Stress... endelig en diagnose.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Summer

Ja, jeg har så fået konstateret Stress af min læge og er nu startet i behandling hos en psykolog.

Har i længere tid ca. ½ år haft forskellige symptomer så som kvalme, hovedpine, humørsvningninger mv. Men først for to uger siden gik det op for mig at det kunne være noget psykisk.

Jeg har i næsten et helt år arbejdet for mere end bare mig selv men på samme arbejdstid så ja jeg har haft meget travlt og har arbejdet i et meget højt tempo i alt for lang tid.

Men efter at jeg har fået min diagnose har jeg været helt lettet. Det er dejligt at det ikke bare er noget jeg bilder mig selv ind at den er gal med mig- At blive bekræftet i at det er alt for meget jeg har arbejdet og at ingen andre ville kunne klare det uden at bukke under.

Det der irriterer mig mest er at der er så mange folk derude som ikke forstår hvad stress er og som ikke har forståelse for ens situation.  Men sådan er det vel altid når man ikke kan se det på en person at de har stress eller lign. Det havde vel været letttere hvis jeg havde brækket benet. 

Jeg er pt. deltidvis sygemeldt, men det bliver vist til en fuldtidssygemelding inden længe. Så lige nu er jeg ret spændt på hvad fremtiden bringer 

Dette er måske også årsagen til at jeg ikke er blevet gravid endnu, så jeg håber at det hjælper at gå hos psykologen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Sommerfugl86

Stort kram til dig >:<

Puha det er ikke rart når man er ved a gå nedenom og hjem med stress, men dejligt du nu kommer til psykolog og kommer tilbage på rette kurs.

God bedring.

Anmeld

26. januar 2011

Summer

Stort kram til dig >:<

Puha det er ikke rart når man er ved a gå nedenom og hjem med stress, men dejligt du nu kommer til psykolog og kommer tilbage på rette kurs.

God bedring.

Tak for din Krammer 

Ja det er ikke sjovt og "gå neden om og hjem" men jeg tror og håber på at jeg hurtigt er på dupperne igen.

Synes nemlig ikke det er så nemt at gå hjemme, bliver hurtig rastløs.

Anmeld

26. januar 2011

ekzunz

Jeg tror du skal lade være med at satse på noget "hurtigt" - det er jo lige det stressen kommer af. Måske tager det lang tid, men så er det altså også i orden. Og rastløsheden er vel også en af de ting du gerne skulle have bugt med. Det er ok at være tilstede i nuet og nyde det (mindfullness).

Og husk - det rammer forskelligt, så ignorer alle dem der er bedrevidende, fordi de ikke kunne en ting, så kan du måske godt, men det kan være at du ikke kan noget andet som de kunne - der er ikke 2 personer som er ens.

Jeg er på vej ud på den anden side, men det har godt nok taget lang tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.