Rens af babydyne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.679 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

birthee

Jeg har en babydyne fra Frederik, som jo snart skal i brug igen  Nu er den desværre blevet jordslået, og jeg tænkte jeg ville vaske den... Har bare lige opdaget at den kun må renses - ville I turde vaske den i vaskemaskinen, og i så fald ved hvor mange grader???

Har prøvet at høre på hvad det koster at få den renset, og for 225 kr. kan jeg da i hvert fald lige så godt købe en ny, som jeg er sikker på kan vaskes derhjemme....

Gode råd modtages gerne!!!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

anne2009

Jeg ved ikke hvad meget det koster, men det plejer at koste lidt...

Jeg ville hellere, vaske den i hånden og tørretumle den, hvis den kan tåle det.

Anmeld

29. januar 2011

Ni-ko-li-ne

birthee skriver:

Jeg har en babydyne fra Frederik, som jo snart skal i brug igen  Nu er den desværre blevet jordslået, og jeg tænkte jeg ville vaske den... Har bare lige opdaget at den kun må renses - ville I turde vaske den i vaskemaskinen, og i så fald ved hvor mange grader???

Har prøvet at høre på hvad det koster at få den renset, og for 225 kr. kan jeg da i hvert fald lige så godt købe en ny, som jeg er sikker på kan vaskes derhjemme....

Knus

hvis den er jordslået ville jeg under alle omstændigheder købe en ny...

det er en form for svamp, endda en form for skimmel svamp... så hellere bruge penge på en ny

Anmeld

29. januar 2011

Valle81

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis den er jordslået ville jeg under alle omstændigheder købe en ny...

det er en form for svamp, endda en form for skimmel svamp... så hellere bruge penge på en ny

Enig - ville kun trude bruge den hvis jeg unne koge dynen og tørretumble den, hvilket ikke lyder til at være tilfældet:0)

Og når det koster 225 at rense den, så vil jeg hellere ofre på ny dyne, man kan kan jo få ny lækker dyne til de penge:0)

Anmeld

29. januar 2011

L-Mortil3

Knus

Du kan ikke vaske "jordslået" af i vaskemaskinen

Hvis det var mig, købte jeg Cillit Bang, Skimmel og snavs, sprayede det på, lader det virke i 15 min, vasker den så ved 40 grader bagefter

(Fnis, og kan det ikke læses ud af min tekst, er dette netop det senarie jeg har brugt til at rense min hunds dyne!) OG det virker

Anmeld

29. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

Du kan ikke vaske "jordslået" af i vaskemaskinen

Hvis det var mig, købte jeg Cillit Bang, Skimmel og snavs, sprayede det på, lader det virke i 15 min, vasker den så ved 40 grader bagefter

(Fnis, og kan det ikke læses ud af min tekst, er dette netop det senarie jeg har brugt til at rense min hunds dyne!) OG det virker

jo men, til et lille nyfødt spædbarn? ville du da bruge en dyne der har været jordslået? du kan jo ikke se hvor jordslået den er indeni

Anmeld

29. januar 2011

L-Mortil3

Ni-ko-li-ne skriver:

jo men, til et lille nyfødt spædbarn? ville du da bruge en dyne der har været jordslået? du kan jo ikke se hvor jordslået den er indeni

Nej, men hunden er nok ligeglad, den ligger kun på den i haven.

---

MEN nu var det godt nok en babydyne hun spurgte til - og rensningen heraf, så jeg forholdte mig bare til spørgsmålet om hvordan man gjorde den ren, og ikke hvorvidt jeg selv ville anvende noget der har været jordslået til min baby Det må folk selv vurdere

Anmeld

29. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

Nej, men hunden er nok ligeglad, den ligger kun på den i haven.

---

MEN nu var det godt nok en babydyne hun spurgte til - og rensningen heraf, så jeg forholdte mig bare til spørgsmålet om hvordan man gjorde den ren, og ikke hvorvidt jeg selv ville anvende noget der har været jordslået til min baby Det må folk selv vurdere

det er sandt....

Anmeld

29. januar 2011

birthee

Jeg var så heldig at de havde dundyner til baby på tilbud i føtex, så jeg fik en dyne med dun-fyld og bæreevne 9 i føtex til 195 kr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.