Kagedamer hilfe :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Gyllibik

Hej alle i skønne kagekoner.

Så forleden en anden spørge om lov til at kigge forbi når det var kage tid.

Synes det var en kanon idé.¨

Nu vil jeg høre, om der er nogen fra Århus området som snart skal lave en flot kage, så vil jeg meget gerne inviteres til en kigger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Snefnug1984

Gyllibik skriver:

Hej alle i skønne kagekoner.

Så forleden en anden spørge om lov til at kigge forbi når det var kage tid.

Synes det var en kanon idé.¨

Nu vil jeg høre, om der er nogen fra Århus området som snart skal lave en flot kage, så vil jeg meget gerne inviteres til en kigger.

Hvornår havde du tænkt dig det sku være inden? Jeg skal lave en kage i 2 etager ala Sex and the city i weekenden d. 11-12 februar. Hvor i Århus er du fra?

Anmeld

26. januar 2011

Gyllibik

Havde egentligt ikke tænkt nogen bestemt dato. Det er bare så jeg selv kan komme igang med kagelavning

Lyder rigtig hyggeligt, hvis jeg selvfølgeligt med komme med på en kigger.

Bor i Århus Vest.

Anmeld

26. januar 2011

Snefnug1984

Gyllibik skriver:

Havde egentligt ikke tænkt nogen bestemt dato. Det er bare så jeg selv kan komme igang med kagelavning

Lyder rigtig hyggeligt, hvis jeg selvfølgeligt med komme med på en kigger.

Bor i Århus Vest.

Der er jo også den mulighed, at man opretter en Kage hygge dag, hvor der pyntes kager, laves pynt og udveksles erfaringer

Anmeld

26. januar 2011

Gyllibik

Ja det kunne man også, kunne også være rigtig hyggeligt. 

Jeg har bare intet at starte med, derfor tror jeg det ville være godt med bare lige at se hvordan det bliver gjord, og hvad der bruges.

Anmeld

26. januar 2011

Snefnug1984

Gyllibik skriver:

Ja det kunne man også, kunne også være rigtig hyggeligt. 

Jeg har bare intet at starte med, derfor tror jeg det ville være godt med bare lige at se hvordan det bliver gjord, og hvad der bruges.

Det har du ret i. Men hvis du fx. kom og så mig pynte en kage, ville du kun se, hvordan jeg overtrækker kagen og putter pynten på(og dette kan du fx. se masser af eksempler på via youtube), da pynten bliver lavet i forvejen og selve kagen lægges sammen dagen før og opsmørringen aftenen før. Og dét er jo også en del af det at lave en kage

Anmeld

26. januar 2011

Gyllibik

Snefnug26 skriver:

Det har du ret i. Men hvis du fx. kom og så mig pynte en kage, ville du kun se, hvordan jeg overtrækker kagen og putter pynten på(og dette kan du fx. se masser af eksempler på via youtube), da pynten bliver lavet i forvejen og selve kagen lægges sammen dagen før og opsmørringen aftenen før. Og dét er jo også en del af det at lave en kage

Jeg har prøver at lave fondant kager 2 gange, men kan ikke rulle den pænt ud. Har aldrig rigt lavet pynt osv. Så det er faktisk mes det med at rulle fondant ud og lægge den over kagen uden den knækker.

Anmeld

26. januar 2011

Snefnug1984

Gyllibik skriver:

Jeg har prøver at lave fondant kager 2 gange, men kan ikke rulle den pænt ud. Har aldrig rigt lavet pynt osv. Så det er faktisk mes det med at rulle fondant ud og lægge den over kagen uden den knækker.

Hvad mener du med at du ikke kan rulle den pænt ud? Går den i stykker eller? Og bruger du mmf eller købe fondant?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.