Lussinge syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Mamalou

Hej tøser

Der er konstateret lussingesyge i min bonusdatters børnehave. Min bonusdatter har ikke haft symptomer på sygdommen, men som jeg kan læse mig til, så er man smittebære en uge og når symptomerne viser sig, smitter man ikke længere.

Min mor husker ikke om jeg har haft det. Er gravid 25+5 og er rigtig nervøs for at blive smittet. Det kan jo betyde i væreste fald - har jeg læst mig til - fosterdød.

Jeg kan heldigvis komme udenom at komme i børnehaven, men jeg kan og vil ikke undgå kontakt med guldklumpen, der er kommer fra i morgen til fredag og fire dage i næste uge.

Jeg skal have taget blodprøve i morgen og krydser så meget fingere
for, at jeg har haft sygdommen, da jeg så ikke kan blive smittet igen.

Er der nogle med erfaringer? Eller viden om min situation?

Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Dot D

Man kan heldigvis have haft det uden at vide det, skal vi ikke  for at det er tilfældet

Anmeld

25. januar 2011

Mamalou

Jo det er lige det vi gør!

Tak for støtten

Anmeld

25. januar 2011

tiki13

Min datter på 2 år skal afsted i dagpleje igen i morgen efter en omgang lussinge syge. Jeg er gravid i 24. uge og har selv haft sygdommen tidligere,  så det var betryggende. Min læge sagde at chancen for  at der kunne ske noget med fostret (hvis ikke man havde haft det) var meget meget lille, så jeg tror du kan tage det stille og roligt. Men kan alligevel godt følge din tankegang. Sender nogle varme tanker til dig ;o)

Anmeld

25. januar 2011

Mamalou

Det er også hvad jeg har læst mig frem til, men bekymringen er bare svær at lægge helt fra sig, men prøver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.