Lønforhandlinger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.478 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Trine89

Hvor længe skal man være ansat i en virksomheden før skal/kan "kræve" en lønforhandling/lønforhøjelse. 

Ved at man plejer at sige man har lønforhandlinger en gang om året. men er det først fra man har været i virksomheden et år, eller hvordan??

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

ekzunz

Hvis ikke man ved ansættelsen har aftalt at der skal forhandles løn efter fx. 3 mdr. så ville jeg gå udfra at min løn er til forhandling første gang efter 1 års ansættelse.

Anmeld

25. januar 2011

Pige2009

Trine89 skriver:

Hvor længe skal man være ansat i en virksomheden før skal/kan "kræve" en lønforhandling/lønforhøjelse. 

Ved at man plejer at sige man har lønforhandlinger en gang om året. men er det først fra man har været i virksomheden et år, eller hvordan??

Trine

Det er helt individuelt. Jeg fik lønforhøjelse første gang, da jeg blev fastansat og skal til lønforhandling igen om 2 mdr.

Anmeld

25. januar 2011

Trine89

Baagøe skriver:

Det er helt individuelt. Jeg fik lønforhøjelse første gang, da jeg blev fastansat og skal til lønforhandling igen om 2 mdr.

okey tak for dit svar.. 

Det er fordi jeg kender en som har været arbejdet samme sted siden 20 april. og han var blevet lovet lønforhandlinger her i Januar, og da han så var ind og spørge i dag om hvornår det egentlig skulle være fordi nu er mdr. jo snart slut. 

og så får han bare afvide at der IKKE har være snak om lønforhandlinger men at chef havde bestem hva han skulle stige til  

Og jeg syntes det er lidt undfair at han ikke kan få lov til at sige at jeg har i den tid jeg har været gjort det og det for jer, så nu syntes jeg der er rimelig jeg stiger til så meget i løn.. eller i det mindste bare kan få lov at forhandle lidt om det. :s 

Anmeld

25. januar 2011

Fines mor

Trine89 skriver:

okey tak for dit svar.. 

Det er fordi jeg kender en som har været arbejdet samme sted siden 20 april. og han var blevet lovet lønforhandlinger her i Januar, og da han så var ind og spørge i dag om hvornår det egentlig skulle være fordi nu er mdr. jo snart slut. 

og så får han bare afvide at der IKKE har være snak om lønforhandlinger men at chef havde bestem hva han skulle stige til  

Og jeg syntes det er lidt undfair at han ikke kan få lov til at sige at jeg har i den tid jeg har været gjort det og det for jer, så nu syntes jeg der er rimelig jeg stiger til så meget i løn.. eller i det mindste bare kan få lov at forhandle lidt om det. :s 

Det bedste er jo, at få den slags aftaler beskrevet i ens kontrakt, ellers kan det komme til at smulre på sigt :-( Så hvis det er en mund til mund, så kan det jo blive svært at bevise!!

Man kan til enhver tid bede sin chef om en forhandling, men noget andet er om der kommer noget ud af det :-)))

Anmeld

25. januar 2011

Trine89

Fines mor skriver:

Det bedste er jo, at få den slags aftaler beskrevet i ens kontrakt, ellers kan det komme til at smulre på sigt :-( Så hvis det er en mund til mund, så kan det jo blive svært at bevise!!

Man kan til enhver tid bede sin chef om en forhandling, men noget andet er om der kommer noget ud af det :-)))

Mange tak for dit svar hehe. 

Jeg vil sige det videre, og så håber jeg at han har lært lidt af det

Anmeld

25. januar 2011

Mor-til-asta-09

Trine89 skriver:

Trine

Mener bestemt du burde have lønforhandling, på samme tidspunkt som dem der har været der i 20 år...

Anmeld

25. januar 2011

Fines mor

Trine89 skriver:

Mange tak for dit svar hehe. 

Jeg vil sige det videre, og så håber jeg at han har lært lidt af det

Man kan med fordel også lade sin fagforening læse sin kontrakt igennem inden man skriver under, for at være sikker på at den er som den bør være. :-) Min mand forhandler altid lønforhandling efter 3 mdr. ved nyt job.

Men han bør måske lige runde fagforeningen en tur, og evt. finde ud af om han er under en overenskomst hvor der står noget om lønforhandling.

Anmeld

25. januar 2011

Trine89

Mor-til-asta-09 skriver:

Mener bestemt du burde have lønforhandling, på samme tidspunkt som dem der har været der i 20 år...

Nu er det ikke lige mig. da jeg VED jeg ikke vil få noget ud af det.. Jeg er Elev og får løn efter overenskomsten.. hehe.. og det har firmaet sagt at den vil de følge så jeg ville ikke få noget ud af at "kræve" mere i løn..

Anmeld

25. januar 2011

Fines mor

Mor-til-asta-09 skriver:

Lønforhandling skal meldes ud i virksomheden, det kan eks. være 1 april eller 1 januar, så det kommer helt an på virksomheden. Men det er ofte meget kollektivt, så alle får mulighed for at forhandle på samme tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.