jeg er en meget streg mor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

LIZO

altså hvis man skulle lytte til min mor og søster..

arg hvor er jeg ved at blive sindsyg af at jeg prøver at opdrage mine børn.  at de skal blande sig og sige noget andet så ungere bliver forvirret.. jeg har prøvet at sige noget, men de glemmer de åbenbart hver gang.

er det for meget at forlange at liam bliver sidene ved bordet til alle børn er færdige, at han SKAL  sige tak for bad og bære sine ting ud. at han skal hjælpe med at dække bord og tage ud. ( han vil gerne ha lommepenge)  at han taler pænt til os.. og hvis han ikke gør så er der koncekvener, som at han ikke får lov at se tegnefilm spille osv.  liam er en lille nørd. han er rigtig kvik og egenlig skoleklar allerede sidste sommer men han mangler lige aldern. men han er super god til computer osv og vil jo selvfølig gerne spille hver dag, men får han bestemt ikke lov til. for han skal jo være aktiv og bruge sin krop.  min mor lod os ligge og se tegnefilm og bare ligge og dogne hele dagen. hvilket os gjorde at jeg endte med  at veje alt alt for meget. fordi jeg intet lavet.. alt blev gjort for os.

og de ting er vigtige for mig at lave om på. så mine børn ikke skal kæmpe med vægten som jeg skulle. lære at respektere andre være søde. og ikke mindst spise pænt..

men gør de ting mig som en streng mor..  er sq træt af at høre på det. og hver gang så siger min mor at ja så er du nok en bedre mor end jeg var.. arggggg!!!!! bare fordi man gør tingene anderledes...

min søster er en helt anden historier. min nevø får lov til alt for meget.. et eks. til jul havde min svigerinde ( lars søster) sat små jule slik stokke på vores pakker. jeg får den første gave fra hende. og o ser med det samme den her. og vil ha den hvor jeg siger nej. vi venter til der er 3 så alle børn kan få. slut..  zoey falder så og jeg rejser mig og trøster hende og o skynder sig over og tar den. hvor lars siger nej. det er ikke din. du skal venter til der er 3. liam står jo netop os og venter på han får en. lars siger nej flere gange hvor min søster sider ved siden af og høre det.. o bliver sur og tar den da lars kigger væk. min søster ser de og tar den. han bliver hys hvor min søster så gir ham lov.  liam bliver lidt ked opdager jeg så senere. for går lidt før jeg opdager det, men gider ikke lave en ballade over det når børene er der. men bliver sq sur over han bare får lov. han ved han bare skal blive hys for at få sin vilje.. istedet for at tage kampen..

er det mig der er tosset??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Ni-ko-li-ne

LIZO skriver:

arg hvor er jeg ved at blive sindsyg af at jeg prøver at opdrage mine børn.  at de skal blande sig og sige noget andet så ungere bliver forvirret.. jeg har prøvet at sige noget, men de glemmer de åbenbart hver gang.

er det for meget at forlange at liam bliver sidene ved bordet til alle børn er færdige, at han SKAL  sige tak for bad og bære sine ting ud. at han skal hjælpe med at dække bord og tage ud. ( han vil gerne ha lommepenge)  at han taler pænt til os.. og hvis han ikke gør så er der koncekvener, som at han ikke får lov at se tegnefilm spille osv.  liam er en lille nørd. han er rigtig kvik og egenlig skoleklar allerede sidste sommer men han mangler lige aldern. men han er super god til computer osv og vil jo selvfølig gerne spille hver dag, men får han bestemt ikke lov til. for han skal jo være aktiv og bruge sin krop.  min mor lod os ligge og se tegnefilm og bare ligge og dogne hele dagen. hvilket os gjorde at jeg endte med  at veje alt alt for meget. fordi jeg intet lavet.. alt blev gjort for os.

og de ting er vigtige for mig at lave om på. så mine børn ikke skal kæmpe med vægten som jeg skulle. lære at respektere andre være søde. og ikke mindst spise pænt..

men gør de ting mig som en streng mor..  er sq træt af at høre på det. og hver gang så siger min mor at ja så er du nok en bedre mor end jeg var.. arggggg!!!!! bare fordi man gør tingene anderledes...

min søster er en helt anden historier. min nevø får lov til alt for meget.. et eks. til jul havde min svigerinde ( lars søster) sat små jule slik stokke på vores pakker. jeg får den første gave fra hende. og o ser med det samme den her. og vil ha den hvor jeg siger nej. vi venter til der er 3 så alle børn kan få. slut..  zoey falder så og jeg rejser mig og trøster hende og o skynder sig over og tar den. hvor lars siger nej. det er ikke din. du skal venter til der er 3. liam står jo netop os og venter på han får en. lars siger nej flere gange hvor min søster sider ved siden af og høre det.. o bliver sur og tar den da lars kigger væk. min søster ser de og tar den. han bliver hys hvor min søster så gir ham lov.  liam bliver lidt ked opdager jeg så senere. for går lidt før jeg opdager det, men gider ikke lave en ballade over det når børene er der. men bliver sq sur over han bare får lov. han ved han bare skal blive hys for at få sin vilje.. istedet for at tage kampen..

altså nej, du er ikke meget streng.... du gør det i den bedste mening for dine børns skyld!

hvordan Nikoline spiser har vi aldrig været super fokuserede på da vi har den holdning at det giver den modsatte virkning...

men ellers er jeg helt enig... tak for mad, og hjælpe til.... det er sundt at lære...der må gerne være dage hvor man ikke skal osv... men primært er det godt at lære...

Anmeld

25. januar 2011

TbCp

Uha sådan noget med opdragelse kan virkelig skabe konflikter, blandt de voksne som skal opdrage.
Jeg forsøger at blande mig fuldstændig uden om hvordan andre mennesker opdrager deres børn, med mindre det er fysisk eller psykisk skadende, og så regner jeg med at andre mennesker også blander sig udenom hvordan jeg opdrager mit barn.

Man gør det man selv mener er det rigtige og man kan ikke altid være enige om hvordan det skal gøres.

Til sidst vil jeg dog give dig ret i at ungerne sagtens kan lære at hjælpe til! Sådan vil jeg ihvertfald gerne selv opdrage Liva.

Anmeld

25. januar 2011

LIZO

altså det er jo ikke sådan han skal side lige så længe som os snadre. men liam har lidt af et spise problem..  og vil ikke spise når vi er ude. og vi ved efterhånden at når 1 barn har rejst sig så selvom de andre stadig ikke er færdige så gør de det os for de vil hellere lege... men vi sider altid og hygger om maden og han ber ikke selv om at rejse sig for han elsker at side og snakke.. så ikke en kamp på nogle måde at lade ham side ved bordet...

synes bare jeg er ved at være træt af kampede.. især når det er liam der går ud over. for han forstå jo efterhånden at vi bliver fustreret..

Anmeld

25. januar 2011

LIZO

normalt blander jeg mig hellere ikke i min søster opragelse.. har min mening og holder den for mig selv når vi er sammen.. men hun skal jo ikke give mit slik væk når min egen søn os vil ha.. og står og ser på det..  havde dte været deres slik havde dte været noget andet, så kan jeg ikke blande mig.. men liam blev ked da han havde fået et nej og så tar o den selvom han os får et nej.. 

Anmeld

25. januar 2011

lion

LIZO skriver:

Nej du er ikek streng. Du har samme holdninger som mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.