Hvornår skal man slå alarm ved feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Mor-til-asta-09

Hej Piger.

Jeg hentede desværre en syg asta i DP ved middagstid, og har lige taget hendes temp igen som viser 39,6.. Hvornår skal man slå alarm??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Fru Nielsen

Det er lige så forskellige som børn er forskellige.... Så længe du kan komme i kontakt med barnet, og det gider lidt andet end bare at sove, så behøver du ikke gøre noget.... Giv evt en pernodil jr for at slå feberen lidt ned!

Nicklas havde sidst han var syg pludselig 42.6 i feber og jeg ringede selvfølgelig straks til vagtlægen. mens jeg snakkede med vagtlægen spurgte nicklas efter noget at drikke. Vagtlægen spørger så om det var mit syge barn med den høje feber som snakkede?? Hvortil jeg jo så svarede ja.... Jamen så længe han kan snakke, så skal du ik være nervød.....

Bestamte mig dog for at fortsatte hans feber i den dur hen af aften så ringede jeg direkte til børneafd i herning og snakkkede med dem... Men hans feber faldt dog til 41.1 hen af aften. Og 40-41 er meget normalt når Nicklas er syg, og med den temp kan han stadig finde på at sidde stille og lege....

Jeg vil mene du skal ringe hvis du føler dig utryk, elller feberen pludselig stiger megget hurtig... Men sørg for en masse og drikke og gerne saft eller juice, også kun undertøj og et tyndt tæpppe.....

Go bedring....

Kram

Anmeld

26. januar 2011

Mor-til-asta-09

Fru Nielsen skriver:

Det er lige så forskellige som børn er forskellige.... Så længe du kan komme i kontakt med barnet, og det gider lidt andet end bare at sove, så behøver du ikke gøre noget.... Giv evt en pernodil jr for at slå feberen lidt ned!

Nicklas havde sidst han var syg pludselig 42.6 i feber og jeg ringede selvfølgelig straks til vagtlægen. mens jeg snakkede med vagtlægen spurgte nicklas efter noget at drikke. Vagtlægen spørger så om det var mit syge barn med den høje feber som snakkede?? Hvortil jeg jo så svarede ja.... Jamen så længe han kan snakke, så skal du ik være nervød.....

Bestamte mig dog for at fortsatte hans feber i den dur hen af aften så ringede jeg direkte til børneafd i herning og snakkkede med dem... Men hans feber faldt dog til 41.1 hen af aften. Og 40-41 er meget normalt når Nicklas er syg, og med den temp kan han stadig finde på at sidde stille og lege....

Jeg vil mene du skal ringe hvis du føler dig utryk, elller feberen pludselig stiger megget hurtig... Men sørg for en masse og drikke og gerne saft eller juice, også kun undertøj og et tyndt tæpppe.....

Go bedring....

Kram

Tak for dit svar.

Asta gider desværre ikke rigtig noget.. hun sidder bare... men havde slet ikke tænkt på at give hende en panodil, men kunne være jeg skulle prøve det..

må tage hende temp om nogle timer igen og se hvad den viser

Anmeld

26. januar 2011

Halbschön

Mor-til-asta-09 skriver:

Tak for dit svar.

Asta gider desværre ikke rigtig noget.. hun sidder bare... men havde slet ikke tænkt på at give hende en panodil, men kunne være jeg skulle prøve det..

må tage hende temp om nogle timer igen og se hvad den viser

Sålænge du er tryg, så skal du ikke slå alarm...

Børn reagerer forskelligt på den høje temperatur, og det er ikke nødvendigvis temperaturens størrelse der fortæller, hvor syg barnet er...

Som hovedregel - så længe barnet drikker og der er våde bleer, så kan du være helt rolig, og så vil lægen heller ikke gøre yderligere...

Ta hendes temp, gi lidt panodil - hold øje med hende, få lidt væske i hende... Gerne sukkerholdigt, så hun får lidt energi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.