Kære Kagegudinder.. Mængde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

bagger26

Sommerfuglelarven skriver:

Det kan du købe hos Fru Rønne i Reberbansgade

Jeg skal selv igang med barnedåbskage til 25 personer, og der laver jeg en lille bradepande + en lille kage ovenpå og nogle cupcakes (mest for børnenes skyld), så jeg ville også gå udfra en stor bradepande + kage ovenpå til 51 personer. Og så lave af 3 x creme, du kan altid gemme resterne

Ja hvorfor havde jeg ikke tænkt på, at den lokale kage-pusher kunne have kagepap hehe..

Min kusine vil hellere have to kager hver for sig, så slipper jeg for at våge mig ud i en dobbelt kage pyyy..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Sommerfuglelarven

bagger26 skriver:

Ja hvorfor havde jeg ikke tænkt på, at den lokale kage-pusher kunne have kagepap hehe..

Min kusine vil hellere have to kager hver for sig, så slipper jeg for at våge mig ud i en dobbelt kage pyyy..

Jeg har stort set kun lavet dobbeltkager, og jeg er altså laaaangt bagefter din kagekunst

Anmeld

28. januar 2011

bagger26

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg har stort set kun lavet dobbeltkager, og jeg er altså laaaangt bagefter din kagekunst

Hehe ahh mon dog du er.. Mit svageste punkt er selv kagen inden i.. mousserne er gode nok, men JEG KAN BARE IKKE BAGE... grrrr... hehe Min mor siger jeg skal på et kagekursus hos hende.. Jeg kan på en eller anden måde forvandle alverdens lækre chokoladekager, til en kiksekage og det er jo ikke ligefrem meningen..

Så det er godt for min kusine, at jeg kun skal hjælpe med at pynte den hehehe...

Anmeld

28. januar 2011

Mussi30

bagger26 skriver:

Hehe ahh mon dog du er.. Mit svageste punkt er selv kagen inden i.. mousserne er gode nok, men JEG KAN BARE IKKE BAGE... grrrr... hehe Min mor siger jeg skal på et kagekursus hos hende.. Jeg kan på en eller anden måde forvandle alverdens lækre chokoladekager, til en kiksekage og det er jo ikke ligefrem meningen..

Så det er godt for min kusine, at jeg kun skal hjælpe med at pynte den hehehe...

Jeg havde samme problem i starten. Mine kager blev kedelige og tørre

Indtil det gik op for mig at ovne er meget forskellige og at i vores ovn skal jeg altid lige trække ca 25 grader fra det der står i opskriften, så bliver de dejlige og bløde

Måske du har det samme?

(og hvad skulle vi gøre uden Fru Ronne)

Anmeld

28. januar 2011

bagger26

Mussi30 skriver:

Jeg havde samme problem i starten. Mine kager blev kedelige og tørre

Indtil det gik op for mig at ovne er meget forskellige og at i vores ovn skal jeg altid lige trække ca 25 grader fra det der står i opskriften, så bliver de dejlige og bløde

Måske du har det samme?

(og hvad skulle vi gøre uden Fru Ronne)

Jamen de bliver faktisk ikke tørre, nærmest omvendt.. De er færdigbagte, men bare heeelt vildt bastante.. Min mor snakkede noget om, at det er fordi jeg ikke pisker æg og sukker luftig og folde melet i... Så det er ikke ovnen der laver fejlen men mig desværre, damn det ville være bedre hvis den bare kunne tage skylden hehe...

Yes Fru Ronne ROCKS hehe...

Anmeld

28. januar 2011

Mussi30

bagger26 skriver:

Jamen de bliver faktisk ikke tørre, nærmest omvendt.. De er færdigbagte, men bare heeelt vildt bastante.. Min mor snakkede noget om, at det er fordi jeg ikke pisker æg og sukker luftig og folde melet i... Så det er ikke ovnen der laver fejlen men mig desværre, damn det ville være bedre hvis den bare kunne tage skylden hehe...

Yes Fru Ronne ROCKS hehe...

Åh ja, det kender jeg også godt. Og jeg vil faktisk give din mor ret

Luft og atter luft mens kagen "æltes" sammen 

Har du en køkkenmaskine? Det gjorde i hvert fald livet noget lettere for mig, for så kunne dejen bare få lov og stå der og få lidt tæsk og en masser luft æltet ind i den Uden at mine arme var ved at falde af

Anmeld

28. januar 2011

bagger26

Mussi30 skriver:

Åh ja, det kender jeg også godt. Og jeg vil faktisk give din mor ret

Luft og atter luft mens kagen "æltes" sammen 

Har du en køkkenmaskine? Det gjorde i hvert fald livet noget lettere for mig, for så kunne dejen bare få lov og stå der og få lidt tæsk og en masser luft æltet ind i den Uden at mine arme var ved at falde af

Tænkte det nok, hun har sgu altid ret..

Nej har kun min arme, dog har jeg en alm håndmikser så den må jeg jo finde frem næste gang, og håbe på den kan hjælpe kagerne lidt på vej.. Dog står en køkkenmaskine nr 2 på ønskelisten, liiige under legehus til ungerne hehe...

Anmeld

28. januar 2011

Mai-pigen

Når I skriver bradepande, hvor stor er den så???

Anmeld

28. januar 2011

bagger26

Mai-pigen skriver:

Når I skriver bradepande, hvor stor er den så???

Hmm ja, altså jeg tænker jo de store dybe bradepander der høre til ovnen.. Ved egentlig ikke hvad de måler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.