbage til min hjemegn, som ligger ca. 65 km fra der hvor vi bor nu; dels fordi det er der jeg har mit netværk/familie, der jeg "hører" hjemme og så ligger det tættere på mit arbejde, så min tid på transport vil derfor bliver formindsket en hel del. Faktisk har min kæreste og jeg flere gange talt om at flytte til min barndomsegn, men der har været mange forhindringer, som har årsag til at det ikke er blevet realiseret...  

Jeg håber meget at der er nogen der ved, hvor jeg skal henvende mig, for at få noget viden om dette.

På forhånd tak for jeres hjælp 

Mange hilsner

Thilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

LittleStarsMadeByUs <3

I vil helt automatisk få delt forældremyndighed, med mindre i er enige om andet...

Held og lykke til Jer...

Anmeld

27. januar 2011

Maja88

hvis din kæreste ikke har nogen specielle problemer- så som alkoholiske og det er et barn i har fælles forældremyndighed om. så får i som udgangspunkt fælles forældremyndighed. selvom ivælger at gå fra hinanden.

Anmeld

27. januar 2011

frk Jensen

Jeps fælles forældremyndighed...

Anmeld

27. januar 2011

june1987

tænker du ikke nærmere hvor din søn skal bo?

i har jo fælles forældremyndighed uanset om i bliver eller går hver til sidst,

Anmeld

27. januar 2011

Thilde Marie

Tak for jeres svar 

Er der nogen af jer der ved hvor man kan henvende sig, for at få mere af vide om det???

Vores søn skal bo hos mig, men jeg vil naturligvis sørge for at de kommer til at ses så tit som muligt. Jeg er selv skilsmissebarn og ved at børnene kan blive de store tabere, når forældrene vælger at gå hver til sit. Og det er selvfølgelig vores søn der kommer i første række og ham der skal tages hensyn til!

Anmeld

27. januar 2011

sophiemy

Thilde Marie skriver:

Tak for jeres svar 

Er der nogen af jer der ved hvor man kan henvende sig, for at få mere af vide om det???

Vores søn skal bo hos mig, men jeg vil naturligvis sørge for at de kommer til at ses så tit som muligt. Jeg er selv skilsmissebarn og ved at børnene kan blive de store tabere, når forældrene vælger at gå hver til sit. Og det er selvfølgelig vores søn der kommer i første række og ham der skal tages hensyn til!

statsforvaltningen har alle svar du skal bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.