Ang uddannelses tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Anonym trådstarter

Hvad vil i gøre.

Jeg står i den situation at jeg syntes den uddannelse jeg er i gang med hænger mig langt ud af halsen, syntes ikke de har styr på det der hvor jeg går, og syntes tit undervisningen går meget til dem der har en masse erfaring i forvejen, og de glemmer lidt os der ikke har den vilde erfaring.

Men ved ikke helt om jeg skal bide det i mig og gøre det færdigt (lidt over 1 år tilbage) så jeg har noget at falde tilbage på.

Eller skal jeg finde noget andet, en anden uddannelse eller arbejde til jeg ved hvad jeg vil.

Jeg er i 20erne og enlig mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

katti24

hvad er det for en uddannelse? Syntes det er svært at svarer på, da jeg selv lige har valgt at droppe min uddannelse, men jeg havde så kun gået der 6 mdr. og har ingen børn.

Jeg syntes nok du skal gøre den færdig, da det er sååå svært at finde et job lige for tiden, og du har et barn, men kan du finde et job og uddannelsen bare ikke er dig, så drop den

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

katti24 skriver:

hvad er det for en uddannelse? Syntes det er svært at svarer på, da jeg selv lige har valgt at droppe min uddannelse, men jeg havde så kun gået der 6 mdr. og har ingen børn.

Jeg syntes nok du skal gøre den færdig, da det er sååå svært at finde et job lige for tiden, og du har et barn, men kan du finde et job og uddannelsen bare ikke er dig, så drop den

Har også kun været i gang i 6 mdr.

Det er sundhedsservicesekretær

Anmeld

25. januar 2011

Rockertand

Har også kun været i gang i 6 mdr.

Det er sundhedsservicesekretær

Jeg ville nok finde en anden uddannelse - det kan være meget svært at finde arbejde som sundhedssservicesekretær (har dog kun viden om min egen del af én af regionerne), måske lidt nemmere, hvis man bor i nærheden af én af de 4 største byer i Danmark, hvor de er virkelig sultne, men i min del af regionen ansætter vi under ingen omstændigheder sundhedsservicesekretærer, så hellere en kontorassistent, dem kan vi nemlig selv forme. Ved du, hvad du vil med uddannelsen?

Har du en idé om, hvad du kunne tænke dig, hvis du skulle finde en anden uddannelse?

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg ville nok finde en anden uddannelse - det kan være meget svært at finde arbejde som sundhedssservicesekretær (har dog kun viden om min egen del af én af regionerne), måske lidt nemmere, hvis man bor i nærheden af én af de 4 største byer i Danmark, hvor de er virkelig sultne, men i min del af regionen ansætter vi under ingen omstændigheder sundhedsservicesekretærer, så hellere en kontorassistent, dem kan vi nemlig selv forme. Ved du, hvad du vil med uddannelsen?

Har du en idé om, hvad du kunne tænke dig, hvis du skulle finde en anden uddannelse?

Ja hvad vil jeg med den, de kan jo knap nok svare på hvad man kan bruge den til. Men havde tænkt på ved en dyrelæge eller lignende.

Fotograf eller sådan kunne jeg godt tænke mig

Anmeld

25. januar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Ja hvad vil jeg med den, de kan jo knap nok svare på hvad man kan bruge den til. Men havde tænkt på ved en dyrelæge eller lignende.

Fotograf eller sådan kunne jeg godt tænke mig

Okay, det er jo så slet ikke det, den uddannelse er møntet på, den var oprindeligt tænkt som et supplement til lægesekr.-uddannelsen (eller det var det, de solgte den på), hvor man som nyuddannet kunne få arbejde hos f.eks. fysioterapeuter, kiropraktorer eller lign., men mange blev sat i udsigt, at de selvfølgelig ville kunne få arbejde på sygehuse og i lægepraksis som lægesekr., og det er absolut ikke virkeligheden, uddannelsen er slet ikke god nok til at kunne påtage sig den slags arbejde.

Jeg synes da, at du skal undersøge muligheden for at skifte til en anden uddannelse, det lyder ikke til, at der er så gode perspektiver for dig, når du tvivler allerede nu.

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Okay, det er jo så slet ikke det, den uddannelse er møntet på, den var oprindeligt tænkt som et supplement til lægesekr.-uddannelsen (eller det var det, de solgte den på), hvor man som nyuddannet kunne få arbejde hos f.eks. fysioterapeuter, kiropraktorer eller lign., men mange blev sat i udsigt, at de selvfølgelig ville kunne få arbejde på sygehuse og i lægepraksis som lægesekr., og det er absolut ikke virkeligheden, uddannelsen er slet ikke god nok til at kunne påtage sig den slags arbejde.

Jeg synes da, at du skal undersøge muligheden for at skifte til en anden uddannelse, det lyder ikke til, at der er så gode perspektiver for dig, når du tvivler allerede nu.

Det siger de man kan bruge den til

Anmeld

25. januar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Det siger de man kan bruge den til

Okay, så må det jo være rigtigt.

Måske du skulle tage en snak med en studievejleder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.