Hvad ville I gøre ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Englebassen82

Hej Med jer...

Jeg har en lille Dreng på knap 2 år, som i mandags blev ringet hjem fra dagpleje.. Vi mærkede dog ikke noget da han kom hjem, han sov fint om natten, men tirsdag formiddag beklager han sig over sit højre øre og pludselig væsker det også rigtig meget... han begynder så at beklage sig lidt mere, men legede ellers fint rundt.. Så Tirsdag aften er den gal da han skal sove, han kan slet ikke finde ro og selvom sengen er sat højt hjælper det ikke rigtigt på ham, han får pernodil og jeg vælger at se tiden an i forhold til at kontakte lægevagten...

Men efter midnat og efter flere tudeture hvor vi bare intet kan gøre ringer jeg til lægevagten, som melder tilbage at jeg kan kontakte min egen læge her til morgen Onsdag og få en tid.... Lægevagten ville altså ikke se ham.... Drengen har feber, græder og tager sig til sit øre ?? Hmm Nå, men det første jeg gør her til morgen er så at få en tid til lægen jeg får en akut tid så jeg kan komme imellem 11.00  og 11.30

På vej til lægen begynder min dreng at græde og tage sig til sit øre igen... og da vi er hos lægen 10.50 når vi lige at sidde og kigge i en bpg og så begynder han ellers at græde... virkelig græde og jeg kan IKKE trøste ham... Der står jeg så i venteværelset i 50 min før vi kommer ind...

Lægen kigger ham i ørerne og siger JA han har så mellemørebetændelse, alt imens Drengen stadig skriger som en vanvittig og har feber.... efter 5 står jeg igen udenfor døren med besked om at jeg bare må give ham noget mere panodil ?!?!?

Øhhh er jeg helt fra snøvsen men er det virkelig sådan det er når de små for mellemørebetændelse ??

Har I nogen bud på hvad jeg kan gøre for min lille Dreng ??

Mvh En bekymret Mor, der så gerne vil trøste sin lille Dreng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Hvem?

Englebassen82 skriver:

Hej Med jer...

Jeg har en lille Dreng på knap 2 år, som i mandags blev ringet hjem fra dagpleje.. Vi mærkede dog ikke noget da han kom hjem, han sov fint om natten, men tirsdag formiddag beklager han sig over sit højre øre og pludselig væsker det også rigtig meget... han begynder så at beklage sig lidt mere, men legede ellers fint rundt.. Så Tirsdag aften er den gal da han skal sove, han kan slet ikke finde ro og selvom sengen er sat højt hjælper det ikke rigtigt på ham, han får pernodil og jeg vælger at se tiden an i forhold til at kontakte lægevagten...

Men efter midnat og efter flere tudeture hvor vi bare intet kan gøre ringer jeg til lægevagten, som melder tilbage at jeg kan kontakte min egen læge her til morgen Onsdag og få en tid.... Lægevagten ville altså ikke se ham.... Drengen har feber, græder og tager sig til sit øre ?? Hmm Nå, men det første jeg gør her til morgen er så at få en tid til lægen jeg får en akut tid så jeg kan komme imellem 11.00  og 11.30

På vej til lægen begynder min dreng at græde og tage sig til sit øre igen... og da vi er hos lægen 10.50 når vi lige at sidde og kigge i en bpg og så begynder han ellers at græde... virkelig græde og jeg kan IKKE trøste ham... Der står jeg så i venteværelset i 50 min før vi kommer ind...

Lægen kigger ham i ørerne og siger JA han har så mellemørebetændelse, alt imens Drengen stadig skriger som en vanvittig og har feber.... efter 5 står jeg igen udenfor døren med besked om at jeg bare må give ham noget mere panodil ?!?!?

Øhhh er jeg helt fra snøvsen men er det virkelig sådan det er når de små for mellemørebetændelse ??

Jeg ville skynde mig at ringe til en ørelæge, og få en akut tid, afsted med jer - det må være så frygtigt for en lillemand at have ørepine.

Anmeld

26. januar 2011

oerbaek

Englebassen82 skriver:

Hej Med jer...

fik du ikke pencelin til ham for mellemørebetændelse????

Anmeld

26. januar 2011

Englebassen82

SanneBoe skriver:

Jeg ville skynde mig at ringe til en ørelæge, og få en akut tid, afsted med jer - det må være så frygtigt for en lillemand at have ørepine.

Har haft prøvet en del ørelæger her siden kl 12.00 men der er ingen der har åbent for telefontid !!!

Men tak for svar.

>:<

Anmeld

26. januar 2011

Rockertand

Mellemørebetændelse (otitis media)

Mellemørebetændelse er en ganske hyppigt forekommende børnesygdom og ses oftest hos børn i alderen fra 6 måneder til 3 år. Sygdommen forekommer ofte som en komplikation til en almindelig  forkølelse eller influenza . Slimhinderne i næsen og svælget hæver, og lukker kanalen (det eustatiske rør) ud til mellemøret, og herved opstår muligheden for mellemørebetændelse.

•  
    •  
      • Behandling

• I de fleste tilfælde behøver mellemørebetændelse ingen behandling, den går over af sig selv. Du kan evt. give dit barn nogle næsedråber, hæve hovedgæret på sengen med et par telefonbøger og evt. give lidt smertestillende medicin som f.eks. panodil.

Hvis barnet trods din egen behandling fortsat har øresmerter, skal du kontakte læge med henblik på en undersøgelse af øret og evt. yderligere behandling, idet en bakteriel mellemørebetændelse skal behandles med penicillin.

• Smitte

• Afhænger af hvorfor barnet har fået mellemørebetændelse.

• Symptomer

• Ofte giver mellemørebetændelse "klapfornemmelse" og lette smerter i øret, men i sværere tilfælde kan der være ulidelige smerter. Ved de sværeste tilfælde af mellemørebetændelse kan barnet have høj feber, og da oftest om natten når barnet ligger ned.

Hos nogle børn sprænger trommehinden og betændelsesmateriale flyder fra øregangen. I sjældne tilfælde kan der være lidt blod iblandet betændelsesmaterialet, det er ufarligt. Hullet i trommehinden er kroppens egen behandling af mellemørebetændelsen, og hullet lukker sig hurtigt igen, uden at hørelsen tager skade.

Anmeld

26. januar 2011

Hvem?

Englebassen82 skriver:

Har haft prøvet en del ørelæger her siden kl 12.00 men der er ingen der har åbent for telefontid !!!

Men tak for svar.

>:<

Åh ja, telefontid - men fik du ingen pencilin til ham ved din læge? Det kunne måske hjælpe lidt, ellers ring til lægen og spørg om han ikke glemte at give dig det med...

Anmeld

26. januar 2011

Englebassen82

oerbaek skriver:

fik du ikke pencelin til ham for mellemørebetændelse????

Nej, Han sagde at det gav man ikke mere !!! ???

Samtidig var det pænt svart at snakke med lægen fordi Drengen var så ulykkelig.. og det hele tog jo kun 5 min, så fik ikke særlig meget ud af det...

Jeg må prøve endnu engang ved lægevagten i eftermiddag og så må jeg banke i bordet, for det her kan ihvertfald ikke være rigtigt.

Anmeld

26. januar 2011

oerbaek

Englebassen82 skriver:

Samtidig var det pænt svart at snakke med lægen fordi Drengen var så ulykkelig.. og det hele tog jo kun 5 min, så fik ikke særlig meget ud af det...

Jeg må prøve endnu engang ved lægevagten i eftermiddag og så må jeg banke i bordet, for det her kan ihvertfald ikke være rigtigt.

altså nu har jeg 2 øre børn og de får pencelin når der er mellemørebetændelse på dem, så det syns jeg da er noget pjat han siger... jeg syns du skulle ringe til din læge og bede om at få pencelin til ham da det er enormt smertefuldt at have mellemørebetændelse...

Anmeld

26. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Englebassen82 skriver:

Lyder altså underligt for min dreng for tit ørebetændelse og han får altid penicillin og næsedråbber for det. Så ring til din egen læge igen og bed om at få noget penicillin til ham.

Anmeld

26. januar 2011

Tulle28

Jeg købte "Vi Forældre" igår, og der er faktisk en artikel om ører. Der står bl.a. at der er stor debat læger imellem, hvorvidt man skal give penicilin eller ej, fordi det kun forkorter sygdomsforløbet med et par dage. Så det kan være at din læge er en af dem, som ikke mener man skal behandle med penicilin?

og god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.