Min tur til Pergotime og Metformin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

CmarianN

Så piger!

Nu har jeg været ved gynækolog for, at få svar på om jeg har PCO eller ej.

Det ser ikke sådan ud - så det er jo suuuper 

Jeg har fået recept på Pergotime og Metformin, som jeg så skal i gang med.

Er der nogen der har erfaringer med det herinde (som vil dele med mig)... Eller bare andet at sige til det?! 

for der snart er baby på vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Sujan

Hej..

Kender desværre ikke til det, men får du det fordi du ikke har ægløsning?

Skal selv til gynækolog d. 9 marts og ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente..

Har fået taget prøver ved lægen der viser jeg ikke har ÆL. Men de test man kan købe viser positiv og synes også jeg kan mærke når jeg har ÆL. Så tænkte at vi ville blive sendt på fertilitets klinik, men er vi ikke.. Er sendt til gynækolog og ja så ved jeg ikke hvad de gør?

Hvordan har dit forløb været.

Anmeld

24. januar 2011

Lambi

CmarianN skriver:

Så piger!

Nu har jeg været ved gynækolog for, at få svar på om jeg har PCO eller ej.

Det ser ikke sådan ud - så det er jo suuuper 

Jeg har fået recept på Pergotime og Metformin, som jeg så skal i gang med.

Er der nogen der har erfaringer med det herinde (som vil dele med mig)... Eller bare andet at sige til det?! 

for der snart er baby på vej

Hejsan...:9

det var da dejligt for dig at du ikke har PCO...

Jeg tog metformin i 8 måneder ca. men det hjalp ikke noget serligt, jeg blev syg af det, var hele tiden træt, kastede op, og var generelt utilpas...

Men 2 måneder på perogtime, så var jeg gravid, (det skal siges at jeg også fik gonal-f sprøjten i 3 dage før æggløsning) og er nu 9 uger henne

Men lidt info...pergotime er et kunstigt stof, og det kan udløse de samme symptomer som en kvinde oplever i overgangsalderen...hedeture, humørsvingninger og alt andet negativt...så det kan du måske forbrede din kæreste på, at hvis du opfører dig lidt andeledes, så må han bære over med dig...Det sagde min læge i hvert fald til min kæreste...og jeg fik ALLE de kedelige symptomer da jeg første gang tog pergotime, men mærkede intet anden gang....Bare så du ved det, så du ikke får et chok eller tror at du er ved at blive sindsyg men det er nu slett ikke sikkert at du vil opleve det på den måde men held og lykke med det hele

Anmeld

24. januar 2011

CmarianN

Sujan skriver:

Hej..

Kender desværre ikke til det, men får du det fordi du ikke har ægløsning?

Skal selv til gynækolog d. 9 marts og ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente..

Har fået taget prøver ved lægen der viser jeg ikke har ÆL. Men de test man kan købe viser positiv og synes også jeg kan mærke når jeg har ÆL. Så tænkte at vi ville blive sendt på fertilitets klinik, men er vi ikke.. Er sendt til gynækolog og ja så ved jeg ikke hvad de gør?

Hvordan har dit forløb været.

Hey!

Jeg har ægløsning af og til, men fordi min mens. er så uregelmæssig er det ikke altid jeg har det. Det skulle Pergotime gerne gør op for 

Metformin får jeg for, at stabiliserer mit blodsukker.

Det er da total underligt med dine blodprøver og æl tests 

Mit forløb indtil videre er bare, at min læge sendte mig til blodprøver, som ikke viste tegn på PCO, men skulle så til gyn. og han ville også fortage blodprøver efter han havde scannet. Han kunne se at den venstre æggestok have pco ligne tendenser. MEN blodprøverne var åbenbart ok (fik dem taget på specielle dage i min cyklus, for at få nøjagtige svar). Min fyr blev som den første chekket. Det så også fint ud.

Vi må bare klø på - held og lykke til jer også 

Anmeld

24. januar 2011

CmarianN

Lambi skriver:

Hejsan...:9

det var da dejligt for dig at du ikke har PCO...

Jeg tog metformin i 8 måneder ca. men det hjalp ikke noget serligt, jeg blev syg af det, var hele tiden træt, kastede op, og var generelt utilpas...

Men 2 måneder på perogtime, så var jeg gravid, (det skal siges at jeg også fik gonal-f sprøjten i 3 dage før æggløsning) og er nu 9 uger henne

Men lidt info...pergotime er et kunstigt stof, og det kan udløse de samme symptomer som en kvinde oplever i overgangsalderen...hedeture, humørsvingninger og alt andet negativt...så det kan du måske forbrede din kæreste på, at hvis du opfører dig lidt andeledes, så må han bære over med dig...Det sagde min læge i hvert fald til min kæreste...og jeg fik ALLE de kedelige symptomer da jeg første gang tog pergotime, men mærkede intet anden gang....Bare så du ved det, så du ikke får et chok eller tror at du er ved at blive sindsyg men det er nu slett ikke sikkert at du vil opleve det på den måde men held og lykke med det hele

Hej med dig!

Træls Metformin ikke var til nogen gavn for dig. Det må jeg håbe den er her. Jeg er ikke blevet tilbudt hørmon sprøjter eller scanning for, at se om Pergotime virker.

Vi må bare klø på 

Kan se jeg lige skal "forberede" manden mht. Pergotimes bivirkninger - det talte gynækologen ikke noget om. Kan bare håbe mine symptomer ikke bliver for voldsomme!

Jeg har desværre lige haft mens. så skal vente på det kommer igen om en månede eller mere (alt afhængig af hvornår det gider melde sin ankomst).

TILLYKKE med din graviditet 

Jeg  for det går os ligeså godt!!!

Anmeld

24. januar 2011

Lisbeth1985

Vil bare lige ønske held og lykke med det

for, at der snart er en lille bebs på vej til jer

Lisbeth

Anmeld

24. januar 2011

CmarianN

Lisbeth1985 skriver:

Vil bare lige ønske held og lykke med det

for, at der snart er en lille bebs på vej til jer

Lisbeth

TAK Lisbeth og i lige måde 

Anmeld

24. januar 2011

Sujan

CmarianN skriver:

Hey!

Jeg har ægløsning af og til, men fordi min mens. er så uregelmæssig er det ikke altid jeg har det. Det skulle Pergotime gerne gør op for 

Metformin får jeg for, at stabiliserer mit blodsukker.

Det er da total underligt med dine blodprøver og æl tests 

Mit forløb indtil videre er bare, at min læge sendte mig til blodprøver, som ikke viste tegn på PCO, men skulle så til gyn. og han ville også fortage blodprøver efter han havde scannet. Han kunne se at den venstre æggestok have pco ligne tendenser. MEN blodprøverne var åbenbart ok (fik dem taget på specielle dage i min cyklus, for at få nøjagtige svar). Min fyr blev som den første chekket. Det så også fint ud.

Vi må bare klø på - held og lykke til jer også 

Nå okay.. Så er det nok ikke det samme for min mens er helt regelmæssig..

Spørger også fordi jeg håber på at jeg måske kan få noget ved gynækologen der kan hjælpe os inden vi ryger i behandling... Men ja jeg må jo se hvad de siger..

Der er bare lang tid til marts:-(

Anmeld

24. januar 2011

CmarianN

Sujan skriver:

Nå okay.. Så er det nok ikke det samme for min mens er helt regelmæssig..

Spørger også fordi jeg håber på at jeg måske kan få noget ved gynækologen der kan hjælpe os inden vi ryger i behandling... Men ja jeg må jo se hvad de siger..

Der er bare lang tid til marts:-(

Ja ventetiden er lang  fra vi startede med prøverne til nu hvor vi endelig er kommet videre er gået 2,5 månede  det lyder muligvis ikke af meget, men når man har været i gang med PB længe, så er 2,5 mdr. som evighed... Men nu føler jeg vi endelig er kommet lidt videre og det er skønt  Håber bare der er gevinst så!

Pøj pøj 

Anmeld

24. januar 2011

Sujan

CmarianN skriver:

Ja ventetiden er lang  fra vi startede med prøverne til nu hvor vi endelig er kommet videre er gået 2,5 månede  det lyder muligvis ikke af meget, men når man har været i gang med PB længe, så er 2,5 mdr. som evighed... Men nu føler jeg vi endelig er kommet lidt videre og det er skønt  Håber bare der er gevinst så!

Pøj pøj 

2,5 måned lyder da okay.. Vi startede med prøver i november... Altså sædprøver og blodprøver på bestemte dage i min cyklus.. Men var åbenbart lang ventetid hos gynækologen.. Æv

Hvor længe har i prøvet?

Vi har prøvet i 2 år til maj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.