Skal fadderen være med i kirken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

Kløver

FrøkenHedegaard skriver:

Ha ha - jah, det har du ret i

Har lige siddet og søgt lidt frem og tilbage på nogle hjemmesider..

Faldt over denne her:

http://www.kristendom.dk/artikel/281654:Indfoering--Hvad-er-en-fadder-og-en-gudmor

Aller øverst står der noget - men er fandme ikke så god til sådan nogle underlige ord..

Står der at man GODT kan være fadder uden at være tilstede, eller hvad

Jeg tror faktisk der står at man godt kan have en fadder som ikke er til stede, men at de andre skal være til stede, dvs man skal jo have mellem 2 og 5 faddere, og at de nok ikke alle kan være fraværende da der jo skal være vidner, men at hvis man har en, hvor det betyder meget, kan være fadder, selvom vedkommende ikke er til stede. men snak da med jeres præst, for at være på sikker grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Fru.Mäes <3

Maja84 skriver:

Det tror jeg ikke Men ring og forhør ad i kirken/ved præsten

Sender lige min præst en mail du

Anmeld

25. januar 2011

Fru.Mäes <3

Maja84 skriver:

Jeg tror faktisk der står at man godt kan have en fadder som ikke er til stede, men at de andre skal være til stede, dvs man skal jo have mellem 2 og 5 faddere, og at de nok ikke alle kan være fraværende da der jo skal være vidner, men at hvis man har en, hvor det betyder meget, kan være fadder, selvom vedkommende ikke er til stede. men snak da med jeres præst, for at være på sikker grund

KANON - har lige smidt min præst en mail

Anmeld

25. januar 2011

Kløver

FrøkenHedegaard skriver:

KANON - har lige smidt min præst en mail

Håber det kan lade sig gøre, for jer

Anmeld

25. januar 2011

Fru.Mäes <3

Maja84 skriver:

Håber det kan lade sig gøre, for jer

Gør jeg osse - men ellers er der 4 andre fadder  Så hvis det ikke kan, så overlever vi nok...

Det heldige er at vi ikke har spurgt hende endnu.. For kunne det nu ikke lade sig gøre, ville hun være lidt ked af det - kunne jeg forestille mig...

Anmeld

25. januar 2011

Kløver

FrøkenHedegaard skriver:

Gør jeg osse - men ellers er der 4 andre fadder  Så hvis det ikke kan, så overlever vi nok...

Det heldige er at vi ikke har spurgt hende endnu.. For kunne det nu ikke lade sig gøre, ville hun være lidt ked af det - kunne jeg forestille mig...

Ja, men håber da det kan lade sig gøre, og er da godt i har rigeligt med faddere Hvornår skal i holde dåb

Anmeld

25. januar 2011

Fru.Mäes <3

Maja84 skriver:

Ja, men håber da det kan lade sig gøre, og er da godt i har rigeligt med faddere Hvornår skal i holde dåb

Hvis det er op til præsten, så er jeg stensikker på at det kan lade sig gøre - for han er en herlig præst

20 Marts - om LANG tid synes jeg!

Men min kærestes - FAR´s - nye kone har kræft, og får kemo.. Og hun skal have sin sidste omgang kemo lige i starten af Marts, så vi har valgt at udskyde dåben lidt, så hun er helt frisk til at komme med

Anmeld

25. januar 2011

Mumto3

FrøkenHedegaard skriver:

Ha ha - jah, det har du ret i

Har lige siddet og søgt lidt frem og tilbage på nogle hjemmesider..

Faldt over denne her:

http://www.kristendom.dk/artikel/281654:Indfoering--Hvad-er-en-fadder-og-en-gudmor

Aller øverst står der noget - men er fandme ikke så god til sådan nogle underlige ord..

Står der at man GODT kan være fadder uden at være tilstede, eller hvad

Der står at man kan godt være fadder selvom man ikke er fysisk til stede i kirken (og så står der at det jo er ret underligt, eftersom at fadderen skal være vidne på at dåben ret faktisk har fundet sted, og det kan man jo ikke hvis man ikke er der)

Anmeld

25. januar 2011

Kløver

FrøkenHedegaard skriver:

Hvis det er op til præsten, så er jeg stensikker på at det kan lade sig gøre - for han er en herlig præst

20 Marts - om LANG tid synes jeg!

Men min kærestes - FAR´s - nye kone har kræft, og får kemo.. Og hun skal have sin sidste omgang kemo lige i starten af Marts, så vi har valgt at udskyde dåben lidt, så hun er helt frisk til at komme med

Hvor sødt af jer, dejligt hvis det kan gøre hun kan være med, håber i får en fantastisk dag

Anmeld

25. januar 2011

SussieThyssen

FrøkenHedegaard skriver:

... Nogen som ved noget om det?

Min kærestes søster skulle gerne stå fadder - men vi har fundet ud af, at den dag Felix skal døbes.. Er de i Østrig på skiferie...

SÅ er spørgsmålet: Kan hun være fadder alligevel, selvom hun ikke er med i kirken?

Krams Rikke

Det mener jeg bestemt godt de kan...man tager ikke den slags så nøje mere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.