svigerforældre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.080 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. september 2008

Anonym trådstarter

hej allesammen

nu vil jeg lige høre hvordan i har det med jeres svigerforældre...??

altså for mit egen vedkommende, så har je det faktis lidt svært med min svigermor.

jeg har det meget sådan med at min svigermor meget gerne vil bestemme, hun mener helt klart at fordi at min søn er hendes første barnebarn så skal han have dåbskjolen på fra min mands side, og jeg kan ikke fordrage den dåbskjole så jeg vil ikke have min søn iden.

og da jeg ventet min søn ville hun bestemme hvordan hans værelse skulle se ud og hvad for noget tøj han skulle have på hjem.

for mit vedkommende er hun bare for dominrene..

men hvordan har i det med jeres svigerforældre??

knus

ps: jeg har valgt og være annonym da min mand nogen gange læser med her inde og har ikke snakket med ham om det endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2008

heaven

hrummmm - overordenet har jeg det faktisk ok med mine svigerforældre - dog med nuancer eller hvad man skal sige... de kan irritere ved f.eks. at sige:

nu skal i jo huske at stille barnevognen i læ for solen og vinden, når han sover ude......

Har han nu tøj nok på??

Skal han virkelig have den slags sovs (færdiglavet whiskysovs, der jo intet har med whisky at gøre. Og den gør at han vil spise sine kartofler) - vores fik altid mælkesovs.....

hvis man klager over konstant afbrudt nattesøvn og at man er træt, så er deres eneste kommentar: det skal du jo regne med, sådan er det at have børn.....

- sådanne ting fyrer de af, og det kan godt være irriterende til tider. - Og nååå ja - så har de en tendens til at komme uanmeldt, og hvis de endelig er inviteret, ja så kommer de som regl min en halv time før tid...OG DET KAN VIRKELIG PISSE MIG AF, suk...

Jannie

Anmeld

20. september 2008

monstar99

personligt har jeg det ret godt med min svigermor, men nu har jeg ikke selv nogen forælder så hun er meget mor for mig.
men de kan nu være svært nogen gange.
Som hun forstår ikke lige det med at jeg har bækkenløsning, så jeg brokker mig da også bare hele tiden. Da hun var gravid der arbejdet hun til 14dage før min mand blev født det hele var bare så dejligt ud over kvalmen.
osv.
Men hun hjælper os nu også mega mega meget havde forvente at vores økonomi var gået iorden inden jeg blev gravid, men det sket det svære ikke så hun har gjort alt klar til ham.
Lift, tøj, tæpper, stofbleer, flyverdragter og meget meget mere har hun købt fra nyt til ham, selvom hun selv er på førtidspension.
Så prøver på at overhøre det når hun kommer med en negativ kommentar og tænke på alt det postive hun gør og har gjort hun har tros alt født min mand ikk? (L)

Anmeld

21. september 2008

Lykkelig Mor til 2

Hej...:D

Mine svigerforeldre er helt fantastiske mennesker, er så utrolig glad for at jeg har så søde svigerforeldre(H)
Eneste negative med dem er at der arbejder for meget, å har for litt tid til sine børnrbørn.:-o

Anmeld

21. september 2008

Loggidut

jeg trives storslået med mine svigerforældre...dejligere mennesker skal man lede længe efter!

hun siger også ting som, husk nuat stille barnevognen i læ, husk nu at...lige som heavens svigermor, men jeg gir jo tilbage...i går havde jeg min svigermor i røret, grædende i tyve minutter, fordi hun var kommet til at rive håndtaget af hendes ovn...og ja så fik hun tilbage...laver du hærværk på dine ting, sagde jeg til hende...og snup da en tudekiks...o.s.v...og det endte jo med vi kunne grine af det
jeg snakker kanont godt med både svigermor og far, og jeg ville ikke undvære dem for noget i verden, de er trods alt dem der har gjort min mand til det han er i dag!

jeg har ikke mine egne forældre mere, og jeg er bare så heldig at mine svigerforældre udfylder den rolle så godt som de kan...og jeg elsker dem for at passe på os...
s¨prøv du at gi din svigermor lidt tilbage af samme skuffe som du får, i stedet for at irretere dig over hende...hun gør det med garanti kun af den bedste mening.

Anmeld

21. september 2008

fam.4xc

Mhmmmm her er svigermor og bedstefar pt ude og rejse hele mellem amerika igennem og kommer først hjem igen til sommer, så af gode grunde ses vi ik lige pt :P men hun ringer tit og vi smser.... Når de er hjemme har vi det fint sammen, men vi overrender heller ik hinanden.. De bor en times kørsel herfra og arbejder begge og har et kæmpe netværk og ting de indvolere sig i, så deres tit er knap.. Da vi lige fik Caroline var der lige noget ting de skulle forstå nu var anderledes.. feks sådan noget som vi ik ku vente med at spise aftensmad kl 21 og ik blev hængende til midnat, men det faldt nu ret hurtig på plads efter en snak, og de har altid selv været obs på den med rygning - at vi ik vil ha det i nærheden af vores unger - hvilke betyder at det foregår udedørs også hos dem.
Svigerfar og bedstemor bor kun en halv times kørsel herfra men dem ser nu vi heller ik overdrevet det ville være synd at sige... de er typerne der helst vil være hos dem selv, og det synes vi er lidt dræbende nogengange, så indimellem i trods - som lige nu faktisk - holder vi lav profil overfor dem... når vi ses er det aldrig meget længe og tit til morgenmad kl tidligt en weekend morgen fordi de gerne vil hjem til hunden og kattene igen!! Men ellers er de søde mennesker ;)

Og vigtigst af alt så ELSKER DE deres børnebørn og man kan hverken mærke på dem eller ungerne at der er gået længe imellem besøgene når vi så ses :)

Kram Camilla med forældre der bor 10 min fra os og som deltager i alt med ungerne så dem ses vi nok med en gang om ugen ca...

Anmeld

21. september 2008

tascia

har det okay med mine svigerforældre, men der opstår da gnidninger til tider, da vi er MEGET MEGET forskellige, og det samme gælder med mine svigerinder...

men de er der og man kan jo ikke selv vælge sin familie, så man må bare respektere og acceptere dem.

//Natascia

Anmeld

21. september 2008

lonemus

Vi har intet forhold til min svigerfamilie.
Min mand har droppet al kontakt med dem alle, pga hans dårlige barndom og hans tilbagevendende depresionner.

Jeg syntes det er lidt trist, for jeg havde nu ellers et udmærket forhold til min svigermor, på trods af hun er en meget dominerende kvinde.
For et par måneder siden kontaktede jeg hende og spurgte om jeg måtte komme hjem og hente min mands legetøj fra sin barndom, men det lavede hun en kæmpe scene ud af og endte med at holde legetøjet som gidsel. Derfor sagde jeg stop og syntes ikke lige det var det bedste grundlag at mødes på så.
Så, her har vi ingen kontakt til dem.

De har aldrig spurgte til børnene eller lign. De ved ikke hvad de hedder, hvornår de er født, har aldrig set dem osv. For de har aldrig spurgt. Så vi går nok ikke rigtig glip af noget - børnene gør i hvert fald ikke.

Lone

Anmeld

21. september 2008

Janep

Jeg har det helt fint med min svigermor og hendes mand - de bor så godt nok os en time herfra og så har de altid gang i så sindygt mange ting så vi ser dem ikk så tit :)

Svigerfar og hans kone har jeg så lidt sværere ved at sluge...
Kan overhovedet ikk se noget som helst sjovt i svigerfars humer ( staves) Og hans kone kræver så meget opmærksomhed - til barnedåb fx er hun med på næsten alle billeder 8( hvorfor? det er da ikk hende det handler om ? :) og de bor så og kun lii 4 km fra os så dem ser vi ret tit :)
Men de er så os rigtig gode til at hjælpe til med rigtig mange ting ... så der er bode forlember og ulember :)

(H) Knua jane som er nabo til sin egen mor vilket nok går manden lidt på en gang imellem :$

Anmeld

21. september 2008

Plysbjørnen

Anonym skriver:

hej allesammen

nu vil jeg lige høre hvordan i har det med jeres svigerforældre...??

altså for mit egen vedkommende, så har je det faktis lidt svært med min svigermor.

jeg har det meget sådan med at min svigermor meget gerne vil bestemme, hun mener helt klart at fordi at min søn er hendes første barnebarn så skal han have dåbskjolen på fra min mands side, og jeg kan ikke fordrage den dåbskjole så jeg vil ikke have min søn iden.

og da jeg ventet min søn ville hun bestemme hvordan hans værelse skulle se ud og hvad for noget tøj han skulle have på hjem.

for mit vedkommende er hun bare for dominrene..

men hvordan har i det med jeres svigerforældre??

knus

ps: jeg har valgt og være annonym da min mand nogen gange læser med her inde og har ikke snakket med ham om det endnu...

Nu er jeg i den situation at jeg ikke har nogen svigerforældre, da de døde mens min kæreste var ung...

Men umiddelbart er mit råd til dig at du skal sætte dig ned og tage en snak med dem, få renset luften ud, men sørg for at få din mand med ind i det også, så han ikke kommer til at stå som en lus mellem 2 negle, der skal være enighed mellem dig og din mand for at der kan blive "ren" luft mellem dig og din svigermor...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.