Egoisme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

L.J.L

susan_bagger skriver:

når man som regl er ego. er det vel også fordi man passer på sig selv.

Det kommer jo an på hvornår du er egoistisk. Hvis du er ryger (som i realiteten er et egoistisk valg) så ryger du jo ikke fordi du vil passe på dig selv.

I det store hele så mener jeg at vi bygger store bygninger, og veje, transportmidler etc. for at klare os bedre og udvikle os, komme frem, altså for at "passe på os selv" men uden at vide det ødelægger vi naturen, ozonlaget, planeten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

SussieThyssen

linselouise skriver:

Mennesket er bare en egostisk race, generelt. Det er derfor vi er ved at ødelægge den planet vi bor på...

Ja...men det er også derfor vi er så stærke som art

Ikke dermed sagt at vi dermed skal fraskrive vores ansvar tværtimod.
Men selv et spædbarn er egoistisk.
Så...et eller andet sted, så er egoismen det, der driver værket.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. januar 2011

Ni-ko-li-ne

hvis man slet ikke var den mindste smule egoistisk, ville man gå fuldstændigt til! man er nødt til at prioritere sig selv bare en smule!

nemli.... basta

Anmeld

26. januar 2011

o0sus0o

linselouise skriver:

Det kommer jo an på hvornår du er egoistisk. Hvis du er ryger (som i realiteten er et egoistisk valg) så ryger du jo ikke fordi du vil passe på dig selv.

I det store hele så mener jeg at vi bygger store bygninger, og veje, transportmidler etc. for at klare os bedre og udvikle os, komme frem, altså for at "passe på os selv" men uden at vide det ødelægger vi naturen, ozonlaget, planeten...

det r jeg heldigvis ikke men nogle gage når jeg er ego, er det forat passe på mig selv. hvor andre ud af til måske synes noget andet.

Anmeld

26. januar 2011

betski

linselouise skriver:

Egoisme kommer fra det latinske ord ego, som betyder jeg, en selv. Egoisme refererer til egenkælighed, egennytte, en person som kun tænker på sig selv, en egoist.

Nu er der en del snak og prikken og åbenbart tvivl omkring egoisme her til morgen i diverse tråde. Så hvis der er nogen tvivl om hvad egoisme egentlig er så kan i læse det oven over, taget fra wikipedias hjemmeside.

Det lader til at man tager det meget personligt hvis man bliver omtalt som egoistisk, men sandheden er jo at ALLE mennesker på et eller andet tidspunkt har taget et egoistisk valg i deres liv. Om det er rygning, solarie, køre i bil, tage et bestemt job, spise noget bestemt mad, gå i noget bestemt tøj, og jeg kan blive ved.

Jeg selv er egostisk, min nabo er egoistisk etc. Det er sgu ikke så farligt.

Hvis man tager det tungt, det med at få påpejet at man har taget et egoistisk valg, så kunne det måske tænkes at man har dårlig samvittighed, inderst inde?

Nå men bare lige lidt tanker herfra, og lad nu være med at fare i flint over mit indlæg. Jeg pejer ikke fingre af DIG!

Jeg er ikke egoist, men øver mig i at være det engang i mellem

For meget og for lidt er aldrig godt

Anmeld

26. januar 2011

L.J.L

SussieThyssen skriver:

Ja...men det er også derfor vi er så stærke som art

Ikke dermed sagt at vi dermed skal fraskrive vores ansvar tværtimod.
Men selv et spædbarn er egoistisk.
Så...et eller andet sted, så er egoismen det, der driver værket.

Kærligst
Sussie

Lige Nøjagtig. Det er det der driver værket, men som også bliver vores endeligt, en dag...

Anmeld

26. januar 2011

Guldet

susan_bagger skriver:

ryger du?

Hvorfor?

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

linselouise skriver:

Lige Nøjagtig. Det er det der driver værket, men som også bliver vores endeligt, en dag...

Måske...måske ikke...jeg tror det nu ikke...jeg tror, vi vandrer videre ud i rummet og ekspanderer som art indtil vi løber tøt for udviklingsmuligheder, ligesom så mange andre arter.

Anmeld

26. januar 2011

o0sus0o

LAURAS MOR skriver:

Hvorfor?

fordi du lige udpejede sol som en af de ting du ikke gjor..

Anmeld

26. januar 2011

L.J.L

SussieThyssen skriver:

Måske...måske ikke...jeg tror det nu ikke...jeg tror, vi vandrer videre ud i rummet og ekspanderer som art indtil vi løber tøt for udviklingsmuligheder, ligesom så mange andre arter.

Det er også positiv tænkning, og det håber jeg også! Men at vi ødelægger vores planet er jo et faktum.

Har for nylig set filmen "pandorum" her eksploderer jorden. Dog når man at sende x-antal mennesker og dyr ud i rummet på vej til en ny planet, der ligner jorden med en atmosfære og stratosfære. Måske det er sådan vores fremtid kommer til at se ud ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.