Skoldkopper - hvor syge blev jeres børn af det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.762 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Nybagt mor

Faldt lige over en tråd om skoldkopper herinde. Har selv længe gået og luret på hvor syge de egentlig bliver af det mens det står på??

Har selv en dreng på 14 mdr som endnu ikke har haft det nemlig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

o0sus0o

puuha min datter blev meget syg.. der lidt billeder her det var simpelhen så synd for hende.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. januar 2011

L-Mortil3

Liam blev super syg af det, og var plaget i langt over 20 dage. Med opkast, diarre og så skoldkopperne... Han var virkelig ramt den stakkels dreng!

Anmeld

26. januar 2011

L-Mortil3

susan_bagger skriver:

puuha min datter blev meget syg.. der lidt billeder her det var simpelhen så synd for hende.

Årh bette mus, Liam havde lidt flere - havde din smukke pige også skoldkopper i mund og spiserør? (havde Liam - så tænker hun nok også var hårdt ramt der?)

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

Nybagt mor skriver:

Faldt lige over en tråd om skoldkopper herinde. Har selv længe gået og luret på hvor syge de egentlig bliver af det mens det står på??

Nogle skøjter rimeligt let hen over det..de får et par dages feber og lidt pylrethed, og pludseligt slår de bare ud over det hele, men har det ellers fint.
Andre bliver virkeligt syge, med høj feber i mange dage.
Så...der er ikke meget andet at gøre end at se hvordan det virker på dit barn, når den tid kommer.
Men faktum er, at jo yngre man er jo bedre, jo lettere kommer de tilsyneladende igennem det.
Min ældste og mellemste fik det samtidigt.
Charlotte var 10 og Rebecka var kun 3 mdr, men den lille var stort set upåvirket.
Hun lignede noget, der var løgn, men var fint i hopla og fik ikke højere temperatur end omkring 38 grader.
Hvor imod hendes storesøs var hønesyg i 14 dage.

Det mest komiske var...at det var min gamle far på 70 år, der smittede dem.
Han havde aldrig haft det og blev smittet i skolen, hvor han var lærer
Men at han så blev virkeligt alvorligt syg er noget helt andet.
Men selv han kom dog igennem sit efter at han i tilgift også fik Legionærsyge, så han var syg i mange måneder....puuhhhha!

Min yngste fik det som 7 årig og han var hamrende syg i 3 uger, så man ved ikke hvordan det kan give sig udslag.
Lidt en skam man ikke kan vaccinere imod det, hvis man er nået en vis alder

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. januar 2011

o0sus0o

Line&Liam skriver:

Årh bette mus, Liam havde lidt flere - havde din smukke pige også skoldkopper i mund og spiserør? (havde Liam - så tænker hun nok også var hårdt ramt der?)

ja hun kunne ikke spise noget de første par dage hele hovedebunden var også ramt af dem. og hun var knap 1 dengang så hun kunne jo glø i det.

Anmeld

26. januar 2011

Nybagt mor

26. januar 2011

Nybagt mor

susan_bagger skriver:

Uh uh uh lille pige. Puh - nu kan jeg næsten ikke holde ud at min lille dreng skal have det. Skynder mig lige at læse de næste indslag og håber de er knap så slemme...

Den var til dit indlæg

Anmeld

26. januar 2011

Heidimed lea

min pige Lea har lige fået det igår, hun har feber og tiltagende knopper men er rimelig ok endnu,, lidt slap  håber ikke hun får mange flere..     jeg har desværre 3 børn som ikke har haft det endnu så gruer for hvad der venter mig..

mine børn har desværre i forvejen været ret hårdt ramt.

knus Heidi

Anmeld

26. januar 2011

Pige2009

Nybagt mor skriver:

Laura var 7 mdr., da hun havde det og hun var ikke synderlig ramt. Kun en smule feber en enkelt dag, men hun havde masser af kløende skoldkopper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.