Ihhhh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Worldwide

Nogle gange kunne jeg virkelig skrige min mor lige ind i ansigtet! Den 5 Januar fødte jeg en vidunderlig lille pige som vi har valgt skal hedde Lorelai... Men det er åbenbart meget svært for familien og især min mor at forstå! Så sent som idagsagde hun "jamen når hun er her så hedder hun altså Isabella.."

'Amen kvinde! Isabella er hendes mellemnavn, men der er jo en grund til vi har valgt Lorelai som hendes fornavn...

Ved ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg, andet end komme af med lidt damp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Lolli

Det kan din mor, da ikke være bekendt. Prøv at spørge hende hvad hun ville sige til at jeres barn fx. kaldte hende ved hendes fornavn selvom hun meget gerne ville kaldes mormor eller bedste. Altså de mødre - hvorfor tror de, de kan tillade sig alt over deres døtrå når de får børn. Uf!

Anmeld

24. januar 2011

SD21

Mileva skriver:

Nogle gange kunne jeg virkelig skrige min mor lige ind i ansigtet! Den 5 Januar fødte jeg en vidunderlig lille pige som vi har valgt skal hedde Lorelai... Men det er åbenbart meget svært for familien og især min mor at forstå! Så sent som idagsagde hun "jamen når hun er her så hedder hun altså Isabella.."

'Amen kvinde! Isabella er hendes mellemnavn, men der er jo en grund til vi har valgt Lorelai som hendes fornavn...

Ved ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg, andet end komme af med lidt damp...

Jeg var blevet tosset ! Hun skal ikk kalde dit barn ved hendes mellemnavn, når hun har et fornavn - det kunne hun gøre hvis i valgte at det var okay, men da ikke når i har sagt at hun hedder Lorelai !! Ej, jeg var virkelig blevet eddikesur !!

Anmeld

24. januar 2011

Mor010711

Haha... Undskyld, men din mor er da for vild!! 

Det kan man da ikke bare. Ved slet ikke hvad man skal sige til sådan noget. Men du må jo slå i bordet på en eller anden måde.

Kunne altså ikke lade være med at grine over det. Synes bare det er så mærkeligt at nogen synes de kan tillade sig det. 

Anmeld

24. januar 2011

Worldwide

Min mor er en meget træls dame til tider! Den første kommentar vi fik da vi fortalte lillepigens navn var "ej det er jo loRTElai"

Ih tak! Tror mig jeg har prøvet at banke det ind i hovedet på hende, men tror måske det er fordi det er et navn der ikke er brugt ret meget i DK, så det er jo ikke noget man høre i daglig dagen.. Fra alle andre har vi fået af vide det er et utrolig smukt navn, men en fin historie bag det..

Skal lige siges Lorelai er halv dansk og halv britisk

Anmeld

24. januar 2011

Mor010711

Mileva skriver:

Min mor er en meget træls dame til tider! Den første kommentar vi fik da vi fortalte lillepigens navn var "ej det er jo loRTElai"

Ih tak! Tror mig jeg har prøvet at banke det ind i hovedet på hende, men tror måske det er fordi det er et navn der ikke er brugt ret meget i DK, så det er jo ikke noget man høre i daglig dagen.. Fra alle andre har vi fået af vide det er et utrolig smukt navn, men en fin historie bag det..

Skal lige siges Lorelai er halv dansk og halv britisk

Jamen så må mormor bare få af vide at hvis hun ikke kan finde ud af det, så får hun bare ikke besøg af barnebarnet. Ved godt det er lidt drastisk og måske heller ikke helt realistisk. Men et eller andet bliver I jo nødt til at sige til hende. 

Jeg synes det er et super fint navn. Har faktisk selv overvejet det hvis jeg får en pige, men som du selv siger, så er det svært for mange danskere at udtale og ikke mindst stave. Det har fået mig lidt fra det igen. Men det gør det ikke mindre fint 

Anmeld

24. januar 2011

SussieThyssen

Mileva skriver:

Ja man kan jo forbløffes...hvad har hun så svært ved at forstå?
Begynd at kalde din mor for Lovise...så kan det vel være hun fatter pointen

Kærlig hilsen
Sussie

Anmeld

25. januar 2011

Fru Dinesen

Kæft en mor ... men jo har en svigerfar i samme kaliber 

Han gik helt ned da vi ville kalde vores pige for Alberte 

For det kan man da ikke hedde i følge ham(vi syndes jo det er ret normalt og et smukt navn) 

Syndes det er et super smukt navn i har fundet til jeres prinsesse 

Tror jeg ville begynde og kalde min mor ved fornavn og se hvad hun ville sige til det 

Anmeld

25. januar 2011

Rockertand

Det bunder vel i, at navnet ikke står på hendes "godkendt"-liste? Hun bryder sig tydeligvis ikke om det, og I har så givet guldklumpen 2 navne, så ser hun sit snit til at bruge det andet navn - som jo er så godkendt som noget kan være, da det jo er kongeligt

Jeg synes, at du skal foreholde din mor, at du gerne vil have, at hun kalder barnebarnet Lorelai, og hvis hun nægter dette (kan måske forudse, at hun så vælger at kalde hende "mormors pige" eller noget i dén dur), så må I holde en tænkepause væk fra hinanden. Jeg synes, at du skal indtage den myndige rolle og gøre det klart, at du er parat til at tage konsekvensen - nu er DU mor og skal beskytte dit barns interesser (på længere sigt vil det være dybt forvirrende for pigen), og hvis mormor 5 år ikke kan se det, så må hun jo have en tænkepause.

Anmeld

25. januar 2011

Worldwide

Vi havde slet ikke lagt tanke i at Isabella var "kongeligt".. Hm... :p Men min mor har været modvillig fra starten fordi vi har hele vejen igennem sagt vi ville vælge et engelsk fornavn.. Kan da måske også godt se lidt logik i at det kan være svært for et barn at have en "udenlandsk" navn i dk, men helt ærligt, er det bedre at hedde Bertha? Ikke at jeg har noget i mod det navn:p

Uh ha, nogle gange er ens mødre bare for meget "mor"..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.