Det mørke hul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Anonym trådstarter

Ja, et lille spørgsmål. Kan man falde i hullet igen når man er på medicin??

Jeg føler jeg skrider igen  

Skriver ano - ved ikke hvorfor men...

Jeg undskylder jeg ikke har svaret ret meget her inde, for ikke at sige aldrig. Men jeg kan bare ikke samle mig.

Håber i ved hvem jeg er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

otlitrom

Jeg har ikke den store kendskab til medicin, men som med så meget andet tror jeg sagtens man kan "falde i hullet" igen, selvom man tager sin medicin som man skal. Jeg synes du skal snakke med dem der kontrollerer medicinen og dens virkning. Er det din læge? Fortæl hvad du oplever.

Jeg synes kun det er SÅ sejt, at du kan mærke på dig selv at det glider! Det er selverkendelse! Måske kan de sætte styrken lidt op, eller du kan få noget andet, der måske egner sig bedre til dig?

Og du skal ikke undskylde. Nogle gange er kræfterne bare ikke til det helt store. Du har en plads herinde, også selvom du ikke er så aktiv i en periode!

Ønsker dig det bedste!

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg har ikke den store kendskab til medicin, men som med så meget andet tror jeg sagtens man kan "falde i hullet" igen, selvom man tager sin medicin som man skal. Jeg synes du skal snakke med dem der kontrollerer medicinen og dens virkning. Er det din læge? Fortæl hvad du oplever.

Jeg synes kun det er SÅ sejt, at du kan mærke på dig selv at det glider! Det er selverkendelse! Måske kan de sætte styrken lidt op, eller du kan få noget andet, der måske egner sig bedre til dig?

Og du skal ikke undskylde. Nogle gange er kræfterne bare ikke til det helt store. Du har en plads herinde, også selvom du ikke er så aktiv i en periode!

Ønsker dig det bedste!

Tusind tak - et dejligt sødt svar.

Kan godt være jeg skal en tur til lægen. Orker næsten bare ikke hele den tur igen det var det hårdeste jeg har prøvet.

Anmeld

24. januar 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Tusind tak - et dejligt sødt svar.

Kan godt være jeg skal en tur til lægen. Orker næsten bare ikke hele den tur igen det var det hårdeste jeg har prøvet.

Det er kræver et godt helbred at være syg.. Det virker så tosset, men er rigtigt nok. Er man syg og vil ha' hjælp, så skal man vise at man magter det.

Det kan virke som en kamp at komme udenfor en dør, og jeg kan godt forstå det kan være svært at kontakte lægen, og "rippe op" i problemet. Men jeg tror du skal se det som en "investering" i dig selv..

Gud, hvor jeg husker de 3 søvnløse mdr., hvor jeg knapt turde kigge ud gennem vinduet, i ren socialfobi. Det er ulideligt!

Første skridt kunne være at ringe til lægen. Måske behøver det ikke være så omstændigt denne gang?

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Det er kræver et godt helbred at være syg.. Det virker så tosset, men er rigtigt nok. Er man syg og vil ha' hjælp, så skal man vise at man magter det.

Det kan virke som en kamp at komme udenfor en dør, og jeg kan godt forstå det kan være svært at kontakte lægen, og "rippe op" i problemet. Men jeg tror du skal se det som en "investering" i dig selv..

Gud, hvor jeg husker de 3 søvnløse mdr., hvor jeg knapt turde kigge ud gennem vinduet, i ren socialfobi. Det er ulideligt!

Første skridt kunne være at ringe til lægen. Måske behøver det ikke være så omstændigt denne gang?

Du har ret - måske hvis jeg fanger det nu... så er det måske ikke så slemt

Anmeld

24. januar 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Du har ret - måske hvis jeg fanger det nu... så er det måske ikke så slemt

Præcis! Men derfra og så til at gøre det.. Det kan kræve meget.

Jeg er sikker på du nok skal klare den!

Anmeld

24. januar 2011

Barbamama

Åh nej det er jeg ked af at høre. Jeg tror godt jeg ved hvem du er. Men dengang du havde det skidt første gang fik du det så meget bedre af at få hjælp, så mon ikke det er det første skridt der er det sværeste??? Det kan jo være du skal sættes op i dosis. Kram til dig!

Anmeld

24. januar 2011

ooo

Jeg mener at der er noget med, at ens antidepressive medicin godt kan vise sig at aftage i virkningen når man har taget den i længere tid, og derfor er det vigtigt at være opmærksom på de signaler ens krop sender en.

Det lyder som om du skal til lægen igen, og se om su eventuelt skal skifte til et andet mærke.

Jeg håber at du meget hurtigt får det godt igen.

Kram Mette.

Anmeld

24. januar 2011

TbCp

Metchen skriver:

Jeg mener at der er noget med, at ens antidepressive medicin godt kan vise sig at aftage i virkningen når man har taget den i længere tid, og derfor er det vigtigt at være opmærksom på de signaler ens krop sender en.

Det lyder som om du skal til lægen igen, og se om su eventuelt skal skifte til et andet mærke.

Jeg håber at du meget hurtigt får det godt igen.

Kram Mette.

Det kan den nemlig lige præcis, det var det der skete for mig.Jeg røg ned i hullet igen selvom jeg var på medicin og havde været det i mange år. Heldigvis er medicinen igen justeret så det virker igen.Du må afsted til lægen så i kan nå at få dig på rette vej igen!

Anmeld

24. januar 2011

anna-jonas

Ja, når man har brugt en slags medicin igennem længere tid, så er det muligt for en depression at trænge igennem alligevel. Man bliver ligesom "immun" over for stofferne, og det kan blive nødvendigt at sætte dosis op, og evt. supplere med et andet middel.

Der er ingen vej udenom.................du må afsted til lægen, og få en snak. Prøv evt. selv med en dagslyslampe og noget motion...........det kan være at det kan hjælpe dig til en start.

Knus Mette ( der selv har været møg syg, selvom jeg fik medicin).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.