Næsten blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Maise86

Hej Baby,

Min datter på 2 år har i det sidste halve år når hun render rundt uden tøj på brugt potten både til at lave stort og småt på uden uheld. Så hun har fuldstændig styr på hvornår hun skal det ene og det andet - så det er jo dejligt!

Problemet er bare at hun ikke vil have tøj på uden ble. selvfølgelig er det helt okay, men kunne jo godt tænke mig at hun kom skridtet videre og blev helt blefri. Men jeg ved simpelthen ikke hvordan man kommer det sidste stykke.

Så hvordan gjorde i da jeres børn skulle blive helt blefri?

Håber at der sidder nogen derude med nogle gode ideer til at få Isabella helt blefri :-)

Mai

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

StineW

Da min datter Emma blev blefri ( 2 år og 4 mdr ) havde hun også tisset på toilettet et godt stykke tid. Hun gik selv ud til toilettet, tog bleen af, satte sig til, tørrede og tog ble på igen bagefter. Så begyndte vi at give hende underbukser på uden på bleen, og jeg tror derfor at det kom helt naturligt.

Hun begyndte selv at sige at bleen var stram, og så gav det ligesom siig selv.

Held og lykke med projektet.

Knus Stine

Anmeld

27. januar 2011

Maise86

Tak for svar :-) jeg troede også det kom af sig selv, men hun har bare været på det her stadie i over et halvt år. Selvfølgelig skal hun selv være klar også... Er der andre med erfaringer?

Anmeld

27. januar 2011

Liva

Hej

Min datter smed bleen da hun var 26 mdr. - både nat og dag. Hun havde også brugt potten/toilettet i et halvt år inden da, men var stadig meget utryg ved at skulle have bleen af og ville ikke rigtigt første gang. Men mor bestemte den skulle af, så sådan blev det og hun var klar et par uheld de første 2 dage, men ellers helt problemfrit.

Så jeg vil sige, at du skal tage beslutningen for hende, det vænner hun sig hurtigt til - det er jo ligesom en vane der SKAL ændres og hvis hun er så langt fremme er der jo ikke nogen grund til at udskyde det. Det er efter min mening ofte forældrenes tøven (og bedre bleer) der gør at børn bruger ble meget længere i dag end tidligere - dette mærker jeg selv i forhold til min dreng, der snart er 3 og stadig bruger ble, primært fordi det ikke lige passer ind  i mit program at få den smidt

Held og lykke med det

Hilsen Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.