Amning om natten af to store piger ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Tvillingemor80

Hej piger..

Jeg er lidt på bar bund her - jeg ammer mine tvillinge piger der er 8 mdr på mandag ..

de bliver mindre og mindre interreseret i det i løbet af dagen jo mere mad de for - men om natten er de helt ustyrlige..

Jeg ammer minimum en gang om natten, men mere normalt ammer jeg hvert barn 2-3 gange .. hvis det går helt amok kan det også blive til mere.. Hvilket resultere i at hverken jeg eller pigerne for sovet igennem ..

Kan det virkelig passe at to piger på 8 mdr har behov for så meget mad/væske om natten ?!

Hvordan gjorde i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Tvillingemor80

hjæææææææææææææælp

Anmeld

27. januar 2011

Jibbe

Nej de behøver iprincippet ikke at spise om natten fra de er 6 mdr. Selvfølgelig forudsat at de får rigeligt om dagen. Kan du ikke prøve at tilbyde en flaske eller vand istedet? Har hørt at det jo er knap så spændende og så en dag er det sjovere at sove end at spise. Har også hørt om en kold tyrker hvor de bare ikke får noget. det skulle blive nogle lange nætter Örn uges tid men så skulle det også være overstået :-)

Anmeld

27. januar 2011

Tvillingemor80

Vil prøve at trappe ned så .. kan godt leve med en amning men ikke 4 .. så må vi prøve med noget vand ..

Var bare ikke helt klar over hvor meget mad de skulle havde om natten i den alder men tak for svar

Anmeld

27. januar 2011

tumle81

Jeg ammede også min dreng om natten indtil han var ca 10-11 mdr. Så begyndte jeg at arbejde igen og havde nattevagter og så gav det ligesom sig selv...

Jeg har desværre ikke så mange gode råd. De kloge siger jo at der ikke er behov for natamning efter 6-8 mdr, men det er jo altid nemmere at sige det end stå midt i problematikken.

Jeg tror du må gøre op med dig selv om du vil fortsætte nat roderiet eller om det skal stoppe nu. Derefter må du stole på dig selv og din beslutning, evt med god hjælp fra din partner...

Tilbyd vand hvis de vågner og læg dem ned igen og sig godnat... Det tager vist nogle dage inden de små forstår budskabet

Knus Kathrina

Anmeld

27. januar 2011

Jibbe

Det er også meget individuelt hvor meget de har brug for men vil sige 3 amninger i overkanten :-)

Anmeld

27. januar 2011

Svenne

Når de er blevet så store, så er det dig, der skal tage beslutningen om, hvornår det skal være slut med natte-spiseriet!

Jeg sidder lige midt i det nu! Jeg har udskudt og udskudt, fordi det var så nemt lige at give ham noget at spise og så sove videre end at tage kampen op! 

Min dreng bliver 9 måneder på lørdag. Indtil i søndags kunne han også nemt spise 3-4 gange i løbet af natten.
Sundhedsplejersker har sagt (mange gange) at kun en kold tyrker kunne hjælpe.

Jeg skal starte på arbejde på mandag og min kæreste har ferie i denne uge - så HAN bestemte sig for, at nu skulle det være! Jeg var stadig meget i tvivl, da jeg var sikker på, det ville blive et mareridt med skrig og skrål.

Nu bliver han ammet inden han kommer i seng - og så inden jeg går i seng mellem 22 og 23. - og kun det!!!!

Den første nat var han vågen 1,5 time, hvor han var ked af det. Men ellers har han max. været vågen 3 gange om natten, hvor sutten de fleste gange har været nok - og ellers har han fået lidt vand eller mælk af kop og lagt sig til at sove igen.

I nat har han fra kl. 23 til 06.30 kun været vågen to gange af max. 10 min.s varighed.

Jeg havde ALDRIG troet, det skulle lykkes!!

Undskyld, det blev lidt langt - og at det måske slet ikke var det, du spurgte efter.. men nu fik du min historie med natte-amningen

Og nej - efter 6 mdr. har de ikke længere behov for mad om natten. 

Anmeld

27. januar 2011

Brams

amandamh skriver:

Hej piger..

Jeg er lidt på bar bund her - jeg ammer mine tvillinge piger der er 8 mdr på mandag ..

de bliver mindre og mindre interreseret i det i løbet af dagen jo mere mad de for - men om natten er de helt ustyrlige..

Jeg ammer minimum en gang om natten, men mere normalt ammer jeg hvert barn 2-3 gange .. hvis det går helt amok kan det også blive til mere.. Hvilket resultere i at hverken jeg eller pigerne for sovet igennem ..

Kan det virkelig passe at to piger på 8 mdr har behov for så meget mad/væske om natten ?!

Hvordan gjorde i ?

Vi tilbød Lærke vand i stedet for bryst, og efter et par dage gad hun ikke det mere. Tror hun tænkte, at det vist ikke var det værd at vågne for kun at få tilbudt vand

Anmeld

8. februar 2011

majaeng

kære Svenne. dit svar giver tryst og håb! igår besluttede jeg mig for at det var slut. olivia var vågen fra 2-5. Nu frygter jeg natten, men dit svar giver mig håb. pyha, det er stort set umuligt at hænge sammen efter sådan en nat! -har sendt nabopigen op efter sjokolade og cola ; )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.