Fru Nielsen skriver:
Hej Piger
Jeg har brug for at dele min bekymring som heldigvis blev til glæde.....
Igår aftes fik jeg mens smerter og skulle pludselig "klemme" noget ud forneden.... Går på wc og ud vælter der klumper med blod fra mit underliv... Bliver egentlig bange, men tænker at jeg vil se tiden an og går i seng... Da jeg vågnede i morges havde jeg at stadin ondt, men ingen blødning. Alligevel vælger jeg dog at ringe til min læge som giver mig en tid med det samme....
Kommer derned og hun går mig med det samme opmærksom på at jeg kan have haft en spontan abort. Men hun kan intet se ved at kigge op i mig, men jeg er MEGET øm da hun mærker på min livmoder. Hun vælger derofr at sende mig til Herning for at blive scannet.... Og siger at jeg skal få manden med, for hun er bange for det svar der vil vente mig.
Vi får de to andre unger passet ved deres oldemor og tager meget bekymret op på Herning sygehus...
Mens vi sidder og taler med lægen, som også går meget op i at fortælle mig at hvis uheldet har været ude, så er det ikke noget jeg har gjort forkert, så jeg skal ikke bearbejde mig selv. Jeg sidder og har det rigtig hårdt med det hele også ringer lægens tlf. En anden læge ringer fordi han sidder med hans 20årige patient som e blevet gravid ved et uheld, og han vil gerne have hende scannet for at fastsætte en termin, for så at finde ud af den rette abort metode....
Der sidder vi så, og er helt sikre på vi har mistet vores lille elskede "bette fis" Også ringer der en og skal aftale abort, jeg syntes det var så unfair og havde rigtig svært ved at acceptere hende pigens valg... Men her bagefter tænker jeg klart, og kan selvfølgelig godt se det fra et andet synspunkt...
Jeg kommer op på briksen, og lægen begynder at scanne.... Og frem på skærmen kommer en livlig lille reje, som spjætter med arme og ´ben og har den flottteste hjerterytme.... 

OGSÅ HYLEDE JEG!!!! Var så stort, har aldrig oplevet noget ligende... Jeg var så sikker på jeg måtte sige farel til det lille mirakel i min mave, og nu lagde jeg der og kunne se hjertet slå og den bette fis vinke ud til mor og far....
Hun regnede lynhurtig min termin ud, efter hurtig at måle længden på bette fisen, og i stedet for 10+3 er jeg 10+5 uger henne.... Jeg skal til Nf scanning D 7 feb, og der vil det blive regnet mere præcist ud!
Og selvfølgelig et lille billede af vores Bettte fis....