Jeg har en veninde, som egentligt er mere min mands bedste vens kone end min veninde. Hun er en del ældre end mig - og vi er MEGET forskellige.
Jeg har kendt hende nogle år efterhånden, men jeg kan bare slet ikke blive klog på hende. Da jeg ventede vores første barn sagde hun til mig, at hun SLET ikke var til små børn for de svinede for meget. Hun har selv 3 børn, hvoraf den yngste er 12 år. Det følte jeg var en ret mærkelig udmelding at komme med et par mdr inden hendes mands bedste ven skulle have barn. Vi bor tæt på hinanden og ses nok gennemsnitligt 1 gang om ugen.
Nu venter vi vores 2. barn og der har været en del problemer med graviditeten og jeg har gået til mange undersøgelser. Da problemerne begyndte at komme, sagde hun, at jeg endelig skulle sige til, hvis jeg en dag havde problemer med at få vores barn passet, mens jeg skulle til undersøglser og manden var på job. Det blev jeg selvfølgeligt glad for. Nu har jeg TO gange spurgt hende om hun ville passe vores barn - begge gange har hun sagt nej. Første gang var det ca ½ time - det kunne hun ikke overskue ! Nåh, okay ! Anden gang jeg spurgte var i sidste uge, hvor vores barn var syg. Manden kunne ikke tage fri og jeg skulle til scanning og samtale på sygehuset. Først sagde hun ja, men dagen inden modtog jeg en sms om at hun altså havde hovedpine, så hun ville ikke kunne passe dagen efter alligevel. Synes hun lige så godt bare kunne have sagt, at hun ikke gad.
Nu har jeg så lige forespurgt per sms om hun snart har tid/lys til lige at klippe vores barn med hendes hår trimmer. Hun har gjort det en gang før for et par mdr siden - men nu er hendes trimmer ikke god, den niver, så det er nok bedst, at jeg finder en anden løsning ....
Jeg er bare så træt af, at jeg ikke kan blive klog på om hun ikke bryder sig om mig, vores barn osv. Jeg kan jo ikke bare "droppe" hende som jeg ville kunne med en rigtig veninde, da det jo er mandens relation og han er rigtig glad for HENDES mand.
Andre end mig, der har sådanne mennesker i sit liv ? Mennesker, man bare aldrig bliver helt kloge på eller trygge ved ??
Anmeld