Hjælp til vask af dåbskjole?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.520 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Ryberg

Jeg har lige været nede og få broderet Lasses navn i traditionsdåbskjolen idag  og så opdager jeg at der er gule pletter oppe ved halsområdet og på brystet... og min tanke er jo at den skal til og pakkes væk nu, men at jeg egentlig gerne vil have de pletter væk... vi plejer altid at få den renset og strøget lige inden vi holder dåb, men synes bare det er åndssvagt at sende den afsted igen..

Der må da være en måde jeg kan få de pletter af og vaskemaskine er ikke en mulighed....

Jeg gætter på at pletterne er gylp og savl

Er der nogen der har nogle gode råd, eller forslag til hvad jeg kan gøre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

SussieThyssen

KittyGirl skriver:

Jeg har lige været nede og få broderet Lasses navn i traditionsdåbskjolen idag  og så opdager jeg at der er gule pletter oppe ved halsområdet og på brystet... og min tanke er jo at den skal til og pakkes væk nu, men at jeg egentlig gerne vil have de pletter væk... vi plejer altid at få den renset og strøget lige inden vi holder dåb, men synes bare det er åndssvagt at sende den afsted igen..

Der må da være en måde jeg kan få de pletter af og vaskemaskine er ikke en mulighed....

Jeg gætter på at pletterne er gylp og savl

Er der nogen der har nogle gode råd, eller forslag til hvad jeg kan gøre..

Umiddelbart ville jeg ofre en rensning...alligevel, så pletterne ikke gnaver sig fast.
Men ellers kan du forsigtigt væde området med lidt danskvand (uden citrus) og så gnide en lille smule vaskemiddel ind, når stoffet har suget danskvanden...lade det ligge en halv times tid og forsigtigt skylle efter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. januar 2011

Ryberg

SussieThyssen skriver:

Umiddelbart ville jeg ofre en rensning...alligevel, så pletterne ikke gnaver sig fast.
Men ellers kan du forsigtigt væde området med lidt danskvand (uden citrus) og så gnide en lille smule vaskemiddel ind, når stoffet har suget danskvanden...lade det ligge en halv times tid og forsigtigt skylle efter.

Kærligst
Sussie

hmm okey.. så en rensning er egentlig vejen frem... og tror egentlig pletterne har sat sig fast.. han blev døbt i august

Vil lige prøve det med dansk vandet og hjælper det ikke, må jeg ofre en rensning.. ren skal den være!

Anmeld

4. februar 2011

Ryberg

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Forresten Sussie!

Tak for rådet.. det hjalp, jeg fik pletterne af

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

KittyGirl skriver:

Forresten Sussie!

Tak for rådet.. det hjalp, jeg fik pletterne af

Eii hvor dejligt..ja danskvand og opvaskemiddel er en guddommelig lille ting sammen .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.