Spørgsmål til miks-klip (SU)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Dorthe1986

Hej piger

Håber der er nogen der kan hjælpe mig her.

Jeg har søgt miks-klip for februar, marts, april og maj. Inde på minsu.dk i min su-oversigt kan jeg også se at der står at jeg ud for de måneder får miks-klip. Men selve beløbet er ikke ændret endnu. Der står det stadig som et enkelt klip... Og med miks-klip skal jeg jo både have et normalt klip og et fødselsklip, dvs. dobbelt op med penge.

Nogen der ved hvor længe, der går før man kan se det? Jeg kunne først se det med miks-klippene i fredrags, for hende på min skole er über langsom til at få orden på tingene... Men nogen der har et bud på hvornår jeg kan se beløbet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

AnneBJ

Dorthe1986 skriver:

Hej piger

Håber der er nogen der kan hjælpe mig her.

Jeg har søgt miks-klip for februar, marts, april og maj. Inde på minsu.dk i min su-oversigt kan jeg også se at der står at jeg ud for de måneder får miks-klip. Men selve beløbet er ikke ændret endnu. Der står det stadig som et enkelt klip... Og med miks-klip skal jeg jo både have et normalt klip og et fødselsklip, dvs. dobbelt op med penge.

Nogen der ved hvor længe, der går før man kan se det? Jeg kunne først se det med miks-klippene i fredrags, for hende på min skole er über langsom til at få orden på tingene... Men nogen der har et bud på hvornår jeg kan se beløbet?

Su kører opdatering ca. en gang ugentligt. Det betyder, at ændringen du selv laver fremgår med det samme, men ikke beløbet. Giv det et par dage mere og tjek så.

Jeg fik mit ændret en fredag, og om mandagen var beløbet ændret. Er helt sikker på det er ændret korrekt og at du bare skal være tålmodig, jeg stod nemlig i præcis det samme for ca. 2 uger siden

Anmeld

25. januar 2011

Dorthe1986

AnneBJ skriver:

Su kører opdatering ca. en gang ugentligt. Det betyder, at ændringen du selv laver fremgår med det samme, men ikke beløbet. Giv det et par dage mere og tjek så.

Jeg fik mit ændret en fredag, og om mandagen var beløbet ændret. Er helt sikker på det er ændret korrekt og at du bare skal være tålmodig, jeg stod nemlig i præcis det samme for ca. 2 uger siden

Tak for svaret Ja jeg skal nok bare være lidt tålmodig

Men det er bare fordi at hende der står for su på min skole hele tiden har nedprioriteret min ansøgning om fødselsklip så er lidt på "vagt"

Anmeld

25. januar 2011

Sofia

Dorthe1986 skriver:

Men det er bare fordi at hende der står for su på min skole hele tiden har nedprioriteret min ansøgning om fødselsklip så er lidt på "vagt"

Jeg har haft samme problem, men netop i dag er det blevet opdateret på min oversigt, så der nu står at jeg får 8500 udbetalt i måneden ca. De opdaterer en gang om ugen på Århus Uni, og hun oplyste mig at det er om tirsdagen, ved ikke om du kan få oplyst en bestemt ugedag evt.? Forstår godt du er på vagt, det har jo stor betydning!

Anmeld

25. januar 2011

AnneBJ

Dorthe1986 skriver:

Det kan jeg godt forstå og når du skal have det til feb. SU'en, altså det der udbetales på mandag, ville jeg også være på vagt

Anmeld

25. januar 2011

Sofia

Men kan man ikke først få det to mdr før termin? Jeg fik at vide at når jeg havde termin 27. marts, regnede man tilbage så jeg fik det fra 27. januar, dvs. udbetalt første gang 1. feb? Kan se du har termin i april, så måske det betyder du først kan få det udbetalt fra første marts?

Anmeld

25. januar 2011

Dorthe1986

Sofia skriver:

Men kan man ikke først få det to mdr før termin? Jeg fik at vide at når jeg havde termin 27. marts, regnede man tilbage så jeg fik det fra 27. januar, dvs. udbetalt første gang 1. feb? Kan se du har termin i april, så måske det betyder du først kan få det udbetalt fra første marts?

Ifølge minsu.dk går de ikke op i selve dagen for fødslen, men mere måneden. dvs. føder jeg i april kan jeg få fra februar Sådan stod det da jeg lavede ansøgningen og det samme sagde hende fra skolen.

Har fået at vide at de opdaterer tirsdag/onsdag. Men kan da se at ansøgningen er under behandling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.